וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רבין, היום האחרון", סרטו החדש של עמוס גיתאי, התקבל לפסטיבל ונציה

29.7.2015 / 12:31

סרטו החדש של עמוס גיתאי שעוקב אחרי האירועים שהובילו לרצח ראש ממשלת ישראל התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל הסרטים בונציה. עוד בתחרות: סרטה של יעל קיים "ההר" והסרט "למה עזבתני" של הדר מורג

רבין, היום האחרון. אלון רון,
מתוך "רבין, היום האחרון"/אלון רון

רשימת הסרטים שישתתפו השנה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ונציה ה-72 במספר, נחשפה היום (רביעי) במסיבת עיתונאים ברומא. "רבין, היום האחרון", סרטו העלילתי החדש של עמוס גיתאי שיוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל, עוקב אחר הדמויות והאירועים שהביאו והובילו לרצח ראש ממשלת ישראל.

"רבין, היום האחרון" התקבל לתחרות הרשמית של הפסטיבל, אחד משני אירועי הקולנוע החשובים באירופה, בצד פסטיבל קאן, ומן היוקרתיים בעולם, ויתחרה על פרס אריה הזהב. בסרט משתתפים יותר מ-70 שחקנים, ביניהם: יצחק חזקיה, מיכי ורשביאק, פיני מיטלמן, יוגב יפת (שיגלם את יגאל עמיר), עינת ויצמן, רות אסרסאי, מלי לוי, דליה שימקו, יעל אבקסיס לירון לבו, מרדכי שפיגלר, אמנון רכטר, אלדד פריבס, גדליה בסר, ניר ביקלס, שלום שמואלוב, רותם קינן, זבולון מושיאשוולי, יהודה מור, אורי גוטליב, יונה רוזנקייאר, תומר רוסו, יריב הורביץ ורבים נוספים.

לפי מפיצי הסרט, "רבין, היום האחרון" משקף את האווירה שאפשרה ליגאל עמיר לפעול: רבנים שהאשימו את רבין ב"דין רודף" וב"דין מוסר", פוליטיקאים ופעילי ימין קיצוני שיצרו וניהלו תעמולת שנאה מתואמת ומתוחכמת נגדו, מתנחלים שראו בהסכמי השלום בגידה ופגיעה בערכי מולדת ואנשי שירותי הביטחון שידעו או היו אמורים לדעת מה אמור להתרחש.

בצד סרטו של גיתאי, יתמודדו במסגרת הרשמית עוד כמה יצירות מסקרנות: למשל, "Anomalisa", סרט האנימציה הראשון של צ'רלי קאופמן ("שמש נצחית בראש צלול), "הנערה הדנית" של טום הופר ("נאום המלך") בו מגלם אדי רדמיין, זוכה האוסקר בשנה שעברה על "התיאוריה של הכל", את דמותו של הטרנסג'נדר הראשון איינר ווגנר, וכן סרטים חדשים של עוד כמה במאים ותיקים ומוערכים, ובהם אלכסנדר סוקורוב, אטום אגויאן, יז'י סקולימובסקי ואחרים.

seperator

עוד נודע כי "ההר", סרטה של יעל קיים, יתמודד במסגרת התחרות הבינלאומית, Orizzonti, של הפסטיבל. "ההר", מביא את סיפורה של אישה המתגוררת עם בעלה וילדיה בבית הקברות היהודי בהר הזיתים. היא מתקשה להתמודד עם עבודות הבית הבלתי נגמרות והמקום המבודד בו היא חיה ונמלטת לטיולים בהר. באחד משיטוטיה היא נחשפת במקרה לסצנה לילית המתרחשת במעלה ההר. היא חוזרת ויוצאת בלילות ועולמה הולך ומתערער. זהו סרטה הראשון באורך מלא של יעל קיים, תסריטאית, במאית, ומרצה במכללת ספיר.

לצד "ההר", יתמודד באותה המסגרת גם "למה עזבתני" של הדר מורג. עלילתו עוקבת אחר נער דחוי משולי החברה שמסתובב חשוף ומופקר בפאתיה של עיר מטונפת עד שהוא מגלה גבר זר ומנוכר; פרש בודד הרוכב על אופנועו עמוק אל תוך הקרביים של העיר, דרך הסמטאות האחוריות, להשחיז את סכיניהם של חנויות קצבים ומסעדות גורמה. "למה עזבתני" הוא הסרט הראשון באורך מלא אותו הפיקה יעל אבקסיס - קסיס סרטים, בשיתוף עם הלל רוזמן ואלי מאירוביץ.

פסטיבל ונציה ה-72 במספר ייערך בין התאריכים 2-12 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully