וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 33: הוצאת ספרים מחפשת נשים שיסכימו לקעקע על גבן דרקון

15.7.2015 / 6:43

"האשט אוסטרליה" עוררה מחלוקת עקב המהלך שנועד לקדם את הספר הרביעי בסדרת "נערה עם קעקוע דרקון". בנוסף: קוראים מאוכזבים מכך שגיבור "אל תיגע בזמיר" הופך לגזען בספר ההמשך, קומיקס ג'יימס בונד בדרך, הספר האחרון של "דקסטר" מגיע ועוד חדשות ספרות

קוראים מאוכזבים: בספר ההמשך ל"אל תיגע בזמיר" מתברר כי אטיקוס פינץ' הוא למעשה אדם גזען וחשוך

אטיקוס פינץ', אחד הגיבורים בספר זוכה פרס הפוליצר "אל תיגע בזמיר" מאת הרפר לי, נחשב כסמל ספרותי למלחמה בגזענות ולפעילות למען זכויות אדם. אולם כעת, כשמבקרי הספרות קיבלו את העותקים הראשונים של ספר ההמשך "Go Set a Watchman", מתברר כי פינץ' הופך בהמשך חייו לגזען שונא שחורים, שאף נכח בפגישות של הקו קלקס קלאן. הידיעה הזו עוררה אכזבה רבתי בקרב חובבי הספר הקלאסי ורבים הצהירו ברשתות החברתיות כי לאור המידע החדש, הם אינם מתכוונים לקרוא את ספר ההמשך.

"אטיקוס פינץ' גזען?" צייצה גולשת אחת, "זה כמו לגלות שסנטה קלאוס מכה את האיילים שלו". ג'ט היר, עורך בכיר במגזין ניו ריפבליק, השווה את השינוי בתדמיתו של פינץ' לניפוץ תדמיתם של וודי אלן וביל קוסבי שהתבררו כעברייני מין. "קודם וודי אלן, אחר כך ביל קוסבי, ועכשיו אטיקוס פינץ'", צייץ היר, "אי אפשר לסמוך יותר על אף אחד".

אולם הקולות שאמורים להטריד יותר מכל את הגופים שעומדים מאחורי הספר החדש, הם אלה אשר טוענים כי לא ירצו לקרוא ספר שמנפץ לרסיסים דמות כל כך נערצת כמו אטיקוס פינץ'. מט פורד, כתב במגזין אטלנטיק, אף טען שהמידע החדש על דמותו של פינץ' מלבה את הספקות לנוכח המהלך המשונה של פרסום ספר ההמשך 55 שנה לאחר שנכתב. "ההפיכה של אטיקוס פינץ' למרושע", צייץ פורד בחשבון הטוויטר שלו, "רק מעמיקה את החשדות שלי לגבי המניעים האמיתיים מאחורי פרסום הספר הזה".

כזכור, בפברואר האחרון נודע כי נמצא כתב היד של הספר "Go Set a Watchman" יותר מחצי מאה אחרי שנכתב, וכי הוא עומד לצאת לאור; זמן קצר לאחר מכן עלו חשדות לניצול בריאותה הפיזית והנפשית הרעועה של הרפר לי בת ה-89 ופרסום הספר שלא על דעתה. אולם רשויות מדינת אלבמה נשלחו לבית האבות שבו מתגוררת לי, וקבעו שאף על פי שהסופרת מתקשה לשמוע והשיחה איתה התנהלה בכתב, היה ברור שהיא מעוניינת בכך שהספר יצא לאור.

הרפר לי. Chip Somodevilla, GettyImages
מה הם המניעים האמיתיים מאחורי פרסום ספר ההמשך? הרפר לי/GettyImages, Chip Somodevilla

הוצאת "האשט אוסטרליה" מחפשת נשים שיסכימו לקעקע על גבן דרקון כחלק מקידום הספר הבא בסדרת "נערה עם קעקוע דרקון"

"הנערה חוזרת, ואנחנו מעוניינים בגב שלכן לצורך קמפיין פרסום ארצי", נכתב במודעה שפרסמה הוצאת "האשט אוסטרליה" כחלק מנסיון לקדם את מכירות הספר החדש בסדרת ספרי המתח "נערה עם קעקוע דרקון"; "אם אתן מסוגלות להתמודד עם הכאב, בדיוק כמו ליסבת סלאנדר", המשיכה המודעה, "שלחו לנו את הפרטים שלכן וספרו בקצרה מדוע אתן צריכות להבחר להוביל את הקמפיין". בתמורה לגבן החשוף, הובטחו לנשים שיבחרו "קעקוע של דרקון בחינם" בצבעי שחור ולבן ואת הזכות להוביל את הקמפיין הפרסומי של הספר (הן נדרשות להתחייב לשאת על גבן את הקעקוע למשך שלושה חודשים).

המודעה עוררה זעם גדול וברשתות החברתיות התקוממו רבים נגדה; בעקבות המחאה הורדה הפרסומת ובאתר הייעודי של הקמפיין מופיעה כעת הודעת התנצלות של ההוצאה. "הקמפיין הפרסומי שלנו קיבל תשומת לב רבה, כפי שקיווינו", נכתב בהודעת ההתנצלות, "אולם אנשים מסוימים נפגעו ממנו, ולמרות שזו לא הייתה כוונתנו, החלטנו להקשיב לתלונות ולהסיר את אלמנט הקעקוע מהקמפיין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך כריכת הספר הרביעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הבחורה על הרכבת" מאת פולה הוקינס שבר שיא שהייה בראש רשימת רבי המכר בבריטניה

הספר, שעוסק בנערה שמחליטה להתחקות אחרי זוג זר שפיתחה אובססיה לגביו, שבר השבוע שיא כשהגיע לראש רשימת רבי המכר בבריטניה בפעם ה-20 ברציפות. השיא הקודם, שנקבע לפני שש שנים, שייך לספר "הסמל האבוד" מאת דן בראון ששהה 19 שבועות ברציפות בראש רשימת רבי המכר. בשבוע האחרון "הבחורה על הרכבת" מכר 7,280 עותקים בבריטניה, ומאז שיצא לאור בינואר מכר כבר 800 אלף עותקים.

גם ספר ההמשך ל"אל תיגע בזמיר" של הרפר לי קרוב לשבור שיא במסגרת ההזמנות המוקדמות של ספרים שמאפשרת חברת אמזון (pre-ordered books). כרגע המכירות המוקדמות של הספר (Go Set a Watchman) גדולות פי 3 מכמות המכירות המוקדמות של הספר האחרון בסדרת "50 גוונים של אפור" מאת אי. אל ג'יימס, והיא קרובה לשבור את שיא המכירות המוקדמות שקבע הספר האחרון בסדרת הארי פוטר.

בתוך כך חושף העיתון הבריטי "הסאנדי טיימס" כי העיבוד הקולנועי של "הבחורה על הרכבת" יתרחש בניו יורק במקום בלונדון כמו במקור, וכי סטיבן ספילברג יפיק אותו.

עוד באותו נושא

הכי רחוק שאפשר מ"נעלמת": "הבחורה על הרכבת" הוא פלופ מהדהד

לכתבה המלאה
הבחורה על הרכבת, פולה הוקינס. Kate Neil,
שוברת שיאים. פולה הוקינס/Kate Neil

סדרת קומיקס תגולל את עלילותיו של ג'יימס בונד

את סדרת הקומיקס, שתיקרא "ג'יימס בונד 007", יכתוב וורן אליס ויאייר ג'ייסון מאסטרס. ששת החלקים הראשונים בסדרה יהוו חלק מעלילה אחת תחת הכותרת "VARGR" שבמסגרתה חוזר בונד הצעיר ללונדון אחרי משימה בהלסינקי ושם מקבל משימה לפענח רצח של סוכן חשאי אחר. הסדרה תצא לאור בנובמבר.

בנוסף, בשבוע שעבר פורסם דו"ח של חברת ICv2, המנטרת נתונים על שוק הקומיקס בצפון אמריקה, ולפיו סך המכירות של חוברות קומיקס ורומאנים גרפיים בארה"ב ובקנדה הגיע בשנת 2014 לסכום של 935 מיליון דולר, שמהווים עלייה של 7% לעומת שנת 2013.

ג'יימס בונד ספקטרה.
דמיינו אותו מצויר. דניאל קרייג כג'יימס בונד

טריילר חדש לסרט "צמרמורת" על פי סדרת הספרים של ר. ל. סטיין

הסרט שביים רוב לטרמן ייצא לאקרנים ב-16 באוקטובר (לקראת ליל כל הקדושים) וישחקו בו ג'ק בלק, דילן מינט ואודיה ראש.

מחבר הספר "מועדון קרב" יופיע כדמות בסדרת הקומיקס שממשיכה את הספר

צ'אק פלאניוק מוציא לאור בימים אלה את סדרת הקומיקס "מועדון קרב 2" בשיתוף עם המאייר קמרון סטיוארט. עד עתה פורסמו 2 גיליונות בסדרה שמגוללת את המשך עלילותיו של טיילר דירדן, אולם לקראת הופעת הגיליון השלישי, ב-22 ביולי, הודיעה הוצאת "Dark Horse" כי הפעם יופיע גם פלאניוק עצמו כדמות פעילה בעלילה. זאת ועוד – הגיליון הרביעי בסדרה יכלול דמויות מקבוצת הכתיבה שפלאניוק משתייך אליה וביניהן צ'לסי קיין, מוניקה דרייק, לידיה יוקנביץ', סוזי ויטלו ודיאנה ג'ורדון (הגיליון הרביעי יראה אור ב-26 באוגוסט).

מועדון קרב 2. מתוך מגזין פלייבוי, צילום מסך
מועדון קרב 2/צילום מסך, מתוך מגזין פלייבוי

שנתיים אחרי סדרת הטלוויזיה: החלק האחרון בסדרת ספרי "דקסטר" יוצא לאור ונפרד סופית מהרוצח הסדרתי דקסטר מורגן

בשבוע שעבר יצא לאור הספר "Dexter Is Dead", שמהווה את החלק השמיני והאחרון בסדרת הספרים של ג'ף לינדסי על אודות הרוצח הסדרתי המפורסם דקסטר מורגן.

מותו של דקסטר בספר מגיע שנתיים אחרי שידור הפרק האחרון בסדרת הטלוויזיה שסיפרה את קורותיו של הרוצח הסדרתי. עם זאת, מלבד העונה הראשונה של הסדרה, רובה לא התבססה ישירות על ספריו של לינדסי, ולכן עלילות הספרים שונות בחלקן מהעלילות בסדרת הטלוויזיה.

דקסטר. צילום מסך
עכשיו מגיע גם סופו של המקור הסדרתי. מייקל סי הול בתפקיד דקסטר מורגן/צילום מסך

פרס מאן בוקר הבינלאומי יחלק מעתה את הפרס הכספי לזוכים בין הסופרים למתרגמים

פרס מאן בוקר הבינלאומי שחולק אחת לשנתיים, יתאחד עם פרס האינדיפנדנט לספרות זרה, והחל משנת 2016 יחולק על בסיס חד-שנתי לספרים שתורגמו לאנגלית ופורסמו בבריטניה. בנוסף, הפרס החדש על סך 50 אלף פאונד יחולק באופן שווה בין הסופר לבין המתרגם.

חבר השופטים יכריז על הרשימה הארוכה של המועמדים לפרס (12-13 ספרים) עד חודש מרץ 2016, הרשימה הקצרה (ששה ספרים) תפורסם חודש לאחר מכן, ואילו הזוכה יוכרז בטקס שיערך בחודש מאי.

כ-150 כותרים של קומיקס צרפתי יתורגמו לאנגלית במסגרת פרויקט מיוחד של הוצאת "דלקור/סוליי"

ז'אנר ספרי הקומיקס נחשב לאהוב מאוד בעולם דובר הצרפתית, אך עד לאחרונה רק שתי סדרות קומיקס דוברות צרפתית, "אסטריקס" ו"טינטין", זכו להצלחה גם בשוק הספרים האמריקאי. כעת החליטה ההוצאה הצרפתית העצמאית "דלקור/סוליי" (ההוצאה העצמאית הגדולה ביותר בצרפת) לתרגם לאנגלית את כל הקטלוג שלה (כ-150 כותרים), מתוך מטרה לאפשר לשוק האמריקאי להכיר טוב יותר את הקומיקס הצרפתי.

"דלקור/סוליי" בחרה לשווק את הספרים המתורגמים דווקא באופן דיגיטלי באמצעות האתר ComiXology. כך היא מקווה להנגיש את הקומיקס הצרפתי לקהל הרחב באופן נוח וזול יותר. "היום מתחילה 'הפלישה הצרפתית' של קומיקס לשפה האנגלית", אמר המנכ"ל והבעלים של ComiXology, דייויד סטיינברגר. "קהל הקומיקס דובר האנגלית פתוח ומגוון יותר מאי-פעם, ואני בטוח שהקומיקס הצרפתי ידבר אליו. הגיע הזמן שהקומיקס הצרפתי יקבל את המקום הראוי לו על מדף הקומיקס העולמי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל החברים מגיעים איתו. טינטין/מערכת וואלה!, צילום מסך

האוטוביוגרפיה של המועמד לנשיאות ארה"ב טד קרוז הוצאה מרשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס בטענה לנתוני מכירות לא כשרים

הניו יורק טיימס הודיע להוצאת "הארפר קולינס" כי הספר "A Time For Truth" מאת טד קרוז שיצא במסגרתה, לא יכנס לרשימת רבי המכר של העיתון, אף על פי שהוא מכר 11,854 עותקים – מספר שאמור היה להקנות לו את המקום השלישי ברשימת רבי המכר של ספרי העיון. "יש לנו קריטריונים ברורים ואחידים באשר לספרים שנכנסים לרשימת רבי המכר שלנו, והם מבוססים על ניתוח של נתוני המכירות ולא רק על מספר הספרים שנמכרו", אמרה דוברת הניו יורק טיימס איליין מרפי בהודעה שנשלחה להוצאת "הארפר קולינס" והוסיפה כי "הספר של טד קרוז לא עמד בקריטריונים הללו השבוע". לטענת מרפי, מטרת הרשימה היא ליצור "רשימה אותנטית של רבי מכר", ולכן נעשית בדיקה של האופנים בהם נמכרו הספרים, ובמקרה של טד קרוז עלה חשד לרכישות מרוכזות שמטרתן להכניס את הספר לרשימת רבי המכר באופן לא כשר.

ב"הארפר קולינס" דוחים מכל וכל את הטענות, ומביאים לראיה את רשימות רבי המכר של גופים רציניים ומרכזיים אחרים דוגמת ה"וול סטריט ג'ורנל", "פאבלישרז וויקלי", ו"נילסן בוקסקן", שבהן הגיע הספר למקומות ה-4 וה-7 ברשימת רבי המכר. ג'ים מילטון, עורך במגזין "פאבלישרז וויקלי", בחן מחדש את הנתונים לבקשת המגזין "אנטרטיימנט וויקלי", וטען כי לא מצא כל עדות לקנייה מרוכזת של הספרים.
מנהלי הקמפיין לנשיאות של טד קרוז סירבו להגיב לפרשה.

חדשות בשורה

* מחר (חמישי) יערך בבית ביאליק ערב מיוחד לכבוד המשוררת וחוקרת הספרות חביבה פדיה, עם צאת הספרים "חותמות", "המזרח כותב את עצמו" ו"מוקדמים ומאוחרים". משתתפים: נוית בראל, לילך לחמן, מוריה רחמניה, ארז ביטון, שמעון אדף, איציק בדש, ענת זכריה, אמירה הס, יוסי סוכרי, ענת שרון בלייס, ערן סבג, קציעה אלון, שי צברי, אסף תלמודי וחביבה פדיה. 16 ביולי, 20:00, רחוב ביאליק 22, תל אביב. דמי כניסה: 40 ש"ח.

* מחר (חמישי), יערך בבית רוקח בתל אביב ערב השקה לספר "מיליון פחות אחת" מאת עודד מנדה-לוי בהשתתפות יהונתן דיין, תמר מרין, לילך ניישטט, יובל פז, עידן צבעוני, אודי שרבני. 16 ביולי, 19:30, שמעון רוקח 36, נווה צדק, תל אביב.

* מחר (חמישי) תערך בחנות הספרים "הולצר" בירושלים הרצאה של יונתן יעקבי תחת הכותרת "צ'ארלס דיקנס: בידור ותוכחה". 16 ביולי, 20:30, רחוב יפו 91 (פינת משיח), ירושלים. הכניסה חופשית.

* ביום שישי הקרוב תיערך במוזיאון תל אביב לאמנות סדנת כתיבה חד-פעמית בעקבות תערוכת הצילומים "מקום זה". מנחת הסדנה: שרי שביט. 17 ביולי, 10:00-12:30 בבוקר, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. מחיר הסדנה כולל כניסה למוזיאון: 70 ש"ח.

* ב-22 ביולי יתקיים בחנות הספרים "סיפור פשוט" ערב על שירה ומוזיקה בהשתתפות עדיה גודלבסקי (מוזיקאית ואמנית מיצג), הילה להב (מוזיקאית ומשוררת) ושועי רז (הוגה ויוצר). השיחה תתמקד במארג היחסים השורר בין שירה ובין מוזיקה, ביחסים שבין הלחנת שירה, הלחנת מוזיקה וכתיבת שירים, במימד המוזיקלי שבשירה הנכתבת, ובמוזיקה שבשירה המביעה את עולמם הפנימי של היוצרות/ים. המפגש יהיה פתוח לשאלות הקהל ולהשתתפותו. 19:00, שבזי 36, תל אביב. מחיר כניסה: 70 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully