וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש משהו שרמי פורטיס לא היה עושה בטלוויזיה תמורת כסף?

14.8.2015 / 0:00

"אני כבר שלוש שנים לבדי, מבלה. לא ביליתי שנים רבות לבד", אומר לוואלה תרבות רמי פורטיס על הפרידה מאשתו לאחר כ-30 שנה. ריאיון מיוחד עם סנדק הרוק ושופט אקס פקטור עם צאת אלבומו החדש, "תולדות הכותרת"

ריאיון עם רמי פורטיס לרגל צאת "תולדות הכותרת", 2015/כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

"אהבה ופיזיקה באות מאותו מקום", אמר בעבר לתקשורת עילם גרוס, פרופסור לפיזיקת חלקיקים במכון ויצמן. ציטטתי את אמירה זו לרמי פורטיס לאחר שסיפר כי אלבומו החדש, "תולדות הכותרת" שמו, עוסק בפיזיקה ובאהבה. הוא הסכים עם הפרופסור לפיזיקה עם כל מילה. "אני לא כתבתי הרבה על אהבה, כי לא הבנתי על מה אני צריך לכתוב", אומר פורטיס בריאיון לוואלה תרבות. "אם יש נושא שהכי קשה לכתוב עליו הוא אהבה. מה זה? איך זה? איך מתארים את זה? ואז הבנתי, לעזאזל, יא אללה, זה בכלל בא ממקום אחר, פיזיקה".

האלבום נכתב והופק על ידי פורטיס ולהקתו – עידו אגמון, עמיר ג'נגו רוסיאנו, גיא שכטר, אייל יונתי, גיא פורטיס ודני עבר הדני, ופורטיס מארח בו את שותפו הוותיק ברי סחרוף, וגם את יובל בנאי ואת גיא מר. צליליו של האלבום פסיכדליים במידה רבה, וכבר בסינגל הראשון שיצא מתוכו, "מעיר נעלמים", פורטיס הצליח להעיר את הרדיו. האלבום, שזמין כבר עכשיו לרכישה באתר של פורטיס וישתחרר בשבוע הבא, אינו יוצא כדיסק אלא רק בפורמט דיגיטלי וכתקליט ויניל. מה שמעניק משמעות נוספת למשפט "ישן זה בעצם חדש" מתוך השיר הפותח של האלבום "לקשקש בזנב". ובהקשר זה, הוא נדרש על ידנו לשאלה מה פורטיס של סוף שנות השבעים היה אומר על פורטיס של היום, שמופיע ב"אקס פקטור", מה צעד שרבים ראו כבגידה בעקרונותיו. עוד שאלנו אותו: האם יש משהו שלא היה עושה בטלוויזיה בשביל כסף? האם ההשתתפות בריאליטי המוזיקלי שינה את טעמו המוזיקלי?

בדקנו גם מדוע האיחוד של פורטיסחרוף היה כל כך קצר וכלל שלוש הופעות ולא היה סיבוב הופעות ממשי. ובחלק מרגש בריאיון, השיחה על אהבה הובילה את פורטיס בריאיון לדבר בגילוי לב על פרידתו מאשתו במשך כ-30 שנים, נעמי. "זה לא שעברנו סכסוך. לא עברנו שום סכסוך, לא כלום. הגענו אחרי 30 שנה ביחד לנקודה כזאת של מה אתה רוצה לעשות, מה אני רוצה לעשות, כנראה שעשינו את מה שהיינו צריכים לעשות. וזו פריחה מחודשת לא רק לי אלא גם לנעמי. בדרך כלל אנשים שרואים את הדברים האלה אומרים, איזה רע. שום רע, באמת". פורטיס אמר כי אין בת זוג חדשה בחייו. "אני לא מחפש כלום. באמת באמת באמת. אני כבר שלוש שנים לבדי. אני מבלה. לא ביליתי שנים רבות לבד", אמר לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully