וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקופה: למה מהדורות החדשות התעלמו מחתונתה של בר רפאלי?

25.9.2015 / 0:00

דיונים על תפקוד שר התחבורה בפרשת המרחב האווירי, אלימות בין מאבטחים וצלם פפראצי וכמובן: שאלת השמלה. חתונתם של בר רפאלי ועדי עזרא היתה יכולה לספק אייטמים למהדורות החדשות ומסיבה לא ברורה, הן בחרו להתעלם ממנה

צילום: דוד קורן עריכה : שניר דבוש

(בוידאו: כתב וואלה! סלבס שי ארזואן מספר על ההכנות לחתונה)

ובכן, זה היה מעט מאכזב. מסוקים, רחפנים, לוחמי נינג'ה, החרמת מכשירים סלולריים, סגירת מרחב אווירי, פתיחת מרחב אווירי, סגירת מרחב אווירי פעם נוספת, מאבטחים שריריים שבודקים מתחת לכל עץ ובסוף כלום. אפילו לא ברכת מזל טוב לפני תחזית מזג האוויר. מהדורות החדשות המרכזיות בערוצים המסחריים התעלמו מחתונתה של בר רפאלי שנערכה בזמן השידור החי של המהדורות. זה בטח כאב.

על מה תלין, תשאלו אותי. חתונתם של בר רפאלי ועדי עזרא היא אינה עניין למהדורת חדשות. ואולי אסכים לפעמים. הבעיה היא שכשמהדורת החדשות נמשכת למעלה מ-80 דקות וכוללת אייטמים כמו משפחות שחיות מחוץ לבית לאורך כל השנה (כי בעוד שלושה ימים יגיע חג סוכות) ותקלה בפייסבוק (כי בעוד שלוש דקות תוכלו לראות קישור לסרטון על חתול שרוקד לצלילי טיילור סוויפט), גם לחתונתם של בר רפאלי ועדי עזרא יש מקום בליין-אפ. הרי מדובר באירוע שפרנס את מהדורות החדשות בימים האחרונים בצל סאגת המרחב האווירי. ולאור התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ, שאיים לפטר את מנהל רשות התעופה האזרחית אם המרחב האווירי מעל חתונתה של רפאלי יהיה סגור בסופו של דבר, בהחלט היה מקום לשוחח עם מישהו, בעל כנפי טיס או לא, שיסביר האם כץ צודק ומדובר בשערוריה או שמא כץ טועה ומדובר בשערוריה. כך או כך, ההתעלמות מוזרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיוק מעדכנים מהקונטרול שאזל הסלרי בבופה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ערד ניר, שלצערו החליף את עודד בן עמי ב"שש עם", נאלץ להציב את אצבעו על אוזנו תוך שהוא משגר מבט ספק אירוני ספק מיואש לעבר המצלמה ועדכן את הצופים שרפאלי ועזרא "החלו את הליך החתונה"

האם מדובר בהחלטה ערכית או בעצלנות? זו גם שאלה מעניינת. על פניו מדובר באירוע שתקוע כמו עצם בגרון לעורכי החדשות. כאמור, החתונה אינה אירוע חדשותי פר אקסלנס. ועם כל האבטחה, מה כבר אפשר לשדר? בכלל לא בטוח שהצופים יכולים להתמודד נפשית עם המראה של יונתן ריגר מתחבא בין השיחים כשהוא מנסה נואשות למצוא את עידו סולומון שבדיוק הלך לנשנש משהו בבופה.

מי נשאר להתמודד עם הסוגייה? המהדורות המקדימות. ערד ניר, שלצערו החליף את עודד בן עמי ב"שש עם", נאלץ להציב את אצבעו על אוזנו תוך שהוא משגר מבט ספק אירוני ספק מיואש לעבר המצלמה ועדכן את הצופים שרפאלי ועזרא "החלו את הליך החתונה". אחר כך הוא שוחח עם ערן סויסה, כתב התרבות של "ישראל היום" שנהנה מפקסול יתר משל היה נפגע תקיפה וקינח בשיחה עם יקי זינגר, "הטייס היחיד שמצלם כבר עכשיו את החתונה של בר רפאלי". ניר לא נתן לחגיגיות היום לפגוע במקצועיותו וניסה לבדוק עם זינגר מהי מטרת הצילומים, "מין מזכרת פרטית אווירית שכזו?" וזינגר, מצידו, סיפר לניר שמאות עד אלפי אירועי חתונות בשנה סוגרות את המרחב האווירי והאשים את כץ באינטרסים סמויים. תגובה מכץ לא היתה, למרות שהשיחה הוקלטה מראש. זו המהדורה המקדימה, אל תיסחפו.

דווקא ערוץ 1, לא ערוץ מסחרי, יצא כמנצח הגדול של הערב. אנשי "מבט" שלחו ליערות הכרמל את יפעת גליק, כתבת ששרדה את מהפכת תחריר במצרים. גליק דיווחה כי "חג הבר רפאלי מגיע לשיאו" וסיפרה גם כי שני רחפנים התנגשו באוויר. יותר מזה גליק לא היתה יכולה לשתף עם הצופים ולכן סיפקה עוד כמה דקות קצרות של תוכן צבעוני ("הרב גרוסמן נחת כאן מהשמיים במסוק"). וזה, אגב, בדיוק מה שמהדורות החדשות בערוצים 2 ו-10 היו צריכות לעשות. אבל היי, לכו תסקרו אירוע שלא מספק קרדיטים לגורמים מסחריים לעומת כתבה על מחירי טיסות לאחר החגים. לא, לא זו על מחירי הטיסות לאחר ראש השנה. הכתבה על מחירי הטיסות לאחר סוכות. ולא תאמינו כמה תעלה טיסה אחרי שמחת תורה. אבל על זה במהדורה של יום חמישי הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully