וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולן בוז: בר רפאלי במוקד שנאת הנשים והשמנופוביה

6.9.2015 / 14:03

התלבושות של בר רפאלי ודניאל יפה, זוכת "אקס פקטור", גנבו את ההצגה מהגמר החגיגי והוכיחו כי המיזוגניה לא נחה לעולם. ואיך כל זה קשור לשיר "כמה רזית" של עדן בן זקן? דעה

צילום מסך

דניאל מי? צופי גמר "אקס פקטור" געשו אתמול ברחבי הרשתות החברתיות, אבל לא בגלל הביצועים שניתנו על הבמה המשוכללת או הזוכים הגדולים, אלא בגלל הבגדים של בר רפאלי, מנחת התוכנית. לא אשקר – גם אני הרמתי גבה לנוכח שני הסטים שלבשה דוגמנית העל: האחת מזכירה חליפת צלילה עתידנית, מכסה כל פיסת עור חשופה מהירכיים ועד לצוואר, והשנייה שקופה כמעט לחלוטין, עם רצועות מנצנצות שמכסות את מה שבאמת אי אפשר להראות בפריים טיים.

"מה זה, זונה ורקדנית ברים?", היא רק אחת מהתגובות שנתקלתי בהן ברשת, בהתייחס לתמונתן של רפאלי והזוכה דניאל יפה עומדות זו לצד זו, תוך התעלמות מוחלטת מכך שהביגוד של יפה היא חלק מתלבושת של ההופעה שכרגע היא נתנה על הבמה. היו אמנם תגובות בהומור ובטוב טעם שנגעו ללבוש של רפאלי גרידא ובהתחשב בכך שהיא דוגמנית וזה חלק מתחום העיסוק שלה, אבל מהר מאוד חלה הסלמה חסרת פרופורציות. הן הביגוד הצנוע והן הביגוד החשוף של רפאלי קיבלו קיתונות של ביקורת שנגעו למסקנות לגבי אישיותה ולאופן שבו היא מתייחסת לעצמה, מה שמעלה את התהייה אם הבחירה בשני הקצוות של הצניעות היתה מכוונת, והצביעה על כך שלא משנה מה המנחה תלבש, בין אם צנוע יחסית ובין אם חשוף, שנאת הנשים תצוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה הן לובשות? למה אכפת לכם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד מהפוסטים שנגעו לתלבושות של רפאלי בפייסבוק, אחת הגולשות כתבה ש"אחר כך נשים מתפלאות שלא מתייחסים אליהן בכבוד". מתברר שאנשים ברחבי הארץ והעולם עדיין חושבים שכבוד עצמי או דרישה לכבוד בסיסי מהסביבה קשורים קשר ישיר בבגדים שנשים בוחרות ללבוש, ולא, נגיד, בזה שהן בנות אדם. רפאלי היא דוגמנית, והביגוד שלה אמנם הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה שלה וממפעל החיים שלה, אבל מכאן ועד לכבוד עצמי – הדרך אפילו לא ארוכה ומפותלת, אלא פשוט לא קיימת.

מלבד ההמולה סביב הלבוש של רפאלי, בשקט-בשקט עלתה לתוכנית גם סוגיית מודל היופי וביוש הגוף. את המתמודדים עטרה ועידו לקחה ההפקה לאימון TRX יחד עם רפאלי, ושם מאמן הכושר אמר, כדי לתמרץ את המתאמנים, "קדימה, לבר יש שמלה כלה להיכנס אליה". גם הקישור האוטומטי בין רזון לבין יופי לבין חתונה עדיין לא פס מן העולם. התגובה של רפאלי היתה מופלאה: "האמת היא שאני צריכה להשמין כדי להיכנס לשמלת הכלה שלי". המאמן עצר לרגע. "באמת?", "כן, באמת". כן, הדוגמנית הישראלית המצליחה ביותר אמרה זאת בקול רם: כדי להתאים לשמלת הכלולות שלי, שבה אני רוצה להיות הכי יפה ונינוחה, אני צריכה (אתם יושבים?) להשמין.

עוד באותו נושא

רד מעל מסך הטלוויזיה שלי: "אקס פקטור" סוגרת עונה מקרטעת בפרק גמר יאה

לכתבה המלאה

ובאותו עניין, עוד דבר שקרה מתחת לרדאר הוא שחרור "כמה רזית", שיר חדש של הזמרת הצעירה יוצאת "אקס פקטור", עדן בן זקן. בהתכתבות מושלמת עם תקרית מאמן ה-TRX, שרה בן זקן בפזמון השיר שלה: "מאמי, מאמי, מה תגיד לה כשהיא עצובה? כמה רזית, את עוד רגע נעלמת". יעני, "לא אכלת כלום כבר שבוע, רואים לך את העצמות. עכשיו את שמחה כבר?". בן זקן היא זמרת בחסד, בעלת קול ענק ואחת מהתגליות המוצלחות של תוכניות הריאליטי-שירה, אבל לא ברור מה עבר עליה כשהחליטה לשיר את המילים שכתב לה גילי זכאי.

אז בן זקן תשיר "כמה רזית, את עוד רגע נעלמת", ובניגוד גמור הקהל ישתגע למראה של דוגמנית העל רפאלי שחושפת פופיק וירכיים – ולא ישכח להתרעם גם כשתלבש חליפת צלילה. השמנופוביה ושנאת הנשים ימשיכו לחגוג ברשתות ובפריים טיים, וכשרפאלי תגיד בתוכחה למאמן: "אני דווקא צריכה להשמין כדי להיכנס לשמלת כלה", היא לא תבין מאיפה הוא מביא את ההערות המשונות האלה על רזון, יופי ולבוש.

ומה אתם חשבתם על הביקורות על התלבושות של בר רפאלי ודניאל יפה? ספרו לנו בתגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully