וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני מבהירה: "חיילי צה"ל הם הקורבנות של מחדלי מנהיגינו"

4.7.2015 / 18:53

אחינועם ניני הופיעה אמש בותיקן בפני האפיפיור ועוד מאות אלפים והתקבלה בתשואות, ובמקביל הודרה הופעתה בצפת בשל דעותיה. "אם יש לי ביקורת היא כלפי הממשלה ולא כלפי הצבא", אמרה ניני לוואלה תרבות

אחינועם ניני ואנדרואה בוצ?לי מופיעים בותיקן בפני האפיפיור פרנסיסקוס, 3 ביולי. GettyImages
אחינועם ניני ואנדראה בוצ'לי בהופעתם אמש בותיקן בפני האפיפיור/GettyImages

אחינועם ניני ממשיכה להיות השמעון פרס של המוזיקה הישראלית. מצד אחד, מעבר לים היא עדיין זוכה לכבוד נדיר, משמשת כשגרירה של המדינה ונערצת על ידי רבבות, ומצד שני בארץ פעמים רבות מושמצת בשל דעותיה. הפער הזה התחדד שוב, כשניני וגיל דור הופיעו אמש (שישי) בוותיקן, בפני האפיפיור פרנסיסקוס, 20 שנה לאחר הופעתם הראשונה שם. הם קיימו הופעה משותפת עם זמר הטנור זוכה הגראמי אנדראה בוצ'לי, מול קהל של מאות אלפים, ניני שרה על שלום והתקבלה בחום רב על ידי האפיפיור ועל ידי הקהל; במקביל, כאן בארץ, נודע כי ניני הודרה מהופעה בצפת בשל דעותיה. ראש עיריית צפת, אילן שוחט, ביקש לשתף את תושבי העיר בבחירת האמנים שיופיעו בצפת בפסטיבל הכלייזמרים שיתקיים באוגוסט, ונתקל בתגובות תוקפניות רבות מצד תושבים על כך שניני נכללה ברשימת האמנים, כך פורסם בתקשורת.

כך כתבה ניני היום בעמוד הפייסבוק שלה: "אמש הופענו בותיקאן, בפני האפיפיור פרנסיסקוס. ההופעה היתה מרגשת, קיבלנו תשואות אין סוף, בזכות השתתפותנו דגל ישראל התנוסס מעל הכיכר העמוסה ורבבות אדם התרגשו איתנו כשדיברנו ושרנו שלום. פרנסיסקוס קיבל אותי באהבה, חיבק והתרגש כשהגשתי לו ספר של דויד גרוסמן בתרגום לספרדית. באותו הזמן, בארץ הקודש, הודרתי מהופעה בצפת בשל דעותיי. כמה גדול ומטורף הפרדוקס הזה. אני רוצה לומר שני דברים בנושא הזה. ראשית, בהתייחס לטענות שהתבטאתי נגד חיילי צה"ל. שקר וכזב הוא זה, הסתה לשנאה. בחיים לא אמרתי מילה ולא חצי מילה נגד חיילינו. הרי הם מבצעים את פקודות מנהיגינו, מה להם ולכל זה מלבד הקרבה עצמית?? הם הקורבנות הראשונים של מחדליי מנהיגינו. הביקורת שלי, החריפה לעתים קרובות, היא על מנהיגינו, שאינם, לדעתי, עושים מספיק בשביל למנוע התנגשות אלימה בכך שאינם מקדמים תהליך שלום רציני, ומיידי. במקום תהליך שלום אנו מקבלים הפחדה, הסחת דעת ומידע מוטה ומוטעה כדי שנאמין שאין פרטנר בצד השני, מה שכבר הוכח כלא נכון פעם אחר פעם. כשצריך להילחם, נלחמים, וחיילינו מגינים עלינו בגבורה! השאלה היא, מתי צריך להילחם ומה עושים כדי למנוע צורך זה?? שאלות אלה חייבות להישאל השכם וערב, לפני אחרי וגם בזמן מלחמה. שנית, אני קוראת לעיריית צפת ולראש העיר שוחט ליזום מפגש עם כל תושב המעוניין בדו שיח מכבד ומכובד, כדי שנוכל להבהיר עמדות ולהחליף דעות. אני זמינה לזה. התרימו את הכפפה??"

אחינועם ניני. רונן אקרמן,
"אני אוהבת את מדינתי ומייצגת אותה בגאווה ובסנטר מורם 25 שנה". אחינועם ניני/רונן אקרמן

"היה מרגש מאוד להופיע בפני האפיפיור אתמול ולדבר איתו", אומרת היום (שבת) אחינועם ניני בשיחה מחו"ל לוואלה תרבות, "מה שכואב לי שהרבה אנשים קובעים את דעותיהם בצורה שרירותית לחלוטין. אנשים ממציאים דברים על סמך אווירה כללית. אני מרגישה שהצבא הוא הזרוע המבצעת של הממשלה, אם יש לי ביקורת היא כלפי הממשלה ולא כלפי הצבא. אם אנשים היו מקשיבים ומוכנים לנהל שיחה בלי התלהמות ובלי היסטריה, אפשר היה להגיע להרבה מכנה משותף. לכן אמרתי שאני מוכנה להגיע לצפת, ולא רק לצפת אלא לכל מקום, גם לשטחים, אם ניתן יהיה לקיים שיחה, ולדבר".

- הופעה מול האפיפיור בותיקן באותו זמן שאת מוחרמת בצפת, הבהירה שוב את הפער הגדול בין התגובות אליך בשל דעותיך בין הארץ לחו"ל.

"בחו"ל אני נתקלת לעיתים בהפגנות של ארגונים פרו פלסטינים וארגוני החרם בשל היותי ישראלית. בארץ אני מותקפת מילולית בעיקר ברשת על ידי אלה שאינם מסכימים עם דעותיי. אני מודעת לכך שרבים בארץ, ובקהילות היהודיות בחו"ל, חוששים שמא ביקורת על ממשלת ישראל תיתפס כדה-לגיטימציה גורפת של המדינה. אך בעיני ביקורת היא תעודת כבוד למדינה. אני אוהבת את מדינתי ומייצגת אותה בגאווה ובסנטר מורם 25 שנה. החתירה למען השלום, בכל דרך אפשרית כולל ביקורת על שני הצדדים, היא בעיני הציונות האולטימטיבית של ימינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully