וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגביר את המוזיקה: כריס בראון כבש את הקהל הישראלי

28.7.2015 / 7:37

עם שלל להיטים, יכולות ריקוד מרשימות וכריזמה לא קטנה, כריס בראון הצליח להלהיב את הקהל שהגיע לראשון לציון לצפות בהופעתו של אחד מאמני ההיפ הופ העכשוויים הבולטים בז'אנר

הופעה כריס בראון בישראל. מגד גוזני
איש רנסנס/מגד גוזני

את הרנסנס של ההיפ הופ הישראלי בחודשים האחרונים אפשר לזקוף כנראה לרצף השירים הטובים שסיפקו אמני הסצנה המקומית, אבל אין ספק שגם הם נהנים ורוכבים לא מעט על הפופולריות המחודשת לה זוכה הז'אנר בעולם בימים אלה. אחרי כמה שנים של שלטון ביטים דאנסיים על כל חלקה טובה, חוזרת המוזיקה השחורה לקדמת הבמה במצעדי אמריקה ואירופה. הקהל ממלא את המועדונים, מקפיץ את מדדי הצפיות ביוטיוב ואפילו גם מצליח להחזיר הביתה את הבוגדים לעשות מה שהם יודעים הכי טוב. ושלום לבלאק אייד פיז.

כריס בראון בן ה-26, שחטא גם הוא בלא מעט דאנסים בימי השפל, הוא ללא ספק אחד מהסטארים הגדולים של הז'אנר. לא רק זמר סולו מצליח, אלא גם משתף פעולה סדרתי שמייצר להיטים על בסיס כמעט שבועי, אבל עם יתרון גדול על כל קולגות: הוא גם יודע לזוז, גם יודע לשיר, אבל בעיקר יודע לייצר מספיק רעש, לטוב ולרע, בכוונה או שלא בכוונה, בשביל להיות נוכח בפיד של כולם ללא הפסקה.

הופעה כריס בראון בישראל. מגד גוזני
הקהל התלהב/מגד גוזני
את השירים של בראון לא תמצאו ברדיו הישראלי, אבל תמצאו אותם בכמויות במועדונים, ברשתות החברתיות ובחלונות הרכבים מתחת לבית שלכם

באופן די נדיר, בראון הגיע אלינו אתמול (שני) כשהוא בשיאו המסחרי וגם האמנותי (הטעימות מאלבומו החדש והמתקרב הן מהמוצלחות בקריירה שלו), כשבאמתחתו בעיקר להיטים שנוצרו בעשור הנוכחי. והקהל המקומי הגיב בהתאם וגרם להופעה להיות סולד-אאוט תוך זמן קצר. אפשר להמר שאמרגני ישראל כבר עובדים על הצעות מחיר לשאר כוכבי הז'אנר כהכנה לקיץ 2016.

אבל העובדה שלמעלה מעשרת אלפים צעירים מילאו את האמפיפארק בראשל"צ, שמתגלה כמתחם הנכון של הקיץ מינוס עניין החנייה והפקקים, מלמדת גם על שינוי ביחס הכוחות בין המדיה המסורתית לבין דור צרכני המוזיקה החדש, שחיים ממזמן בעולם פנימי משלהם, או בשמם האפליקציוני: וואטסאפ וסנאפצ'ט. את השירים של בראון לא תמצאו ברדיו הישראלי, אבל תמצאו אותם בכמויות במועדונים, ברשתות החברתיות ובחלונות הרכבים מתחת לבית שלכם. את הרכילות על בראון לא תמצאו כמעט במדיה המקומית, אלא אם הם קשורים לסיפור ההוא עם ריהאנה. ואם מישהו חשב שהמחאה של ארגוני הנשים נגד הופעתו תזיז למישהו מהמעריצים שנכח בהופעה, הוא מוזמן לעשות חיפוש קצר בעברית של שמו בטוויטר ולגלות שהמעריצים יותר התעניינו במספר הקוביות בבטן שחשף אתמול בחוף גורדון.

למופע של בראון קדמו שני מופעי חימום. ראשית הופיעו חברי צמד קפה שחור חזק, כנראה אחד החימומים הישראליים המוצדקים בהיסטוריה למופע בינלאומי, ככה זה כשאתם אוחזים באחד מלהיטי ההיפ הופ הכי גדולים של הקיץ .

אחריהם עלה הצמד הבריטי Krept & Konan שאוחז בימים אלה באחד הלהיטים הגדולים בבריטניה "Freak of The Week", ותרם עוד קצת לאווירת ה"וואו, אשכרה אנחנו בהופעה של אמן היפ הופ עכשווי". הדיג'יי שלהם היה גם האחרון שהזכיר את ריהאנה, כשניגן את הלהיט הנוכחי שלה "Bitch Better Have My Money".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הופעה כריס בראון בישראל. מגד גוזני
אין דיג'יי, ועדיין היו ריקודים/מגד גוזני
הופעה כריס בראון בישראל. מגד גוזני
כאמור, ריקודים/מגד גוזני
ייאמר לזכות בראון שבקטעים בהם פחות התמקד בריקוד, הוא פתח את הגרון ונתן עבודה מרשימה

בראון עצמו עלה ב-21:15 וכבש את הקהל הישראלי כבר מהצליל הראשון של "X", הפקה נוצצת של דיפלו שקרעה את הרמקולים. יכולות הריקוד של בראון, שעוררו קריאות התפעלות מצד הקהל לכל אורכה של ההופעה, בת השעה וחצי, הן פנומנליות. כשבראון הוריד את החולצה בשיר השלישי, כולם כבר היו שבויים מרצון והחליקו לו בכיף על השימוש בפלייבק בחלק מהשירים, על המחרוזות המעיקות למספר להיטים במקביל, או על דלות הבמה, נטולת דיג'יי או להקה, לטובת רקדנים ווידאו ארט יעיל.

זה אולי המקום לסגור את הפינה עם הקטע של הפלייבק, שהביא גם לכמה לחשושים אצל הקהל. בראון לא עשה משהו ששאר חבריו לז'אנר לא עושים בהופעות ושר לרוב על הפלייבק המקורי של השיר עם תוספות בלייב, אבל ייאמר לזכותו שבקטעים בהם פחות התמקד בריקוד, הוא פתח את הגרון ונתן עבודה מרשימה. כשבמחרוזת האקפלה של "With You/Take You Down/Yo" אי אפשר שלא להתפעל.

הופעה כריס בראון בישראל. מגד גוזני
כובש את הקהל/מגד גוזני

הסטליסט שבראון שר בראשל"צ (חבל שלא עדכנו אותו אחרי הפעם הראשונה שצעק ערב טוב תל אביב) היה אמנם עמוס בלהיטים, אבל הקהל המקומי הפגין בקיאות מרשימה במילים גם בקטעים הפחות מוכרים ששולבו בעיקר בתחילת ההופעה. בחציה השני היה כבר מדובר בסיפור אחר לגמרי כשבראון הבעיר מנועים והפגיז עם להיטי מצעדים רקידים שלו כמו "Turn Up the Music" ו-"Yeah 3x", פינק בטעימות מלהיטים עכשוויים כמו "Fun" ו-"Five More Hours", והמיס את הבנות המאוד צעירות בקהל עם ביצועים מעולים ללהיטי הסלואו ג'אם "New Flame" ו-"Liquor" הטרי. את ההופעה סגר בראון עם שתי פצצות ההיפ הופ הכי גדולות בקריירה שלו: "Ayo", מתוך אלבום המסיבות המשותף עם טייגה וכמובן "Loyal" שהרים את האמפי לשיאים חדשים של ווליום מצד המעריצים, שמלמדים כנראה שהפעם הבאה שנראה בו אמן היפ הופ עכשווי, קרובה יותר מתמיד.

ומה אתם חשבתם על ההופעה של כריס בראון? ספרו לנו בתגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully