וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה מירי רגב לוואלה תרבות: "התקציב יעבור בממשלה גם אם לא אצביע בעדו"

5.8.2015 / 13:40

לאחר ששרי ש"ס החרימו את ישיבת הממשלה שעסקה בתקציב לשנת 2015, שרת התרבות והספורט מאיימת שלא להצביע בעד התקציב. בשיחה עם וואלה תרבות אמרה רגב כי תימנע בהצבעה

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

פרסום ראשון: רגע לפני ההצבעה על תקציב המדינה היום, שרת התרבות והספורט מירי רגב מכריזה על משבר בדיונים עם משרד האוצר ומאיימת לא להצביע בעדו. "לצערי", אומרת השרה רגב לוואלה תרבות, "אנחנו נמצאים במשבר מול האוצר, לא הצלחנו להתקדם בהעלאת תקציב התרבות והספורט. תקציב של תרבות וספורט גם הוא חברתי, גם הוא אזרחי, לא יכול להיות מצב שהתקציב הזה לא יעלה, ולכן כנראה שהתקציב יעבור בממשלה גם אם אני לא אצביע בעדו. כפי שאני אומרת לאוצר, נתראה בכנסת".

"בכל מקרה שלא תינתן תוספת לתקציב התרבות אמנע בהצבעה על התקציב. לא יכול להיות שיש תוספות תקציב לנושאים אזרחיים ואין תוספת תקציב למשרד התרבות והספורט. לא יכול להיות שהתרבות והספורט הם לא חלק מנושאים חברתיים. כנראה שהתקציב יעבור גם בלי האצבע שלי. יש 68 חברי כנסת שתמכו בי ותמכו בהעלאת תקציב התרבות. לא יכול להיות שלא יהיה צדק חברתי וצדק תרבותי. בתקציב הנוכחי של התרבות והספורט אין צדק חברתי. זה כלי לשינוי חברתי וצמצם פערים. עד עכשיו לא הפגנתי שרירים כי היינו בהידברות. כנראה שההידברות הזאת הסתיימה. עד היום תקציב התרבות טיפל רק בשחיקה הקיימת, אני רוצה לטפל בצמיחה. כי צמיחה בתרבות ובספורט הם חד וחלק מביאים לשינויים חברתיים. אני רוצה סכום יפה שיביא לידי ביטוי תקציב תרבות וספורט הגון", אמרה רגב בשיחה עם וואלה תרבות.

מוקדם יותר כתבה רגב בעמוד הפייסבוק שלה: "כפי שאמרתי אני אאבק על העלאת תקציב התרבות והספורט ואם לא נסכם התקציב מול האוצר , הכל פתוח".

הממשלה צפויה לאשר היום (רביעי) בישיבת הממשלה את תקציב המדינה לשנים 2016-2015. בחודש הבא יגיע התקציב למליאת הכנסת, שצריכה לאשר אותו סופית עד 19 בנובמבר. התקציב לשנת 2015 יעמוד על 330.3 מיליארד שקלים ותקציב 2016 על 345.6, כאשר הגירעון ב-2015 יעמוד על 2.9%. מחלוקות רבות עדיין לא נפתרו, אולם באוצר מעריכים שרוב שרי הממשלה יתמכו והתקציב יעבור, גם אם בהמשך ולקראת הדיונים בכנסת יצטרכו להוסיף עוד כספים לכמה מהמשרדים.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully