וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ונציה: עמוס גיתאי ביקש לעמוד דקת דומייה לזכר ריהאם דוואבשה והאשים את הימין ברצח

7.9.2015 / 18:07

מסיבת עיתונאים שנערכה בפסטיבל ונציה לרגל הקרנת "רבין, היום האחרון" הפכה למפגן פוליטי לאחר שעמוס גיתאי האשים את הימין ברצח וביקש לעמוד דקת דומייה לזכר האם שנהרגה בפיגוע ההצתה בכפר דומא

יח"צ - חד פעמי

דקת דומייה ומתקפה קשה על הימין הישראלי: אלה התוצרים של מסיבת עיתונאים שנערכה בפסטיבל ונציה לרגל הקרנת "רבין, היום האחרון", סרטו של עמוס גיתאי. גיתאי ביקש מהקהל שנכח במקום לעמוד דקת דומייה לזכר ריהאם דוואבשה, שמתה הלילה (שני) לאחר שנפגעה באורח קשה בפיגוע ההצתה בכפר דומא לפני כחודש.

"הם לא חקרו מה עמד בבסיס הכוחות שרצו להרוג את רבין. הרצח שלו הגיע בתום מסע הסתה שהובל ע"י רבנים הזויים, מתנחלים שהיו נגד כל נסיגה מהשטחים והימין הפרלמנטרי בהובלת הליכוד, שכבר בזמנו היה בראשות בנימין נתניהו, שרצה לחתור תחת ממשלתו של רבין", אמר גיתאי לסוכנות הידיעות הצרפתית.

"רבין, היום האחרון" התקבל לתחרות הרשמית של הפסטיבל, אחד משני אירועי הקולנוע החשובים באירופה, בצד פסטיבל קאן, ומן היוקרתיים בעולם, ויתחרה על פרס אריה הזהב. נכון לשעת כתיבת שורות אלה, נחשב הסרט לאחד המתמודדים הרציניים לזכייה. בסרט משתתפים יותר מ-70 שחקנים, ביניהם: יצחק חזקיה, מיכי ורשביאק, פיני מיטלמן, יוגב יפת (שמגלם את יגאל עמיר), עינת ויצמן, רות אסרסאי, מלי לוי, דליה שימקו, יעל אבקסיס ורבים נוספים.

הסרט, שיוצא במלאות 20 שנה לרצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, עוסק בהסתה שהובילה לרצח, בועדת החקירה שאחריו ובהשלכות על הפוליטיקה והחברה הישראלית. לפי מפיצי הסרט, "רבין, היום האחרון" משקף את האווירה שאפשרה ליגאל עמיר לפעול: רבנים שהאשימו את רבין ב"דין רודף" וב"דין מוסר", פוליטיקאים ופעילי ימין קיצוני שיצרו וניהלו תעמולת שנאה מתואמת ומתוחכמת נגדו, מתנחלים שראו בהסכמי השלום בגידה ופגיעה בערכי מולדת ואנשי שירותי הביטחון שידעו או היו אמורים לדעת מה אמור להתרחש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully