וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"BDS? לא שמענו עליהם. אף אחד לא ימנע מאיתנו להגיע לישראל"

21.8.2015 / 7:05

שרה וגרט בטנס לא מכירים את תנועת ה-BDS וכנראה שאחרי שבעה ביקורים מוצלחים בישראל, 5 מתוכם בחמש השנים האחרונות, מיותר לנסות לשכנע אותם לא לבוא

יח"צ - חד פעמי

הדבר שהכי זכור לשרה וגרט בטנס, האחים העומדים מאחורי הלהקה הבלגית "קייס צ'ויס" ויגיעו לישראל בתחילת ספטמבר, הוא הוקרת התודה שלה הם זוכים ממעריצים בכל פעם שהם עולים כאן על הבמה.

"הרגשנו שאנשים אסירי תודה. תמיד כשאנחנו באים אנחנו מרגישים את התודה העמוקה הזאת" מספרת בטנס בשיחת טלפון מטנסי. "זאת אחת הסיבות שאנחנו תמיד מחכים לחזור לכאן. זה לא כמו כל הופעה אחרת. למרות שאנחנו מנסים להפוך כל הופעה למיוחדת, אנחנו לא באמת זוכרים כל הופעה שביצענו, אבל אני די בטוחה שאני זוכרת כל הופעה שביצענו בישראל"

"ההופעה שהכי זכורה לי היא הראשונה", ממשיכה בטנס. "הציפיות שלנו היו כל כך נמוכות. פשוט שמחנו להגיע לישראל. עבורנו זו הייתה חוויה יותר מכל. והיו לנו ציפיות כל כך נמוכות מההופעה עצמה ומכמות האנשים שיבואו לצפות בנו. אני לא יודעת אם חברת התקליטים הסתירה את זה מאיתנו או שפשוט לא שאלנו אבל היינו המומים: "או מיי גאד אנשים באמת מכירים את השירים שלנו."

גרט בטנס, אחיה של שרה הגדול ממנה בשנתיים ושותפה ללהקה, מספר על אותה קבלת פנים: "אנשים ניגשו אלינו ברחוב והודו לנו על כך שאנחנו ממשיכים לחזור". הוא ושרה טוענים שלא קיבלו מעולם מיילים שמפצירים בהם לבטל הופעה.

"אני יודע שעושים לאמנים בעיות להגיע לארץ אבל לא מכיר את תנועת ה-BDS האם היא הכי גרועה?" שואל בטנס בכנות ומוסיף בפליאה "איזה רוג'ר ווטרס? מפינק פלויד?"

גרט מודה שזה היה יוצא דופן לראות אנשים מסתובבים חמושים ברחוב, "זה לא מראה שרואים בבלגיה כל יום.
בפעם הראשונה ביקרנו גם בירושלים והפעם לא יצא לנו לבקר בערים נוספות אבל הייתי רוצה בזה. עד עכשיו יצא לנו לבקר רק בתל אביב וירושלים. הייתי רוצה להגיע למדבר מתישהו".

קייס צ'ויס הוקמה בראשית שנות ה-90 על ידי שני האחים ושלושה נגנים שאינם מלווים את הלהקה כיום. הלהקה פרצה לתודעה העולמית עם הלהיט "Not an Addict" מאלבומה השני "Paradise of me" ולאחר מכן עם הסינגל "Everything for Free" מן האלבום השלישי "Cocoon Crush".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"יצא ששרה היא זמרה טובה מאוד ואני נהנה לכתוב שירים, כך שזה היה מובן מאליו עבורנו לשתף פעולה בנקודה מסויימת וליצור משהו יחד כשהיינו בני טיפש עשרה, וככה זה התחיל" מספר גרט.

גם שם הלהקה נבחר לגמרי באקראיות. "באחת הנסיעות שלנו לקולג' ניסינו לחשוב על שם ללהקה", נזכרת שרה בטנס "רצינו למצוא משהו שכולם יכולים לבטא וחשבנו שהשם The choice הוא ניטרלי במובן הזה. לא היתה בשם משמעות עמוקה ופילוסופית מבחינתנו. ואז כשכבר היה לנו שיר בחוץ בבלגיה, צרפת והולנד וקצת הצלחה, גילינו שהיתה להקה אחרת תחת אותו השם. כדי לוודא שאנחנו לא בצרות הוספנו את ה-K. סתם אות שחשבנו שנשמעת טוב. לצערי עלי לאכזב אותך אין שום סיפור טוב מאחורי השם מעבר לזה".

בראשית שנות ה-2000 התפצלו דרכיהם של האחים לטובת קריירות סולו והם חזרו לשתף פעולה בחמש השנים האחרונות.

בראשון בספטמבר, ממש עם פתיחת שנת הלימודים, יגיעו קייס צ'ויס להופעה במועדון הבארבי בתל אביב כחלק ממסע שמלווה את אלבום האולפן ה-7 של הלהקה "Phantom Cowboy", שיצא בספטמבר הקרוב בארה"ב ומוקדם יותר השנה באירופה.

קייס צ'ויס השיקו קמפיין מימון אגרסיבי סביב האלבום במסגרתו תמורת מדרגת תרומה מסוימת תוכלו אפילו לעלות לבמה ולנגן לצידם של האחים בטנס על פעמון פרה. במסגרת קידומו בעמוד הפייסבוק של הלקה חבריה בחרו להגדיר את האלבום כ"רוקיסטי ביותר שיצרו עד היום".

"עשינו המון מופעי ישיבה אקסוטיים, אלבום אינסטרומנטלי עבור סרט דוקומנטרי והיינו מוכנים לעשות מעבר של 180 מעלות מזה", אומרת בטנס. "אמרנו 'מה אם כל שיר מהתחלה ועד הסוף היה בטמפו אדיר, רצועה חיה. מהאלבומים האלה שאתה רוצה לשמוע מהתחלה ועד הסוף כמו הופעה של ממש. אז התחלנו לכתוב בכיוון הזה ולהשתעשע.

"עכשיו כשאנחנו מופיעים בחי אנחנו עוד יותר משוכנעים שזו היתה החלטה מצויינת", ממשיכה בטנס. "אני לא רוצה לומר שאנחנו לוקחים את עצמנו באלבום הזה פחות ברצינות אבל הכוונה היתה לא לחפור לתוך הנקבובית הכי אינטימית שלנו עם כל מילה ומילה. זה בפירוש אלבום שנועד לבדר אותנו כמו גם אנשים אחרים".

אני מביעה תמיהה כי השיר "Bag Full of Concrete" האהוב עליי מבין שירי האלבום החדש הוא שיר מאוד אישי שמדבר על חוויות נפשיות. "אכן", מאשרת שרה. "כשאני אומרת מבדר אני חושבת מבדר בדרך ה'קיי צ'ויסית'. ברמה המוזיקלית של האלבום רצינו שזה יהיה מאוד מוכוון הופעה חיה. ויותר רוקרי ממה שאי פעם עשינו בעבר. אבל כמו שאמרתי אנחנו לא יכולים לעצור בעד עצמנו.

"זה שיר על דברים מכבידים שמונעים ממך מלהתקדם כשאת לוקחת כיוון מסוים. אלה יכולים להיות הרבה דברים ולאו דווקא משהו ספציפי, או מה שמצופה. ככל שמתבגרים ודברים משתנים צריך לנווט בתוך מה שעושה אותך מאושר. פתאום בגיל 30 אתה אומר 'וואו זה הופך אותי למאושר'. אבל זו חוויה מאוד נזילה והיא משתנה כל הזמן ולפעמים לא כולם זורמים עם זה כי זה לא הכיוון שמצופה. וזה קשה לא רק בגלל שאנשים לא מבינים אותך, אלא כי אתה לא תמיד מבין את עצמך ואתה שואל 'מאיפה זה בא?' ממקום בריא? נורמלי? ואולי זה דבר שאתה עדיין מגלה בעצמך".

קייס צ'ויס מזמינים את הקהל הישראלי להופעה בישראל.
"זה בפירוש אלבום שנועד לבדר אותנו"

הדברים האלה מקבלים משנה תוקף כשזה נוגע לשרה בטנס שיצאה מהארון בגיל 28, חיה עם בת זוג ומגדלת עמה 4 ילדים ב-15 השנים האחרונות. "זה קשה להיות רחוקה מהם, לא אשקר", היא אומרת בגילוי לב, "זה האלמנט הכי שלילי במסע הופעות מבחינתי. תמיד כשאני בדרכים, אני שמחה מהמוזיקה שאנחנו מנגנים. זה תמיד קשה לעזוב. לא רק בגלל שמפספסים נקודות ציון מסויימות: הם לומדים לרכב על אופניים ואת לא שם. אפילו לא הייתי אומרת שזה החלק הכי קשה. החלק הכי קשה הוא לא להיות חלק מהיומיום שלהם ובאותה שגרה. הם כולם מתפקדים בסדר בלעדייך וזה קשה. זה הופך להיות יותר ויותר קשה עבורי".

ביוני האחרון נשמו בטנס וזוגתה לרווחה עם הפסיקת ההיסטורית של בית המשפט העליון בארה"ב המכירה בנישואיהם של זוגות חד מיניים. "ערכנו טקס בהתחלה כשהפכנו לזוג, לא משהו חוקי אלא בעיקר כדי להפוך את העניין לרשמי עבור הילדים שלנו", אומרת בטנס שאימצה יחד עם בת זוגה שני ילדים בנוסף לילדיה של בת הזוג מנישואים קודמים. "זה היום שבו עברתי לגור איתם ורצינו שזה יהיה אמיתי עבורם כי הם היו כל כך קטנים. הם היו בני 5 ו-7. ערכנו טקס קטן והילד הקטן היה נושא הטבעות, והכל היה מאוד חמוד אבל מאוד לא רשמי בחצר האחורית של חבר". משהתקבלה הפסיקה מיהרו השתיים להינשא בשנית כדין, הפעם בסלון ביתם של חברים קרובים. "טקס קטן ואינטימי" אומרת בטנס.

קייס צ'ויס בהופעה בתל אביב, ספטמבר 2010. נמרוד סונדרס
זוכרים כל הופעה בישראל. קייס צ'ויס בהופעה בשנת 2010/נמרוד סונדרס

האחים בטנס מודעים היטב לפער שבין המציאות הסובלנית הזאת בארה"ב והמאורעות בארצנו הקטנטונת. לאחר פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים פרסמו בעמוד הפייסבוק של הלהקה: "נורא הצטערנו לשמוע על התקיפה המטורפת במצעד הגאווה בירושלים. ליבנו יוצא אל הקורבנות ומשפחותיהם".

"מילים לא יכולות לתאר", אומרת שרה בטנס לאחר שאני מספרת לה את פרטי המקרה, ומגלה לה שקורבן התקיפה שירה בנקי בת ה-16 כלל לא נמנתה עם חברי הקהילה, והגיעה למצעד באותו יום יחד עם חברותיה כדי להביע תמיכה. "זה לא מספיק לומר 'הוא מטורף', כי כל כך הרבה מהלכים מונעים מגזענות בעולם. זה פשוט לא מספיק. כן, הוא משוגע ופסיכופת, אבל הוא משוגע לגבי קבוצה מאוד מובחנת של אנשים, וכל עוד יש לנו בריונות כלפי חברים בקהילה, כל עוד זה בסדר להגיד דברים כמו "הומו" ולצחוק על הומוסקסואלים, אנחנו תורמים להתרחשות של דברים כאלה. ההתקדמות חשובה בגלל האנשים המשוגעים מהסוג הזה. עדיין יש גזענות שם בחוץ. עדיין יש אפליה כלפי חברי הקהילה הגאה. זה קיים. וזה לא קיים רק אצל פסיכופתים".

seperator

מחיר כרטיס להופעה יעמוד על 209 ש"ח (מאה הכרטיסים הראשונים יימכרו במחיר 189 ש"ח, בערב ההופעה מחיר הכרטיס בקופה יעמוד על 229 ש"ח). להזמנת כרטיסים הקליקו כאן.

על הבאת המופע אמון המפיק אסי רון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully