וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: עלייתו של הנד סטארק

11.8.2015 / 9:10

גיבור העונה הראשונה של "משחקי הכס" ישוב בגרסה צעירה בעונה הבאה של הסדרה. ובנוסף: הסרטון המרגש של רובין וויליאמס וטיזר חדש ל"הומלנד". ליייב בלוגינג תרבותי

19:20 - מת השחקן המצרי האגדי נור אל-שריף

נור אל-שריף, מגדולי השחקנים בתולדות מצרים, הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 69. על פי דיווחים בתקשורת המצרית אל-שריף סבל ממספר בעיות בריאותיות, ובשנים האחרונות נהג לטוס לטיפול רפואי בלונדון.

אל-שריף מוכר לקהל הישראלי מאחר והופיע בסרטים רבים שהוקרנו בישראלי בערב שישי בערוץ הראשון. לאורך הקריירה השתתף בעשרות סרטים מצריים וגם במספר סדרות טלוויזיה. בשנת 2014 הוענק לו פרס מפעל חיים מטעם פסטיבל הסרטים הבינלאומי בדובאי. הלווייתו תתקיים מחר.

נור אל-שריף. וויקיפדיה, צילום מסך
נור אל-שריף/צילום מסך, וויקיפדיה

17:31 - שייקספיר היה לא פחות מחוק מכם

גם מחזאים גאונים זקוקים לקצת השראה טבעית כדי לעורר את גלי המוח. מקטרות שנמצאו בגינת ביתו בעיירה סטרפורד על נהר אייבון (Straford Upon Avon) ונבחנו על ידי חוקרים מאוניברסיטת וויטווטרסטרנד ביוהנסבורג, נמצאו כמכילות שרידי קוקאין וגראס.

"אפשר רק לדמיין את הרגע שבו שייקספיר מציג את המחזה שלו בפני המלכה אליזבת, כשהוא תחת השפעת סמים", כתב פרופסור פרנסיס טקאריי, אחד מהחוקרים. זה בהחלט רגע שאנחנו מצטערים שלא היינו נוכחים בו.

ויליאם שייקספיר. AP
יש למישהו קצת חמור? צריך לסגור מחזה/AP

17:03 - התיאוריה שתשנה את כל מה שידעתם על "לשבור את הקרח"

אנחנו מקווים שאתם יושבים כרגע. באמת, אם לא, כדאי שתעשו את זה. הטקסט הבא עומד לנפץ את כל יסודות הקיום שלכם. במאי "לשבור את הקרח" כריס באק חשף כי קיים קשר ישיר בין שני עולמות מצויירים ואהובים במיוחד.

לפני שנה רמז באק במהלך אירוח באתר Reddit כי בניגוד למה שאלזה ואנה גדלו להאמין, הוריהם לא נהרגו בהתרסקות ספינתם וכי גורלם קשור בזה של טרזן. הגילוי הזה עורר כמובן גל של ספקולציות ודיונים עד שבאק טרח להבהיר את דבריו בריאיון ל-MTV.

"כמובן שההורים של אנה ואלזה לא מתו", סיפר באק, "כן, ספינתם נהרסה, אבל הם שרדו על סירת הצלה. אימן של השתיים היתה בהיריון במהלך ההפלגה ובמהלך שהותה בלב ים ילדה תינוק. לבסוף נסחפה הספינה אל הג'ונגל. ההורים ניסו לשרוד על ידי הקמת בית עץ, אבל נמר תקף והרג אותם.

התינוק הקטן אומץ וגודל על ידי גורילות. מה שהופך אותו בעיני לאחיהן של אנה ואלזה". באק, אגב, הוא הבמאי של "טרזן", כך שמומלץ לקחת את התיאוריה שלו ברצינות. זהו, עכשיו אתם יכולים להתחיל להתחרפן.

לשבור את הקרח. AP
אלזה, את לא מאמינה את מי מצאנו!/AP

13:56 - קולנוע לב ממשיכים את מסורת "שלישי בשלייקס"

רשת בתי הקולנוע "לב" הודיעה היום כי היא ממשיכה במסורת ההקרנות המוזלות "שלישי בשלייקס" לאזרחים ותיקים. זאת על אף החלטת המשרד לאזרחים ותיקים להפסיק את המימון של היוזמה. אזרחים ותיקים יוכלו להמשיך ולרכוש כרטיסים בעלות של 12 שקל בלבד להקרנות הבוקר של ימי שלישי בבתי הקולנוע של לב רמת גן ולב הוד השרון.

איש ללא הגיון.
יוזמה מבורכת. התמונה מתוך "איש ללא הגיון"

13:09 - כוכבת "בית קטן בערבה" תתמודד על מקום בקונגרס

מליסה גילברט, מי שגילמה בקלאסיקה הטלוויזיונית של שנות השבעים "בית קטן בערבה" את לורה אינגלס ווילדר, הודיעה על כוונתה להתמודד על מושב בקונגרס מטעם המחוז השמיני של מדינת מישיגן.

"אני רצה לקונגרס בגלל הרצון להפוך את חייהן של משפחות שנפלו בין הכיסאות של הכלכלה המודרנית לקלים קצת יותר", סיבה באתר שהקימה. "אני מאמינה שבנייה של כלכלה חדשה היא מאמץ קבוצתי, ושעלינו להביא קולות חדשים כדי לעשות את העבודה".

גילברט בת ה-51 לא הצליחה לשחזר את ההצלחה הגדולה של נעוריה וקריירת המשחק שלה בעשורים האחרונים מורכבת בעיקר מהופעות בסרטי טלוויזיה נשכחים.

מליסה גילברט. GettyImages
מי שלובשת את הכלב בבית/GettyImages
אלון גרבוז. ניב אהרונסון
אלון גרבוז/ניב אהרונסון

12:00 - "רבין, היום האחרון" יוקרן בפסטיבל טורונטו

נציגות נוספות לקולנוע הישראלי בפסטיבל טורונטו. "רבין, היום האחרון" של עמוס גיתאי יוקרן בפסטיבל טורונטו במסגרת Masters program.

"רבין, היום האחרון" עוקב אחר הדמויות והאירועים שהביאו והובילו לרצח ראש ממשלת ישראל. לפי מפיצי הסרט, "רבין, היום האחרון" משקף את האווירה שאפשרה ליגאל עמיר לפעול: רבנים שהאשימו את רבין ב"דין רודף" וב"דין מוסר", פוליטיקאים ופעילי ימין קיצוני שיצרו וניהלו תעמולת שנאה מתואמת ומתוחכמת נגדו, מתנחלים שראו בהסכמי השלום בגידה ופגיעה בערכי מולדת ואנשי שירותי הביטחון שידעו או היו אמורים לדעת מה אמור להתרחש.

11:25 - תרבות ה"לא הומו, אבל שוכב עם גברים" היא דבר אמיתי לחלוטין

תתחילו לארגן מחדש את ההגדרות החברתיות שלכם, מכיוון שלא כל שני גברים ששוכבים זה עם זה הם בהכרח הומוסקסואלים. כך עולה מתוך רב מכר חדש שמכה גלים בימים אלה בארה"ב "Not Gay: Sex between Straight White Man".

הספר מאת ג'יין וורד מציע תיאוריה שמכניסה תחתיה שלל מקרים במהלכם גברים לבנים חוקרים את מיניותם בעזרת גברים לבנים אחרים. בין היתר מדובר בטקסי חניכה בקולג' או בצבא, משחקי חברה במחנות קיץ. דוגמה אחת שמוזכרת בספר הוא טקס בשם "The Greek System" ובמהלכו עומדים שורה של גברים בטור, כשהם מחזיקים את איבר מינו של הגבר שנמצא מאחוריהם.

במסגרת ריאיון נרחב במגזין Vice טוענת וורד שמטרת הספר היה לסייע בנירמול ההומוסקסואליות. "יותר ויותר אמריקאים מתחילים להתייחס ליחסים האלה בצורה נורמלית, מבלי שזה יפעיל את רפלקס ההקאה שעורר בדורות הקודמים", מסבירה וורד. "אנשים חושבים שיש רק שלוש נטיות מיניות: סטרייטים, גייז ובי-סקסואלים. הם חושבים שנולדים עם אחת מהן וזהו. כל התעסקות במיניות שלא מתאימה לאחת מהשבלונות האלה נתפסת מיד מאיימת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:21 - פוסטר חדש ויפה ל"The Hateful Eight"

המערבון החדש של קוונטין טרנטינו ממשיך בטיזינג האמנותי שלו עם פוסטר חדש. מלבד מזג האוויר החורפי והמראה המרופט של קורט ראסל וג'ניפר ג'ייסון לי, קושר הפוסטר החדש גם בין שמונה הגיבורים של הסרט לסרטו השמיני במספר של הבמאי הגאון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:54 - האליטות החדשות: האם מארי-קייט ואשלי אולסן התעללו במתמחים?

התאומות לבין אולסן מנהלות כבר שנים אימפריה עצומה שמוערכת בשווי של מיליארד דולר. אבל זה לא אומר שהאנשים הקטנים שסביבם רוו נחת מהזינוק המטאורי הזה לפסגת עסקי השעשועים.

תביעה חדשה שהוגשה כנגד האחיות בנות ה-29 ומייצגת 40 מתמחים שהועסקו על ידיהן בעבר ובהווה, מעלה את הטענה כי הן סירבו לשלם משכורות לתובעים על אף שעבדו 50 שעות שבועיות על בסיס קבוע.

אחת התובעות היא שהאהיסטה ללאני, שהועסקה בחברה של האולסניות ב-2012, ומגוללת בכתב התביעה מסכת של התעללויות: החל מיחס משפיל ועד מטלות כמו סחיבת 20 קילוגרם של מעילי חורף ברחובות העיר במהלך הקיץ הלוהט. ללאני מספרת עוד שכעונש על מטלות שלא בוצעו כהלכה, נשללה מן העובדים הפסקת הצהריים שלהם או הוטלו עליהם משימות ניקיון.

התאומות אולסן. GettyImages
נוגשות עבדים. אילוסטרציה/GettyImages

10:29 - מרטין סקורסזה וליאונרדו דיקפריו מתאחדים שוב לסרט חדש

שישה סרטים ביים מרטין סקורסזה מאז "כנופיות ניו יורק" ב-2002, בחמישה מהם כיכב ליאונרדו דיקפריו ("כנופיות ניו יורק", "הטייס", "השתולים", "שאטר איילנד" ו"הזאב מוול סטריט"). הזוגיות הזאת הפכה לאחת הפורות והמוצלחות ביותר בתולדות יחסי הבמאים-שחקנים בהוליווד, ועכשיו השניים עומדים לשתף פעולה בסרט השישי במספר.

סרטו הבא של סקורסזה "Silence" נמצא כבר בשלבי עריכה סופיים לקראת הפצה מתוכננת בעונת החורף של 2016. הפרויקט החדש של הבמאי לאחריו יהיה עיבוד לרומן עטור השבחים "השטן בעיר הלבנה" מאת אריק לארסון.

זוהי לא הפעם הראשונה שהספר שיצא ב-2008 מוזכר כפרויקט קולנועי. בעבר נקשרו בשמו גם דיוויד פינצ'ר וקתרין ביגאלו, אלא שסקורסזה היה האיש שהצליח לסגור את הפרטים עם האולפנים ולקבל את המינוי הרשמי.

הסרט מגולל את סיפורו האמיתי של היריד הגדול ביותר שהוקם אי פעם בשיקגו של שנת 1893. הפרויקט שינה מקצה לקצה את אופייה של העיר האפרורית, שהפכה בין רגע למטרופולין עצום וגם למטרה עבור רוצח סדרתי אכזרי במיוחד. דיקפריו ייכנס לנעליו של הרוצח הנרי ה. הולמס.

לסרט אין עדיין תאריך הפצה או מועד רשמי לפתיחת הצילומים.

עוד באותו נושא

מלאכי הגהנום

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:22 - הסרט "פרינסס שואו" התקבל לפסטיבל טורונטו

"פרינסס שואו", סרטו של עידן הר שהופק על ידי לירן עצמור בשיתוף yes והוקרן לראשונה במהלך פסטיבל ירושלים, ישתתף בתחרות הרשמית של אחד הפסטיבלים החשובים ביותר בעולם הקולנוע. הסרט יתמודדו במסגרת הדוקו היוקרתית Tiff Docs במהלך הפסטיבל ה-40 שיתקיים במהלך חודש ספטמבר.

הסרט מגולל את סיפורה של סמנתה, זמרת בת 38, העובדת למחייתה כמטפלת סיעודית בבית אבות. במקביל היא מעלה בזמנה הפנוי ביצועים לשירים שכתבה לרשת, כל זאת מבלי לדעת שמוזיקאי ישראלי (קותימן) מקיבוץ דרום מקבץ את ביצועיה ליצירה שתיחשף לעיני מיליונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "פרינסס שואו "/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:09 - דאריו ודאינריז ביחד גם בחיים האמיתיים (ובכן, סוג של)

לא רק הכוכבים הגדולים של "משחקי הכס" נמצאי בכותרות בימים אלה, גם האנשים שלעולם לא ראיתם את פניהם על מסך ראויים לתשומת ליבנו. רוזי מק, למשל, היא אחת הנשים החשובות בעולם שאף פעם לא פגשתם, מאחר והיא כפילת הגוף של אמיליה קלארק (דאינריז טארגאריין).

בימים אלה היא מנהלת מערכת יחסים שנראית יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתית עם איגנסיו בלאנקו, שהוא כפיל הגוף של לא אחר מאשר דאריו נהריס. "רוזי ואני נפגשנו על הסט", סיפר בלאנקו בריאיון ל"דיילי מייל", "אני עשיתי את התפקיד שלי ורוזי את התפקיד שלה. התקרבנו מאוד והדברים מתקדמים.

מק בת ה-18 הצהירה שהיא שומרת את עצמה לחתונה ומתכננת להישאר בתולה עד אז. בווסטרוז זה לא היה ממש אפשרי.

09:40 - נד סטארק חוזר לעונה השישית של "משחקי הכס"! (ובכן, סוג של)

האלים העניקו לנו מחסדיהם! נד סטארק עשוי לשוב ל"משחקי הכס" לראשונה מאז נפרד מראשו ומאיתנו בפרק התשיעי של העונה הראשונה., כך על פי דיווחים במספר אתרי חדשות מובילים ברשת. העניין הוא שזה לא יהיה שון בין שיגלם אותו, אלא סבסטיאן קרופט בן ה-13. עד כאן העובדות, עכשיו אפשר להתחיל בספקולציות.

העונה החמישית של "משחקי הכס" נפתחה, כזכור, בפלאשבק של סרסיי הצעירה. מאז לא ראינו עוד כאלה, אבל נראה שעונה 6 צפויה לכלול כמה וכמה חזרות לעבר. במקרה הזה מדובר בקו עלילה קריטי לסדרה משתי סיבות: הראשונה היא שובו של בראן סטארק. היכולת שלו לראות חזיונות מהעתיד ומהעבר עשויה להפגיש אותנו עם נד הצעיר.

הסיבה השנייה היא המגה תיאוריה שמלווה את "משחקי הכס" בשנתיים האחרונות. זו שלפיה ג'ון שלג הוא למעשה בנה של ליאנה סטארק, שנד אימץ כדי להגן עליו מפני רצח. אחרי שהעונה הקודמת פיזרה מספר רמזים על עברה של ליאנה, יכול להיות שנראה יותר ממערכת היחסים בינה לבין אחיה ולבין רוברט באראתיאון הצעיר, מערכת יחסים שעשויה להוביל לטוויסט הגדול של הסדרה בהמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדור הישן והדור החדש של הסטארקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

09:23 - קרי חוזרת לעורף האויב בטיזר חדש ל"הומלנד"

סדרת המתח של רשת שואוטיים תחזור לעונה חמישית בתחילת אוקטובר, ואם חששתם לרגע אפשר להיות רגועים: קרי מתיסון עדיין לא הגיעה לשלב הפנסיה ופתיחת הקונדיטוריה הטבעונית שתמיד חלמה עליה. בדיוק כשחשבנו שהיא בחוץ, הם שוב משכו אותה פנימה.

הטיזרון הזה לא חושף יותר מדי מידע מעבר לעובדה שקארי עדיין ממשיכה לפעול מעבר לקווי האויב. העלילה תתרחש שנתיים אחרי הטרגדיה באסלאמבאד, היא מחליטה לפעול מחוץ ל-CIA כסוכנת בחברת אבטחה פרטית.

09:15 - מחווה מקסימה לרגל שנה למותו של רובין וויליאמס

העולם מציין בימים אלה שנה למותו של רובין וויליאמס, והרשת מתמלאת במחוות לזכרו. אחת מהן הגיעה למערכת שלנו מאלשיבע קסל, סטודנטית שנה ג' לאנימציה בבית הספר בצלאל. הסרטון בן הדקה וחצי מציג את הגרסה של קסל למה שהתרחש אחרי שוויליאמס נפרד מעולמנו והמשיך לתפקיד הגדול הבא, והוא מקסים כל כך עד שהיינו חייבים לחלוק את זה אתכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully