וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא פונים לפוליטיקאים. פונים לבני אדם"

21.10.2015 / 15:49

"2048", התערוכה שמנסה לדמיין איך תיראה ישראל אחרי 100 שנים להיווסדה, לא מנסה להגיע לפוליטיקאים ולא מתיימרת לשנות את המציאות הנוכחית

כתבת: טלי קיים צלם: עידו שחם עריכה: מאיה בן ניסן

דווקא באחת התקופות המתוחות שידעה העיר נפתחה השבוע עונת התערוכות בירושלים. במסגרת התערוכה בפארק המסילה ששוקם בשנים האחרונות על חורבותיה של מסילת רכבת שעשתה פעם את דרכה כל הדרך לדמשק.

התערוכה "2048" יועדה בתחילה לרכבת הקלה בירושלים – אך הועברה למיקומה החדש בשל חשש של החברה המפעילה את הרכבת מתגובות ביקורתיות ואלימות של הציבור, נוכח יצירות האמנות שיוצגו בה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סכנדר קובטי מתוך העבודה CFJ1/מערכת וואלה!, צילום מסך

התערוכה מנסה לדמיין כיצד תיראה מדינת ישראל מאה שנים לאחר הקמתה, בשנת 2048. בין היתר, הצופים היו יכולים להשתתף במסע בעקבות החמור שיוביל לעיר הקודש את המשיח שיצר גיא קניגשטיין, להאזין לעבודת סאונד של האמנית יעל סלומה המשלבת שיחות עם בעלי מלאכה שהחלו ליצור חפצים עבור בית המקדש השלישי ולהצטלם במלבושיו של אחד הכוהנים על רקע המקדש בסטודיו מאולתר לצילום שיצרה צפיה דגני.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פארק המסילה בירושלים. סטודיו אבידני,
פארק המסילה שבו התקיים האירוע/סטודיו אבידני

למרות הלוקיישן הנוכחי שצמוד למתנ"ס של השכונה הערבית בית צפאפא, מבין 20 האמנים רק שניים הם ערבים. הבימאי סכנדר קובטי ("עג'מי") שהציג מיצב וידיאו לא הגיע אל התערוכה שנפתחה וננעלה אמש (שלישי) והציירת נסרין אבו בכר סרבה להתראיין. במהלך הערב נערים מבית צפאפא דווקא מצאו את דרכם אל התערוכה. אחד מהם, מחמוד כבן 18 שעובד בבית מלון בעיר, אפילו השתתף במיצב הוידיאו של נדב עשור וביצע בזה אחר זה שירים בעברית וערבית מהם יכלו ליהנות העוברים והשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully