וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגש באהבה: הבלדות הלא דביקות של סוויד ירעננו לכם את ט"ו באב

טלי קיים ועידו ישעיהו

28.7.2015 / 6:26

חג האהבה ילווה השנה בהגעתה לארץ של להקת הבריט פופ. הכנו פלייליסט שתוכלנה להאזין לו בשדה כשאתן לבושות לבן. אולי ברט אנדרסון יפגוש אתכן שם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבושי שחורים, משום מה. סוויד/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשפט "זה לא החום זה הלחות" מאפיין את חודשי יולי אוגוסט כבר שנים, ואם לא די בזיעה הדביקה סידרו לנו כעם סגולה תאריך דביק ומטריד כאחד בחמישי הבא.

לידיעתכם, ביהדות המועד ט"ו באב צוין כיום מועד שאין אומרים בו תחנון ומגבירים בו את לימוד התורה. אבל המשנה מתארת מסורת מעט קריפית יותר, לפיה בכל חמישה עשר בחודש אב היו לובשים בני ישראל לבן והנשים היו הולכות לרקוד בכרמים.

בתלמוד הבבלי מונים חז"ל ששה אירועים שהתחוללו ביום הזה. אחד מהם הוא ציונו כיום שבו הותר לשבט בנימין לבוא בקהל (הותר להתחתן עם שבט בנימין) – לאחר מלחמת האחים שהייתה בעקבות פרשת פילגש בגבעה, נשבע העם שלא ייתנו לבני בנימין נשים מישראל, ולאחר מכן הצטערו על ששבט בנימין עומד להיכחד, ועל כן הציעו שצעירי בנימין הרווקים יגיעו אל כרמי שיל?ה ו"יחטפו" מבין המחוללות את בת זוגם.

בכך הפך ט"ו באב בשנים האחרונות לגרסה היהודית לולנטייז דיי, המאפשרת מדי שנה למסעדות וחנויות לגזור קופון על הצורך שלנו לחגוג אותו.

אם גם לכם נמאס מרומנטיקה בגרוש, או בהרבה מאוד גרושים, הכנו לכם פלייליסט קצת אחר שחוגג מועד אמיתי שמתרחש בחמישי הבא - הגעתה של להקת סווייד לארץ.

ארבע שנים לאחר ביקורם האחרון, תגיע להקת הבריט פופ האהובה להיכל יד אליהו לקידום אלבום האולפן השביעי שלהם שייצא בקרוב. היא אולי לא הראשונה שתקפוץ לכם לראש כמוזיקת רקע לארוחה לאור נרות, אבל בין השורות משלבת סוויד לא מעט מסרים של חיבה וסיפורים על אהבות לא ממומשות.

Animal Nitrate

הסינגל השלישי מתוך אלבום הבכורה של הלהקה והלהיט הגדול הראשון שלהם. השיר שהגיע למקום השביעי במצעד הסינגלים הבריטי, הועמד בשנת 94' להיות הסינגל הבריטי הטוב ביותר בטקס פרסי המוזיקה הבריטי והוכתר בשנת 2005 על ידי מגזין המוזיקה "Q" במקום ה-97 מתוך 100 קטעי הגיטרה הטובים של כל הזמנים. השיר מתאר הרפתקאות סקס אפופות חומרים של גיבור השיר. "בבית השיכון שלך הוא קפץ על עצמותיך, ועכשיו אתה לוקח את זה פעם אחר פעם", כך הבית הראשון. אותו זה מדליק. ואתכם?

The Wild Ones

הסינגל השני מתוך האלבום השני של סוויד, "Dog Man Star", הוא בלדה שפורטת על מיתריהם של מעריצים רבים. מדובר בפנייה נוגה של אהוב לאהוב/ה: "ואם תישארי אבריח את השדות שהועפו בגשם, נזרח כמו הבוקר ונחטא בשמש".

Metal Mickey

סינגל נוסף מאלבום הביכורים, שיר שאמנם נפתח בנימה רומנטית משובבת נפש - "ובכן, היא משוויצה, הנצנצים בעיניה החינניות" - אבל מהר מאוד מקבל תפנית לכיוון מועדון חשפנות: "וכל האנשים מנערים את כספם בזמן". גם זה סוג של אהבה.

Stay Together

שיר שהולך לא רע עם הסכם הגרעין האיראני שזה אתה נחתם, אהבה בצלה של אפוקליפסה. "בוא לבית שלי הלילה, נוכל להיות ביחד בשמיים הגרעיניים, ונרקוד בגשם הרעיל, ונוכל להישאר קצת בגן עדן היום". איכשהו זה לא נשמע כל כך מפתה.

Europe Is Our Playground

"רוצי איתי, מותק, תני לשיער שלך ליפול, דרך כל תחנה, דרך כל עיר" - מה יכול להיות מושלם יותר מאשר להתנתק יד ביד מטרדות היום יום ולברוח ביחד. אירופה כולה היא גן המשחקים שלהם, איזו קנאה.

אם מתחשק לכם להאזין לחלק מהשירים האלה בלייב, ההופעה תתקיים בהיכל מנורה מבטחים ב-30 ביולי, יום חמישי, פתיחת דלתות ב-20:00. מחיר כרטיסים: החל מ-199 ש"ח. ניתן להזמין בטלפון 2207* או בלינק הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully