וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמני גרפיטי החדירו את הכיתוב "'הומלנד' גזענית" לסדרה

15.10.2015 / 11:37

מפיקי הסדרה "הומלנד" ביקשו מאמני גרפיטי ערביים לרסס כתובות על מנת לספק אותנטיות לסדרה. בפועל, אמני הגרפיטי החדירו מסרים נגד הסדרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכיתוב "'הומלנד' גזענית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבוכה להפקת התוכנית "הומלנד": פרק ששודר השבוע בסדרה הציג מסרים בערבית הפוגעים בסדרה. תחילת הפרשה בפנייה של הפקת "הומלנד" לאמני גרפיטי ערביים על מנת שאלה ירססו כתובות התומכות בנשיא סוריה בשאר אל-אסד בסט הסדרה כדי לספק אותנטיות לסצנה בה דמותה של קלייר דיינס, קרי מת'יסון, מסיירת במחנה פליטים בלבנון.

היבה אמין, קאראם קאפ וסטון, שלושת אמני הגרפיטי, החליטו להיענות לבקשה אולם הוסיפו טוויסט משלהם. הכתובות שרוססו בסט הצילומים היו בין היתר "'הומלנד' גזענית", "'הומלנד' היא לא סדרה" ו"'הומלנד' היא אבטיח". לשמחת האמנים ולמבוכת ההפקה, הפרק שודר כשהוא כולל את כתובות הגרפיטי.

"בעיני ההפקה, כתובות גרפיטי בערבית הן עזר ויזואלי שמשלים את פנטזיית האימה שהיא המזרח התיכון. תמונה שעושה דה הומניזציה לאזור שלם והופכת את תושביו לדמויות לא אנושיות מכוסות בבורקה וחמור מכך בעונה הזאת - לפליטים", כתבו אמני הגרפיטי בהצהרה רשמית שפורסמה לאחר שידור הפרק. "אנחנו חושבים שהתוכנית מנציחה סטריאוטיפים מסוכנים... זה ברור שבהפקת התוכנית לא מכירים את האזור שהם מתיימרים לייצג ואנחנו סובלים מהשלכות הייצוג הרדוד והשגוי הזה", מסרה אמין ל"גרדיאן".

אלכס גנזה, מיוצרי "הומלנד", מסר בתגובה ל-"Entertainment Weekly": הלוואי והיינו תופסים את זה לפני השידור. בכל מקרה, לאור זה ש"הומלנד" שואפת להיות חתרנית ולעורר דיונים שונים, אנו לא יכולים שלא להעריך את המחאה האמנותית".

(עדכון אחרון: 17:42)

  • עוד באותו נושא:
  • הומלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully