וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: דרוש מקום ראשון חדש

25.10.2015 / 9:18

הסרט החדש במותג האימה "פעילות על טבעית" לא הצליח להפחיד את הצופים באחד מסופי השבוע החלשים עבור סרטים חדשים שיצאו לבתי הקולנוע בארה"ב

יח"צ - חד פעמי

אוי ויי. השבוע האחרון בקופות הקולנוע בארצות הברית היה תאונת שרשרת. מספר לא קטן של סרטים חדשים יצאו – ונפלו כולם על הפנים בזה אחר זה כמו למינגים.

האכזבה הבולטת ביותר היא בוודאי "פעילות על טבעית: מימד הרפאים". זהו הסרט השישי בסדרת האימה המצליחה ביותר של השנים האחרונות – וככל הנראה האחרון בה. סרטים קודמים בסדרה תפסו באופן קבוע את המקום הראשון בטבלת ההכנסות בסביבות ליל כל הקדושים; בשיאה של הסדרה, "פעילות על טבעית 3" השיג בסוף השבוע הראשון שלו 53 מיליון דולר. לעומת זאת, על פי ההערכות מיום ההקרנה הראשון, "פעילות על טבעית 6" יסיים את סוף השבוע עם הכנסות של פחות מ-8 מיליון דולר, והוא ממוקם בטבלה השבועית במקום השישי בלבד. ייתכן שלמרות הכל, הסרט לא יהיה כושל (אחד היתרונות של סרטי "פעילות על טבעית" הוא היותם זולים מאוד להפקה), אבל אין ספק שהימים של "פעילות" כסדרת האימה המובילה חלפו לבלי שוב.

ואם "פעילות על טבעית" צנח, מה תגידו על וין דיזל: לפני חודשים לא רבים, "מהיר ועצבני 7" פתח עם סכום עתק של 147 מיליון דולר, ועכשיו, הסרט החדש בכיכובו - "צייד המכשפות האחרון" – השיג פתיחה של כ-9 מיליון דולר בלבד. אין מה לדאוג, הקהל ימשיך לנהור גם ל"מהיר ועצבני" הבא, אבל בכל הנוגע לסרטים שאינם חלק מהסדרה הזאת – וין דיזל לא מושך הרבה קהל, מתברר. "צייד המכשפות האחרון" הוא ניסיון – כושל, מתברר – להתחיל פרנצ'ייז חדש, אבל הוא כשל לא רק בקרב הקהל אלא גם בין המבקרים. הסרט מדורג במקום הרביעי.

seperator

אל המקום השביעי הגיע "סטיב ג'ובס", הביוגרפיה הקולנועית שביים דני בויל, עם מייקל פסבנדר בתפקיד ג'ובס, שהגיע להפצה רחבה השבוע אחרי שבועיים בהפצה מצומצמת. בניגוד לסרטים החדשים האחרים, "ג'ובס" דווקא זוכה לשבחים מהביקורת, ונחשב לשחקן משמעותי במירוץ לאוסקר. כסרט איכות, חייו בטבלה צפויים להיות ארוכים יותר, אבל בינתיים הוא לא מרשים קופתית, עם הכנסות של כ-7 מילון דולר בלבד (מקום שביעי).

ואפילו זה לא הסרט החדש הנמוך ביותר השבוע. "ג'ם וההולוגרמות", גירסה קולנועית לסדרה המצוירת משנות השמונים, ו"רוק בקסבה", קומדיה עם ביל מאריי שמתרחשת באפגניסטן – שניהם יצאו השבוע, ושניהם נעלמו מיד. שני הסרטים הכניסו סכומים של פחות מ-2 מיליון דולר ולא הצליחו אפילו להשיג דריסת רגל בתוך העשיריה הגדולה.

אז אם הסרטים החדשים כל כך כושלים, מה בעצם נמצא בפסגה? על המקום הראשון נאבקים שני סרטים ותיקים: "צמרמורת" ו"להציל את מארק וואטני", שהכנסות שניהם בסוף השבוע מוערכות בסכום כמעט זהה של 15 מיליון דולר, ורק עם פרסום התוצאות הסופיות נוכל לדעת מי מבין השניים באמת תפס את המקום הראשון השבוע. "גשר המרגלים" של ספילברג נמצא במקום השלישי, עם כ-11 מיליון דולר בסופ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully