וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיה בוסקילה נגד גלגלצ: "תחנה אחת מנסה להעלים אותי"

15.7.2015 / 0:17

בוסקילה תקפה את תחנת גלגלצ מעל במת הופעתה אמש, טענה כי התחנה אינה משמיעה מספיק נשים וקראה לשרת התרבות רגב לפעול ל"שינוי השיטה בגלגלצ"

יח"צ - חד פעמי

הזמרת מאיה בוסקילה תקפה את תחנת גלגלצ בדברים שאמרה מעל הבמה לקהל במהלך הופעתה שהתקיימה אמש (שלישי) במועדון זאפה הרצליה. בוסקילה טענה מעל הבמה כי "גלגלצ מנסה להעלים אותי", טענה כי התחנה אינה משמיעה מספיק נשים ("העצמה נשית אין שם. הם כנראה לא אוהבים נשים"), ובנוסף קראה לשרת התרבות מירי רגב לפעול למען "שינוי השיטה בגלגלצ". טרם התקבלה תגובת גלגלצ.

אלו הדברים שאמרה אמש בוסקילה מעל הבמה לקהל שלה: "יש לי משהו שנורא חשוב לי לומר, במיוחד לכם, כי אתם הקהל, אתם אלה שצורכים את המוזיקה, אתם אלה שצורכים אותנו בעצם, את כל העבודה הרבה שאנחנו עושים, את הלילות שאני נמצאת באולפן, ואני עובדת כל כך קשה ואני משקיעה כל כך הרבה כסף, לבד. ואז בא גוף מסוים שנקרא גלגלצ (נשמע צחוק בקהל), וחלק צוחקים כי חלק כבר מבינים על מה אני מדברת. האמת היא שיחסי הציבור שלי והמנהל שלי ואמא שלי וחברים שלי וכולם אומרים לי: אל תעשי את זה, אל תפתחי את הפה הגדול שלך. אבל אני לא יכולה שלא לפתוח את הפה הגדול שלי, במיוחד אחרי שלוש שנים ששתקתי, וסגרתי אותו ממש ממש טוב, כי חשבתי שדברים משתנים".

"אז רוצים לדעת איפה זה התחיל?", אמרה בוסקילה לקהל, "זה התחיל בשיר שבחור אלמוני כתב, צביקה פיק, הוא נקרא 'לילה סתוי', והשיר הפך להיות ממש ממש להיט במדינה הזאת, כל כך שמחתי בתור זמרת חדשה, אבל גלגלצ לא שמו אותו. כולם זוכרים שגלגלצ שמו אותו, אבל הם בעצם לא שמו אותו. הם אחרי כמה חודשים שדידי (הררי - ש.ב.) נתן להם את זה בכפית של זהב בתוך הפה, הם החליטו לשים אותו כי לא היתה להם ברירה, מה שנקרא. אני רוצה לדבר אתכם על דברים הרבה הרבה יותר חמורים שקורים בתחנה הזאת שנקראת גלגלצ, כי הרבה אמרו לי: אל תדברי, את תשמעי טרחנית, את תשמעי מתלוננת. אז חבר'ה, אני לא נשמעת מתלוננת, אני מתלוננת! (מחיאות כפיים בקהל) אני מתלוננת והאמת היא שזה כבר שבוע ככה קורם עור וגידים, וכשרציתי לקום ולומר לכל החברות שלי, לכל הקולגות שלי, בואו, אין לכם ממה לכם ממה לפחד, גם ככה לא משמיעים אתכם. בגלגלצ יש מין סטטיסטיקה מאוד 'מגניבה'. יש שלוש זמרות מול 20 זמרים. העצמה נשית אין שם. הם כנראה לא אוהבים נשים. ואין שם כמעט זמרות, זמרות שהיו כמוני. אני לא מדברת רק על עצמי כי המלחמה הזאת שאני הולכת לעשות היא לא רק לי, היא מלחמה לכל הזמרות, וגם לזמרות שיבואו אחרי, לאלה שלוקחים מהן את הזכות, ושעובדים כל כך קשה על שירים ובסוף בא שיר שיש לו עשרות אלפי צפיות בשבוע ומשהו והשמעות מטורפות. בכל הרדיואים אני מקום ראשון, והם החליטו שלא מעניין אותם. לא מעניין אותם גם הטעם שלכם, אתם אלה שרוכשים את הכרטיסים, אתם באתם לפה, בגלל זה גם נתתם לי אומץ לדבר, כי אתם באתם וקניתם כרטיס, וזה מה שהניע אותי לבוא ולדבר על זה. את זה שכולם שואלים אותי ברחוב במשך שלוש שנים: 'יו איזה מהממת, תגידי, לאן נעלמת? לא נעלמתי'. תחנה אחת מנסה להעלים אותי. זה לא יצליח להם, אני כאן, אני הולכת להישאר ואני הולכת לעשות מהפכה שעוד הרבה ידברו עליה, כי אני לא אוהבת שמאיימים עליי. התחנה הזאת היא תחנה של בריונים, ואני עם בריונים יודעת להתעסק היטב".

"אז אם יש מישהו פה בגלגלצ ששומע אותי", הוסיפה בוסקילה מעל הבמה, "יש פה המון זמרות שרוצות להשמיע את הקול שלהן, המון זמרות שהיו זמרות השנה אצלכן [...] ואני קוראת הערב למירי רגב, אם את רוצה באמת לקום מהמקום שלך, ואני יודעת כמה היה קשה לך בתור אישה להכנס לעולם של גברים, אז את בטח תביני אותי, לקום ולעשות מעשה ולשנות את השיטה בגלגלצ, ולתת את ההזדמנות לזמרות שהיו כמוני, זמרות השנה שלהם, פריצות השנה שלהם, שיר השנה שלהם, דיסק השנה שלהם - קצת כבוד למה שאנחנו בשבילכם. לא רק אני, כולם בוכים וכולם מנקים מתחת לשטיח. אני הפסקתי לטאטא מתחת לשטיח".

מגלגלצ נמסר בתגובה: "אנו נאמנים לעקרונות עבודה עיתונאיים מקצועיים ואתיים, בדומה לנעשה במערכות עיתונאיות אחרות. טבעי שכל אמן יציג רק את נקודת מבטו, אך אנו משרתים את כלל ציבור מאזינינו ולהם אנו נאמנים. נתוני ההאזנה הגבוהים לתחנה, מוכיחים שהציבור בישראל סומך על העבודה המקצועית שאנו עושים. ההאשמה על הדרת נשים בתחנה, הינה חסרת בסיס ויתרה מכך, כמחצית מהעורכים המוזיקליים בישיבת הפלייליסט הינן נשים, עורכת המוזיקה הראשית בגלגלצ היא אישה ומרבית השדרנים בתחנה הן למעשה שדרניות".

(עדכון אחרון: 15 ביולי, 11:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully