וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה ומזמרת: שרת התרבות רגב ואמנים הקליטו שיר למען הגדלת התקציב

28.7.2015 / 21:13

שרת התרבות והספורט מירי רגב הקליטה שיר עם אמנים במסגרת המאבק להגדלת תקציב התרבות. "לא בונה על זה שישמיעו אותי בגלגלצ", אמרה

כתב: שגיא בן נון, צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

רצה הגורל, וכמה שעות לפני הופעתו היום בתל אביב של הזמר ושר התרבות לשעבר של ברזיל, ז'ילברטו ז'יל, גם שרת התרבות של ישראל, מירי רגב, פצחה בשירה. השרה רגב זימרה עם אמנים ישראליים בהקלטת שיר, "תקציב אחד אחוז" שמו, שיצרה דפנה ארמוני למען הגדלת תקציב התרבות. באולפן ההקלטות ברמת גן נרשמה נוכחות דלילה של אמנים. בנוסף לרגב ולארמוני, השתתפו היום בהקלטת השיר מאיה בוסקילה, הראל מויאל, צחי נוי וסיון, ונמסר כי מחר אמורים להגיע להקלטות אלי לוזון, אסתי זקהיים, דויד ברוזה ועברי לידר. מאחורי השיר עומד המטה להצלת התרבות בישראל, הכולל את פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל, שח"ם- ארגון השחקנים בישראל, אמ"י- ארגון אמני ישראל וכלל ארגוני היוצרים בישראל. המטה פועל כדי להביא לשינוי בסדרי העדיפויות בנוגע למקומה של התרבות בישראל ולתקצוב התרבות באופן ראוי. באולפן ההקלטות נתלו כרזות עליהן עליהן כיתוב שפונה לשר האוצר: "כחלון, העם רעב גם לתרבות".

"אנחנו הולכים למאבק", אמרה רגב, "בוודאי אסור לעשות שום קיצוץ בתקציב התרבות, שהוא מאוד מאוד קטן, 700 מיליון שקלים, זה לא רציני. אין שום דרך ב-700 מיליון שקלים להנגיש תרבות באופן אמיתי לפריפריה, למגזר הערבי ולמגזר החרדי. אני מאמינה שנמצא פרטנרים באוצר. אין דרך אחרת". שתיים ממבצעות השיר, השרה רגב ומאיה בוסקילה, העבירו באחרונה ביקורת נוקבת כנגד תחנת גלגלצ באחרונה. כתב וואלה תרבות שאל אותן מה הסיכוי שישמיעו את השיר הזה בגלגלצ כעת, והשרה רגב השיבה: "אני לא בונה על זה". עוד ביררנו איתה האם לדעתה לשר האוצר משה כחלון, שבידיו ההחלטה, באמת יהיה אכפת משיר; האם בשל האפשרות שהעימותים שלה עם אמנים הובילו לדעת קהל שלילית יותר על אמנים בישראל, יהיה קשה יותר לגייס תמיכה בהעלאת תקציב התרבות; והאם עכשיו כשהיא שרה שיר שכתבה דפנה ארמוני, יש סיכוי ששרת התרבות תשיר גם דואט עם האקס של ארמוני, שלום חנוך, לאחר העימות המתוקשר בין הזמר לשרה. צפו.

seperator

"תקציב אחד אחוז" / מלים ולחן: דפנה ארמוני

אנו כולנו נושאים תפילה
התכנסנו לשיר לכחלון שיקשיב פה לכול מילה
לא בריב ולא ברוע – בכבוד ואהבה
מקווים שהלב פתוח שייתן לנו תקווה...

רק אחוז
זו פניה לתקציב תרבות מוגדל
אז אל תגרום לאפליה
רק אחוז
זה הכל...
אנחנו עם הספר
לכן אסור שהנשמה תסבול

(או) תקציב אחד אחוז
מה שווה המדינה?
אם אין מי שיתחזק את אותה
באוכל לנשמה?
אחד אחוז...

רק אחוז
רק אחוז לנשמה...

העם רעב ללחם
אך לא פחות זקוק לנשמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully