וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא מצ'וגע: טום קרוז עושה מה שהוא רוצה ב"משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים"

31.7.2015 / 6:30

הסרט החמישי בסדרת "משימה בלתי אפשרית" מספק סצנות אקשן מרשימות אבל יגרום לצופים לשכוח מה היתה עלילתו ברגע שייצאו מאולמות הקולנוע

צילום מסך

הדבר הזה שראיתם בכל הטריילרים ובכל הפרסומות ובכל המאחורי-הקלעים, שבו טום קרוז נתלה על מטוס שממריא ואלוהים אדירים הוא עשה את זה באמת, הפסיכי הזה באמת נתלה על מטוס? זה המאני-שוט, הדבר שאמור לגרום לכם לראות את "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים", ונראה כמו רגע השיא של הסרט. ואין מה להגיד, זה עובד. זאת סצנה מדהימה. רק שהיא לא שיא הסרט: היא ההתחלה שלו. את טום קרוז נתלה על המטוס תוכלו לראות בערך בשניה ה-95 של הסרט. זאת הסצנה שמגיעה לפני כותרות הפתיחה, והיא לא ממש קשורה לשום דבר שמגיע אחר כך. אילו הייתם מאחרים לסרט, ומגיעים רק בכותרות הפתיחה עצמן, הייתם יכולים לעבור את כולו בלי להרגיש שהפסדתם משהו בכלל (אלא אם כן ראיתם את הטריילרים).

וזה ממשיך ככה לאורך כל הסרט. "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים" מלא וגדוש בסצנות אקשן מצוינות, שהסיבה לקיומן או הקשר ביניהן די קלושים. כשיצא "משימה בלתי אפשרית 2", בשנת 2000, הסתובבו שמועות שגרסו שבעצם חלק מהסרט צולם בלי תסריט: קודם כל הגו רעיונות לסצנות האקשן, אחר כך צילמו אותן, ורק אז שלפו איזה סיפור שיחבר ביניהן, כי זה ממילא לא ממש משנה. הדבר היחיד שהשתנה מאז ועד היום הוא שעכשיו אלה כבר לא שמועות: ברור שככה סרטים מצולמים. קודם כל – הסצנות הגדולות. הפילר שביניהן בא אחר כך, ואם לא מצליחים לחשוב על שום קשר בין סצנת האקשן שצולמה זה עתה לעלילת הסרט, גם זה בסדר – אפשר פשוט לשים אותה לפני כותרות הפתיחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד יום במשרד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אתם לא אמורים לזכור את העלילה של הסרט, אלא רק את ה-set-pieces, סצנות האקשן והמתח הגדולות ששזורות לאורכה

עלילת "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים": בעקבות אסונות העבר, היחידה המיוחדת, ה-IMF, מפורקת, ואנשיה – הידועים כ"הסוכן המופלא איתן האנט ועוזריו" - נאלצים לפעול במחתרת, ללא חסות המדינה. בו בזמן הם מנסים להפיל איל-טרור מסוכן כלשהו שמפעיל מהצללים ארגון חבלה גלובלי, ועלול לקבל לידיו מימון של מיליארדי דולרים. או שזאת בעצם היתה העלילה של הסרט הקודם בסדרה? אולי. אני לא לגמרי זוכר מה היתה העלילה של הסרט הקודם, אם כי אני בהחלט זוכר את טום קרוז מטפס על הבורג' חליפה בדובאי. זאת כנראה הכוונה גם הפעם: אתם לא אמורים לזכור את העלילה, אלא רק את ה-set-pieces, סצנות האקשן והמתח הגדולות ששזורות לאורכה. זה לא שאין עלילה, או שהיא מקושקשת לגמרי, כמו בסרטי "מהיר ועצבני", למשל; ב"משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים" יש רצף ארוך של בגידות ונאמנויות משתנות ואנשים שהם בעצם אנשים אחרים, וזה מאוד מסובך ומאוד שגרתי. אומרים שפעם היתה תקופה שבה, אם הייתם מגלים שההוא בגד לטובת הרעים או שההיא בעצם היתה סוכנת כפולה, זה היה מדהים אתכם לגמרי. היום אתם בדרך כלל אומרים "אה, ידעתי". כל עניין הכולם-נגד-כולם כל כך צפוי בשלב הזה של הסדרה שזה נהיה לחם לבן: הדבר שמסביב לעיקר המנה.

העיקר הוא, כאמור, סצנות האקשן. והן מגיעות בזו אחר זו: סצנה תת-מימית מצוינת שמנגנון האבטחה שדורש את קיומה הוא מהמופרכים בתולדות הקולנוע; סצנת התנקשות באופרה שמזכירה מאוד את כל סצנות ההתנקשות האחרות באופרה שכבר ראינו, ובכל זאת, משעשעת ומרתקת; מרדף אופנועים משובח כי סתם, למה לא, מי יסרב לאיזה מרדף אופנועים משובח; ועוד. הן כולן עשויות מצוין ומאוד מהנות לצפייה. סצנות המכות נעשו בכוריאוגרפיה מצוינת, אבל עם עריכה מבלבלת שמקשה ליהנות מהן. על כל השאר אין מה להתלונן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משימה בלתי אפשרית אומת הנוכלים.
לא תאמינו מי הבוגד האמיתי
טום קרוז מטפס על בניינים, נתלה ממטוסים, נוסע על אופנועים, הוא עושה הכל, וכשהסרט לא מראה את קרוז עושה דברים נפלאים, הוא מראה אנשים אחרים מספרים כמה טום קרוז מופלא

טום קרוז מגלם את איתן האנט כבר 19 שנים. יש מעט מאוד שחקנים בתולדות הקולנוע שהתמידו עם ‏דמות אחת, בסדרה אחת, למשך זמן רב כל כך (שון קונרי גילם את ג'יימס בונד בשנת 1961 וגם ‏בשנת 1983, כך שטכנית הוא עדיין מוביל על קרוז במעט). אבל מי זה בעצם איתן האנט? הוא כמעט ‏לא דמות: אין לו אופי שמייחד אותו מכל סוכן גיבור אחר, כוח-על ייחודי לו, חולשה ספציפית או ‏אפילו קאצ'פרייז משלו. איתן האנט הוא רק טום קרוז, כוכב קולנוע, שרוצה לעשות דברים מדהימים. ‏וכך "משימה בלתי אפשרית" הפך (כבר לפני סרט או שניים) למופע "טום קרוז עושה דברים מדהימים 5". קרוז מטפס על בניינים, נתלה ממטוסים, נוסע על אופנועים, הוא עושה הכל, וכשהסרט לא מראה את טום קרוז עושה דברים נפלאים, הוא מראה אנשים אחרים מספרים כמה טום קרוז – סליחה, הסוכן איתן האנט – מופלא. ונכון, אי אפשר להכחיש שטום קרוז, מה לעשות, הוא די מדהים. העובדה שהאיש הזה בן יותר מ-50 (זה נכון! תבדקו!) ועדיין נראה יותר טוב, מכל בחינה אפשרית, עם חולצה או בלי, מכפי שרובנו נראים בגיל 18, היא עדות לחוסר הגינות משווע של היקום או לטובות הנאה מצד האל החייזרי זינו. עד "משימה בלתי אפשרית 6" סביר ששוב לא תזכרו מה בעצם היתה העלילה של "משימה 5", אבל בתור מופע קרקס של איש אחד (עם כמה עוזרים מסביב, כמובן) זה בהחלט כיף.

ומה אתם חשבתם על "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים"? ספרו לנו בתגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully