וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי פורטמן: "להיות סמל ישראלי ויהודי זה נטל במידת מה"

4.9.2015 / 18:07

עם צאת הסרט "סיפור על אהבה וחושך", ראיינו את הבמאית והשחקנית נטלי פורטמן. איזו שאלה הפנתה לרה"מ נתניהו, לבקשת וואלה תרבות? מאין נובעת הביקורת הרבה שלה עליו? ומדוע סירב עמוס עוז להצעתה שיקליט את קולו לסרט המבוסס על ספרו? צפו

ריאיון עם נטלי פורטמן עם צאת סרטה "סיפור על אהבה וחושך"/כתב: שגיא בן נון, עריכה: נועה לוי

הפכת לסמל יהודי ולסמל ישראלי בעל כורחך, אני אומר לנטלי פורטמן. עד כמה זה מהווה נטל עבורך? "ללא ספק, שואלים אותי הרבה שאלות על זה, לאן שלא אלך. למשל, עשיתי ריאיון על הסרט 'תור' כדי לקדם אותו, והתחילו לשאול אותי על יחסי הישראליים והפלסטינים. כמובן שזה הופך לנטל במידת מה. אבל אני מרגישה ברת מזל לבוא ממקום מורכב, שגרם לי לחשוב על הרבה נושאים גדולים, ולדאוג מאוד לאנשים אחרים. אני לא יודעת אם הייתי עושה זאת אם הייתי נולדת במקום כמו סקנדינביה, במקום שקט".

נפגשתי אמש (חמישי) עם השחקנית המופלאה פורטמן ב"סינמה סיטי" בירושלים, שבו התקיימה הפרמיירה החגיגית לסרט "סיפור על אהבה וחושך", עליו פורטמן חתומה כשחקנית הראשית ולראשונה גם כבמאית. הסרט מבוסס על רב המכר של עמוס עוז בעל אותו השם. ישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה יוצא הסרט בהקרנות מסחריות. בהקרנת הבכורה נכחו גם נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

בריאיון לוואלה תרבות נטע לי (שם נעוריה) מספרת מה, מנקודת מבטה האישית, השתנה בישראל מאז שגרה כאן כילדה; מסבירה מאין נובעת הביקורת הרבה שהעבירה על ראש הממשלה בנימין נתניהו; ומאותגרת על ידנו כך: אם הייתה לך הזדמנות לשאול שאלה אחת את נתניהו, מה הייתה השאלה? צפו בודאו וגלו איזו שאלה מפנה הכוכבת ההוליוודית לראש הממשלה.

מבקר הקולנוע של וואלה תרבות, אבנר שביט, כתב בביקורתו המשבחת על הסרט, כי דמות האם שמגלמת פורטמן היא "סמל להיותה של האשה הקורבן הגדול של ההיסטוריה המודרנית", ובעקבות כך בדקנו עם פורטמן מה לדעתה מסמלת דמות האם; עוד ביררתי איתה האם חשבה ללהק את עמוס עוז עצמו לדמות המספר המבוגר? אחרי הכל, הוא קצת מזכיר קצת את פול ניומן. צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully