וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף גם כאן: "ברוד סיטי" היא תופעת תרבות עדכנית ומענגת

19.8.2015 / 6:19

מדובר בפנינה מצחיקה, פרועה, רבת המצאות וכיפית להפליא, המתיירת עם בנותיה בקלילות ובחן על הקו שבין מצב קיומי לא מדהים לבין הפקת המיטב ממנו

יח"צ - חד פעמי

בשלהי דצמבר 2014 הכתרנו כאן את "ברוד סיטי" כסדרה הטובה של השנה. הקומדיה של ערוץ "קומדי סנטרל" האמריקאי היתה הנכס המדובר ביותר שלה באותה שנה, ומעט אחרי סיכומי השנה שבהם כיכבה היא חזרה לעונה שנייה שהיתה אפילו טובה יותר, ובאופן ניכר, ובמקביל חודשה לעונה שלישית. השלוחה של הערוץ בישראל התעקשה לאורך זמן רב להתעלם מהבאזז, אבל עכשיו גם היא נכנעה - סוף סוף "ברוד סיטי" הגיעה גם לארץ הקודש. אבי ואילנה, יהודיות כשרות, עשו סוף סוף עלייה.

אפשר במידת מה להבין את הרתיעה של "HOT Comedy Central". "ברוד סיטי" היא סדרה מאוד אמריקאית, מאוד ניו יורקית. לפעמים יש בה במופגן בדיחות שלא בטוח אם מישהו מחוץ למתחמי מדינתן או אפילו עירן יבין, וגם בארה"ב היא רחוקה מלהיות פצצת רייטינג. בכל זאת מדובר בתופעת תרבות, ובעיקר בפנינה מצחיקה, מתוקה, פרועה, רבת המצאות וכיפית להפליא, המתיירת עם בנותיה בקלילות ובחן על הקו שבין מצב קיומי לא מדהים לבין הפקת המיטב ממנו.

אבי ג'ייקובסון ואילנה גלייזר מגלמות בסדרה את עצמן, או וריאציה קיצונית של עצמן, שתי בנות עשרים ומשהו המתגוררות בניו יורק, חברות הכי טובות שמשלימות זו את זו. סצנת הפתיחה של הסדרה מספרת בעצם את כל הסיפור: השתיים משוחחות זו עם זו בסקייפ. האחת בדיוק תייקה את הדילדואים שלה על פי ימות השבוע (אבי). השנייה, מתברר עד מהרה, ניהלה את כל השיחה בזמן שהיא שוכבת עם היזיז שלה (הקומיקאי חניבעל בורס). את יתר הפרק הן מבלות בהברזה מהעבודות שלהן כדי להשיג מזומן וללכת להופעה של ליל וויין. לשם כך ינקו בבגדים תחתונים את ביתו של גבר סוטה ויתופפו בפארק כדי לקושש כמה מטבעות.

אותו אפיון של השתיים בסצנת הפתיחה ואותה הרפתקנות של הפרק הראשון הם הקו המנחה של "ברוד סיטי" כולה. שתי בחורות צעירות בלי הרבה כסף, עם עבודות לא מדהימות (מבזה במקרה של אבי, מבוזבזת במקרה של אילנה), אבל עם הרבה חשק לנצל את החיים עד תום (לכבוש את השכן החתיך ולהפוך לאמנית מצליחה במקרה של אבי, להתהולל ולעשן מריחואנה במקרה של אילנה). ההרפתקנות שלהן באה לידי ביטוי גם במשחקים של הסדרה עצמה עם המסגרת שלה. רגעי פנטזיה מענגים כמו כאשר בדמיונן הן נכנסות לבנק בריקוד לצלילי דרייק (בפועל פשוט יש לאבי צ'ק מכובד להפקיד), או בהזדמנות אחרת הן מתופפות זו לצד זו כמו מקצועניות מדהימות (בפועל הן בחנות לכלי נגינה). ושיא אהוב - כאשר אבי מקבלת יותר מדי משככי כאבים ויוצאת לטייל ברחובות העיר עם בינגו ברונסון, בובת פרווה ענקית, לחרדתה של אילנה שהייתה אמורה להשגיח עליה.

עוד באותו נושא

הסדרות הטובות של 2014: מקומות 5-1

לכתבה המלאה

בהתחשב בחבל המשוחרר במיוחד של הסדרה, מהסוג שללא ספק מוצא קהל אוהד בקרב סטלנים, מפתיע להיווכח עד כמה "ברוד סיטי" סגורה על עצמה. גלייזר וג'קובסון מרשות לעצמן להשתולל אבל יודעות בדיוק מה הן עושות, וזה מה שהופך את הסדרה לטובה כל כך. כבר מההתחלה הן שותלות דברים שיקצרו בהמשך - כמו למשל חיבתה המעט אובססיבית של אבי לרשת הקמעונאות "Bed Bath & Beyond" או ההתאהבות הנצחית של אילנה באבי וכיו"ב. סביר להניח כי הפאזה שקדמה ליצירה ב"קומדי סנטרל" תרמה ליד הבוטחת הזו - "ברוד סיטי" נולדה כסדרת רשת באותו שם ורצה בהצלחה ביוטיוב בין השנים 2009-2011. איימי פוהלר אהבה, התארחה בפרק האחרון של הגרסה האינטרנטית וסייעה להן להשיג את החוזה עם "קומדי סנטרל". זו הייתה יצירה שונה בתכלית, הרבה יותר קיצונית ונישתית, אבל היא ללא ספק שיכללה את יכולותיהן של שתי החברות לפני ומאחורי הקלעים.

לא בטוח אם "ברוד סיטי" תיזכר כסדרה פורצת דרך או תהיה כזו שסוללת את הדרך לאחרות, אבל לפי שעה היא מציגה באופן יצירתי, אותנטי-למראה ומשובב-לנפש את עולמן של צעירות ניו יורקיות מעודכנות כשהן עושות את דרכן אל הבגרות. מדהים עד כמה המעט הזה הוא ממש הרבה. בכל זאת, סדרת השנה.

שתי העונות של "ברוד סיטי" משודרות ברצף ב-HOT Comedy Central בימים א'-ה' ב-22:30

  • עוד באותו נושא:
  • ברוד סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully