וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באבא ג'ון" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר 2015

אביעד קדרון ושגיא בן נון

21.9.2015 / 23:36

סרטו של יובל דלשד זכה בחמישה פרסים, ביניהם פרס הסרט הטוב ביותר. רועי אסף זכה בפרס השחקן הטוב ביותר ("ארץ פצועה") ומורן רוזנבלט זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר ("חתונה מנייר")

חדשות 10

הסרט "באבא ג'ון" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר, ויתחרה על מועמדות בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר האמריקאי שיתקיים ב-28 בפברואר 2016. טקס פרסי אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע התקיים הערב (שני) זו השנה ה-26 במשכן לאמנויות הבמה, אשדוד.

בטקס הוענקו פרסים ב-18 קטגוריות מכל תחומי היצירה הקולנועית. בין הזוכים: רועי אסף זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "ארץ פצועה". מורן רוזנבלט זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "חתונה מנייר". נורמן עיסא זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "מלחמת 90 הדקות". דבורה קידר זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט "ציפורי חול". ארז תדמור זכה בפרס הבימוי על "ארץ פצועה". "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים" זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. שמי זרחין, שסרטו "המילים הטובות" היה מועמד ל-12 פרסים, יצא מהטקס בידיים ריקות.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה כי היא מקדמת תוכנית ליצירת תקציב שיווקי מערכתי של הקולנוע הישראלי. התקציב, לפי רגב, יוקצה לשיווק הסרטים ולמיתוגם בעולם. בשיחה עם וואלה! תרבות נשאלה רגב האם לדעתה "באבא ג'ון" נבחר מתוך מחשבה שבאוסקר האמריקאי יאהבו את שיתוף הפעולה הישראלי-איראני. רגב השיבה: "אני לא יודעת. אני סומכת על חברי האקדמיה. זה סרט מרגש ונוגע. הסרט שזכה פה היום הוא הסרט הראשון של אדם שהגיע לקרן שאפשרה לו להגשים את החלום שלו. וזה בדיוק מה שאני מצפה ממועצת הקולנוע ומהקרנות - להרחיב את הקהל שרוצה לעסוק בקולנוע. אני מאמינה שהסרט, שצולם בדרום, יביא אותנו לאוסקר".

רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "באבא ג'ון"
השחקן הטוב ביותר: רועי אסף ("ארץ פצועה")
השחקנית הטובה ביותר: מורן רוזנבלט ("חתונה מנייר")
שחקן המשנה הטוב ביותר: נורמן עיסא "מלחמת 90 הדקות"
שחקנית המשנה הטובה ביותר: דבורה קידר "ציפורי חול"
תסריט: אלעד קידן ("היורד למעלה")
בימוי: ארז תדמור ("ארץ פצועה")
צילום: עפר ינוב ("באבא ג'ון")
סרט תיעודי מעל 60 דק': "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים" (בימוי: מור לושי)
סרט תיעודי עד 60 דק': "מרוששות" (בימוי: ג'ולי שלז)
עריכה: אריק להב ליבוביץ' ("היורד למעלה")
ליהוק: נועה אלה ("באבא ג'ון")
עיצוב אמנותי: יהודה אקו ("באבא ג'ון")
עיצוב תלבושות: קרן אייל מלמד ("חתונה מנייר")
איפור: אורלי רונן ושירן כהן היימן ("ארץ פצועה")
מוזיקה מקורית: אייל סעיד ("באבא ג'ון")
פסקול: אביב אלדמע וויטלי גרינשפון ("היורד למעלה")
הסרט הקצר הטוב ביותר: "אחד באפריל" (בימוי: יונתן דקל)

טקס אופיר 2015. ניב אהרונסון
רועי אסף/ניב אהרונסון
טקס אופיר 2015. ניב אהרונסון
אורנה בנאי וליטל שוורץ/ניב אהרונסון
טקס אופיר 2015. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
עודד תאומי ומרים זוהר/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון
טקס אופיר 2015. ניב אהרונסון
מור לושי/ניב אהרונסון
אלון גרבוז אופיר 2015. ניב אהרונסון
אלון גרבוז/ניב אהרונסון

בטקס הוענק פרס מפעל חיים לאלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב, שיוצא לפנסיה בסוף ספטמבר. גרבוז נשא נאום פוליטי מובהק. לפני שגרבוז עלה לבמה לקבל את הפרס, הוקרן סרטון קצר המתעד יום בחייו של מנהל סינמטק. "חכו לסוף, אולי תצטערו", התלוצץ גרבוז בתחילת נאומו. אני רוצה לומר שהכל עניין של עיתוי. הפעם אקדמיה פגעה פעמיים. קודם כל שזה ממש שבוע לפני הפרישה וזה כבוד גדול לקבל את הפרס הזה ולא היו צריכים להגיש את זה אחר כך לאלמנה. הדבר השני, היום ה-21 בספטמבר. אנחנו 48 שנה שולטים על עם אחר הגיע הזמן לעשות שלום ולסיים את הכיבוש לרבות ירושלים העיר שלא חוברה לה ולא תחובר לה יחדיו".

זה לא היה הנאום הפוליטי היחיד בטקס. מור לושי, שסרטה "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים" זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, אמרה: "אני מאמינה שסרטים ביקורתיים חייבים להיעשות. הקול האחר חייב להישמע. בטח ובטח כל עוד נמשך הכיבוש והמציאות הכ"כ מורכבת שאנחנו חיים בה. מתפקידנו כיוצרים לעשות סרטים שיפרקו את המציאות, יבקרו אותה, יאירו אור חדש על ההיסטוריה שלנו, סרטים שיכירו בכאב של האחר ושלנו, יעלו את הדיון הזה על המפה ויתמודדו עם המציאות שלנו. אם אנחנו ללכת לעבר עתיד אחר שקורא לשלום ורוצה שלום ולא לעבר עתיד שמחרחר מלחמה, אנחנו חייבים ומחוייבים להתבונן אל תוך המציאות של עצמנו ולערוך חשבון נפש אמיתי".

בנוסף, התייחסה לושי למדיניות שרת התרבות והספורט מירי רגב והכריזה: "נמשיך ליצור סרטים ביקורתיים ונמשיך להציג במוסדות תרבותיים ברחבי הארץ. כי אין זה אומרים שאנו חותרים נגד, ומה זו בכלל חתירה נגד ומי קובע את הקריטריונים. אנחנו נמשיך כי אנחנו רוצים מציאות אחרת, מציאות שתאפשר לנו ולילדים שלנו לחיות כאן חיים טובים יותר. אנחנו נמשיך ולא נעצור".

רועי אסף, שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על משחקו בסרט "ארץ פצועה" התייחס לשסעים בחברה הישראלית ואמר כי אנו חיים בחברה אלימה, מושחתת, גזענית ואטומה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופיר 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully