וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזדהינו עם יגאל עמיר בעקבות הסרט 'אל סף הפחד'"

9.7.2015 / 15:11

לאחר הסערה התקשורתית, הוקרן הסרט "אל סף הפחד" בירושלים, וגרם לחלק מהקהל לחוש הבנה והזדהות עם רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר. בתגובה לביקורת של שמעון פרס, אמר עורך דינו של יגאל עמיר על הנשיא לשעבר כי הוא "לא חכם". צפו

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן

לאחר הסערה התקשורתית סביב הסרט "אל סף הפחד", המתעד את בני משפחתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, הסרט הוקרן אמש (רביעי) במשכנות שאננים, במסגרת תחרות סרטי התעודה של פסטיבל ירושלים. כלפי הסרט הועלו בין השאר ביקורות כי הוא עלול לגרום לקהל לחוש הבנה או הזדהות עם רוצח ראש הממשלה, ולוואלה תרבות נודע כי חשש זה היה גם ליוצרי הסרט. שאלנו את הקהל בתום הקרנת הבכורה: האם הסרט גרם לו להרגיש הבנה או הזדהות עם הרוצח? וקיבלנו מספר תשובות חיוביות. "האם הסרט הצליח לתת לי אפשרות להבין אותו יותר כמו בנאדם? כנראה שכן", אמר אחד הצופים. "אני חושב שכן. כי כל מה שאני ידעתי וקראתי עד היום זה בעצם תמונה כזאת מפלצת, עכשיו אני רואה בנאדם מדבר עם בן שלו. בוא נגיד ככה, זה כנראה גם סיפור אהבה". צופה אחרת אמרה: "כן, הסרט עורר בי הבנה והזדהות ליגאל עמיר. היה שם קטע, אני אפילו לא זוכרת מי אמר את זה, שהכוונה שלו היתה לעשות את זה גם בשבילי". צופה שלישית אמרה כי היא הזדהתה עם כל הדמויות בסרט – גם עם יגאל עמיר אבל גם עם דמויות שקיללו אותו.

סיפרנו למריה קרבנצ'נקו, שביימה את הסרט עם הרץ פרנק ז"ל, על כך שבקהל היו אנשים שחשו הזדהות והבנה עם רוצח ראש הממשלה בעקבות הסרט, והיא אמרה לנו בתגובה: "בסרט הזה, כמו במצב שנוצר, מצב טרגי, אין מנצחים ומפסידים. יש בו טרגדיה וכאב של צדדים שונים ואנשים שונים". הזכרנו לה את אמירתה של נועה רוטמן, נכדתו של ראש הממשלה יצחק רבין, שאמרה על הסרט לגלובס בחודש שעבר: "דעתי כנכדתו של הנרצח, היא ברורה ולא אובייקטיבית. לעשות מהרוצח של סבא שלי סלב?". הבמאית קרבנצ'נקו אמרה על כך: "זאת כמובן אמירה חזקה. עד כמה הפכנו אותו לגיבור – שהצופים ישפטו. חשוב להבין שלאמנים – במאים, משוררים, סופרים - אין נושאים אסורים. הם עוסקים במה שכואב, במה שמדאיג אותם ובמה שהם רוצים לספר. וזה הדבר החשוב ביותר. כל השאר הוא דעות אישיות, שהן גם חשובות ואני מכבדת אותן. הן יכולות להתקיים, למה לא".

עו"ד אריאל עטרי, פרקליטו של יגאל עמיר, אמר בתגובה לדברי רוטמן: "במשך קרוב ל-18 שנה יגאל עמיר הוא סלב. בעל כורחו הוא סלב. הוא סלב בקונוטציה מאוד מאוד שלילית. תמיד מאירים פן אחד מאוד מאוד מסויים בו. וניתן להבין את זה. אבל צריך להבין שלכל אדם יש כמה פנים. ואני מאוד מקווה שהסרט היום יאיר פן נוסף בחייו של יגאל עמיר". עו"ד עטרי התעמת לפני ההקרנה עם אדם שהפגין כנגד הקרנת הסרט, פרופ' עמירם גולדבלום, אחד משני המפגינים היחידים שנראו אמש במשכנות שאננים. צוות וואלה תרבות תיעד גם את העימות. צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully