וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 36: רוסיה תציע תמריצים כספיים להצגת ספרים פטריוטיים

5.8.2015 / 0:00

שר החינוך והמדע הרוסי, דמיטרי ליבנוב, אמר כי התוכנית החדשה "תעזור לקדם מכירות של ספרים בעלי ערך היסטורי, וכאלה שיתרמו לחינוך פטריוטי של האזרחים במדינה". בנוסף קומיקסים ביוגרפיים חדשים לג'ב בוש ומטאליקה, ג'יימס פרנקו כתב ספר על לנה דל ריי ועוד חדשות ספרות

"נשים קטנות" יעובד לסדרת טלוויזיה דיסטופית

רשת CW האמריקאית תעבד את ספרה הקלאסי של לואיזה מיי אלקוט לדיסטופיה מודרנית שתתרחש ברחובות פילדלפיה. בעיבוד החדש ינסו האחיות מארץ' "לפענח אירועים בלתי מוסברים, בזמן שהן משתדלות לא להרוג אחת את השניה". אם תהליך הפיתוח יוביל להזמנת הסדרה, היא צפויה לעלות במהלך 2016.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבפנים הן שוטמות זו את זו. מתוך כריכת "נשים קטנות", הוצאת ידיעות אחרונות, ספרי חמד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ילד שלא יכול היה להרשות לעצמו לקנות ספרים או לנסוע לספריה קיבל מאות ספרים מרחבי העולם

מת'יו פלורס בן ה-12 מהעיר סנדי במדינת יוטה (ארה"ב), נהג לקרוא בקדחתנות פלאיירים פרסומיים שמצא בתיבות הדואר בשכונה שלו, כיוון שלא יכול להרשות לעצמו להשיג ספרים לקריאה. כשהדוור המקומי, רון לינץ', ניסה לברר מדוע הוא לא שואל ספרים מהספריה, הסביר פלורס שאין לו כסף לנסוע באוטובוס לספריה.

לינץ' החליט לפרסם את תמונתו של פלורס בעמוד הפייסבוק שלו, ולבקש מחבריו שיתרמו לו ספרים. להפתעתו, תוך זמן קצר זכה הפוסט לשיתופים רבים ויותר מ-350 ספרים נשלחו אל פלורס (כולל ספרים מאוסטרליה, בריטניה והודו).

פלורס אמר לתחנת הטלוויזיה המקומית כי הוא מתכוון לתרום בעצמו את הספרים אחרי שיקרא אותם, כדי שגם ילדים אחרים יוכלו ליהנות מהם.

ג'יימס פרנקו כתב ספר על לנה דל ריי

השחקן ג'יימס פרנקו החליט לכתוב ספר על הזמרת לנה דל ריי שנקרא "Flip-Side: Real and Imaginary Conversations with Lana Del Rey". את הספר כתב פרנקו יחד עם דייויד שילדס והוא מכיל שיחות אמיתיות ומדומיינות עם דל ריי וכן תמונות שלה, כמו גם של אחותה צ'אק גרנטה ושל הבמאי קלאוס ביסנבך. היצירה, שמכיל 100 עמודים, תראה אור במרץ 2016 בהוצאת "PowerHouse Books".

לנה דל ריי. GettyImages
מדומיינת. לנה דל ריי/GettyImages

ממשלת רוסיה תציע תמריצים כספיים לחנויות ספרים שיציגו ספרים פטריוטים שהיא תבחר

משרד החינוך והמדע הרוסי הודיע כי הממשלה מתכוונת להציע הקלות במס והנחות בשכירות לחנויות ספרים שיסכימו להציג מבחר ספרים שהממשלה תבחר. שר החינוך והמדע, דמיטרי ליבנוב, אמר כי התוכנית החדשה "תעזור לקדם מכירות של ספרים בעלי ערך היסטורי, וכאלה שיתרמו לחינוך פטריוטי של האזרחים במדינה".

היוזמה החדשה מגיעה אחרי שבחודשים האחרונים נסגרו חנויות ספרים רבות ברחבי רוסיה, בעקבות הפסדים במכרזים שקיימה המדינה וגם כתוצאה ממכירי השכירות שהרקיעו שחקים. הממשלה טוענת ששיתוף הפעולה החדש יוכל להחיות את ענף הספרים ולעזור לו להשתקם.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – מוסקבה, 26 במאי 2015. AP
ולדימיר פוטין/AP

ראיון ישן עם הסופר האנטר ס. תומפסון עובד לכדי סרטון אנימציה

קבוצת האנימטורים "Blank on Blank", ששמה לה למטרה לשמר ולהפיץ ראיונות עם אושיות תרבות אמריקאיות, פרסמה השבוע סרטון אנימציה של ראיון משנת 1967 עם האנטר ס. תומפסון, מחבר הספר "פחד ותיעוב בלאס וגאס". בעבר העלו חברי הקבוצה עיבודי אנימציה לראיונות נדירים שנערכו עם ג'ניס ג'ופלין, דיוויד פוסטר וואלאס, איין ראנד, ריי ברדבורי וג'ים מוריסון.

בנוסף פורסם השבוע גם סרטון אנימציה שיצר הישראלי אבי עופר על בסיס שיחות שניהלו הסופר ניל גיימן ואשתו המוזיקאית אמנדה פאלמר. את השיחות הקליטה פאלמר בזמן שבעלה היה "חצי ישן" כהגדרתה.

קומיקסים ביוגרפיים חדשים לג'ב בוש ומטאליקה

הוצאת "Bluewater" תפרסם בחודש הבא קומיקס ביוגרפי על חייו של המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם הרפובליקנים, ג'ב בוש. את הקומיקס, שייקרא "Political Power: Jeb Bush" יצר מייקל פריזל. בנוסף פרסמה ההוצאה גם קומיקס של 28 עמודים על להקת מטאליקה שיצר דייויד א. פריזל ונקרא "Orbit: Metallica".

מטאליקה. Ron Galella, GettyImages
עכשיו ככוכבי קומיקס. מטאליקה/GettyImages, Ron Galella

סיפור אבוד של פ. סקוט פיצג'רלד התפרסם 76 שנים אחרי שנכתב

הסיפור, שנקרא "Temperature", פורסם בגיליון האחרון של כתב העת הספרותי "The Strand". פיצג'רלד כתב את הסיפור בשנת 1939, שנה לפני מותו מהתקף לב, והוא מספר על סופר שיכור שמאובחן כחולה לב. אנדרו פ. גילי, אחד מעורכי המגזין, גילה את הסיפור העלום כשנבר בארכיון פיצג'רלד באוניברסיטת פרינסטון.

פרנסיס סקוט קי פיצג'רלד. Hulton Archive, GettyImages
פעם היה אבוד אבל עכשיו נמצא. פ. סקוט פיצג'רלד/GettyImages, Hulton Archive

הסופרת ג'ודי בלום באה לעזרתו של אדם שזרק את הספר האהוב ביותר של אשתו

תושב ברוקלין בשם לאונרד לאסק הניח בשבוע שעבר קופסה ברחוב ובתוכה ספרים שהחליט למסור כדי לפנות מקום בספרייתו. בהמשך התברר לו כי אחד הספרים שזרק הוא ספר הנוער "אתה שומע אלוהים? זו אני, מרגרט" של ג'ודי בלום, שהיה מזכרת אישית שקיבלה אשתו מאמא שלה לפני יותר מ-20 שנה. הוא מיד תלה עשרות מודעות ברחובות השכונה בנסיון לאתר את הספר, אך לשווא.

אולם בהמשך השבוע הגיע המידע על התקרית לסופרת ג'ודי בלום, והיא מיד התנדבה לעזור. "אוי לא, כל כך טראגי!" צייצה הסופרת בטוויטר, "אשלח לכם עותק חתום של הספר. אני יודעת שזה לא אותו עותק, אבל אני מקווה שהוא יצליח להציל את הנישואים".

כמה שעות מאוחר יותר צייץ לאסק בתגובה: "אני בעל איום ונורא!!! תודה לך מעומק לבי. הנישואים ניצלו!!!". בינתיים הספר המקורי טרם נמצא, אך לאסק כבר עדכן את החלק הביוגרפי בחשבון הטוויטר שלו והוסיף את המשפט "אף פעם אל תנקו את הדירה".

ג'ודי בלום. GettyImages
זו אני, ג'ודי בלום/GettyImages

האקרים משתמשים בטקסט מ"תבונה ורגישות" של ג'יין אוסטן כדי להפיץ תוכנות זדוניות

חוקרים של חברת אבטחת המידע סיסקו פרסמו בשבוע שעבר דו"ח לפיו קטעים ספרותיים הפכו לאמצעי חביב על האקרים על מנת להפיץ וירוסים ותוכנות זדוניות. תוכנות האנטי וירוס לרוב לא חושדות בטקסטים הללו, ולכן קל להחביא מאחוריהם קוד של תוכנה שתאפשר השתלטות על מחשב.

ע"פ מהנדסי סיסקו, לא ברור למה ההאקרים בחרו לעשות שימוש מוגבר דווקא בקטעים מתוך הספר "תבונה ורגישות" של ג'יין אוסטן. "הקטעים אמנם רנדומליים", אמר המהנדס ג'ייסון ברבניק, "אבל הם תמיד מהספר הזה". עם זאת, בסיסקו מדגישים שכרגע לא קיימת סכנה מיידית ואין צורך להזהר באופן גורף מטקסטים של ג'יין אוסטן.

ג'יין אוסטן. Hulton Archive,
ג'יין אוסטן לא מאשרת/Hulton Archive

אפליקציה ישראלית חדשה לשיתוף ספרים בין אנשים

השבוע הושקה אפליקציית "Hoodread" שמאפשרת לאנשים להחליף ספרים עם קוראים אחרים באזור מגוריהם. האפליקציה מראה למשתמש איזה ספרים למסירה קיימים בשכונה שלו, והוא מוזמן לבחור ספר ולהגיע לקחת אותו. "לפני שנים ביקשתי מאמא של חבר לשאול ספר והיא סירבה בתוקף", מסביר גיא ברששת, מפתח האפליקציה. "היא פשוט לא האמינה שאחזיר אותו כשאסיים, ובצדק. עם הזמן למדתי שלהשאיל ספר משמעו לתת בלי כוונה לראות אותו בחזרה. אז יצרתי אפליקציה לשיתוף ספרים. המטרה היא לחבר את מדפי הספרים בכל שכונה לכדי ספריה אחת גדולה וזמינה לכולם".

האפליקציה ניתנת להורדה בחינם בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל.

חדשות בשורה

* המאיירת זהבית כרמל תציג בסוף החודש תערוכה מאיוריה בספריית השפות הזרות במוסקבה. בתערוכה יוצגו 60 עבודות משלושה ספרים אותם איירה כרמל: "משלי קרילוב", "פלטרו ואני", ו"המעשיות של אוסקר ויילד".

* מחר (חמישי) יתקיים בפסאז' בתל אביב ערב לכבוד הגיליון החמישי של כתב העת "הבה להבא" בהשתתפות יואב עזרא, ג'רמי פוגל, ענת קרמיין, רעואל שועלי, עודד כרמלי, נח אנגלהרד, יערה שטיינר, מיכאל בן זאב, יונדב פרידמן, עמנואל לוי, הילה אהרון בריק, נדב נוימן, שירה חרש, וסער יכין. 6 באוגוסט, 21:00, אלנבי 94, תל אביב. דמי כניסה: 10 ש"ח.

* מחר (חמישי) יתקיים בחנות הספרים "המגדלור" בתל אביב ערב לכבוד הספר "אההבה" מאת גדעון לב, שיפגיש את עולמות הספרות, היוגה והפסיכולוגיה. משתתפים: אילנה ברנשטיין, אורית סן-גופטה וגדעון לב. 6 באוגוסט, 19:30, לבונטין 1, תל אביב.

* ב-10 באוגוסט יתקיים במשכנות שאננים בירושלים אירוע חגיגי לרגל צאת ספרו ה-45 של אהרן אפלפלד - "לילות קיץ ארוכים". משתתפים: פרופ' יגאל שוורץ, ד"ר קציעה עלון והסופרת גיל הראבן. יום שני, 19:30, משכנות שאננים, ירושלים. הכניסה חופשית בהרשמה מראש.

* ב-17 באוגוסט יערך באולם סמולרש באוניברסיטת ת"א אירוע "נוער קורא 2015" שיכלול מכירת ספרים נוער ביד שניה ופאנלים שונים בהשתתפות גילי בר-הלל סמו, ענבל שגיב נקדימון, רוני בק, מיה סביר, דקלה קידר, עמליה רוזנבלום, מיכל אהרוני, מאירה ברנע גולדנברג וקרן לנדסמן. יום שני, 17.8, 11:00-18:00, אוניברסיטת ת"א. מחיר כניסה: 20 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully