וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללת הביקיני המוזהב: הגורל העצוב של כוכבי "מלחמת הכוכבים"

13.11.2015 / 0:07

סמים, אלכוהול, דיכאון, קריירות משחק שהסתיימו ובעיקר הרבה מאוד כעס על ג'ורג' לוקאס. הכוכבים של "מלחמת הכוכבים" אמנם סייעו להפוך את המותג למצליח בכל הזמנים, אבל שילמו על ההצלחה מחיר יקר במיוחד

יח"צ - חד פעמי

"קיבלתי את התפקיד ב'מלחמת הכוכבים' בגיל 19 בגלל שבאותה תקופה שכבתי עם איזה חנון. אני ממש מקווה שזה היה ג'ורג' (לוקאס)"

"את לא בטוחה?"

"לקחתי יותר מדי סמים מכדי לזכור"

(קארי פישר)

הריסון פורד, קארי פישר ומארק האמיל במסיבת העיתונאים של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". AP
הריסון פורד, קארי פישר ומארק האמיל במסיבת העיתונאים של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר"/AP
seperator

התהילה והזוהר של "מלחמת הכוכבים" היו תמיד מנת חלקן של הדמויות האהובות ושל ג'ורג' לוקאס (עד הטרילוגיה השנייה), אולם רוב רובם של האנשים שהיו אחראים להפיכתו של הסרט למותג העצום לא זכו ליהנות מהתהילה. למעשה, הריסון פורד הוא הכוכב היחיד של סדרת הסרטים שהצליח להשתחרר מהצל העצום שלה ולפתח קריירה מצליחה כשחקן. כל יתר חבריו ראו את החלום להפוך לכוכבי קולנוע בורח מהם דווקא בגלל שההצלחה הגדולה הגיעה מוקדם כל כך בקריירה. הסיפור שלהם מוכיח שלפעמים תפקיד גדול הוא הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לשחקן. בייחוד אמורים הדברים לגבי שני השחקנים שהרכיבו עם פורד את הטריו הכי מוצלח בתולדות הקולנוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצל רודף אותה עד היום. קארי פישר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קארי פישר

"אני התוצר של הזיווג ההוליוודי", כתבה קארי פישר בספרה האוטוביוגרפי "Shockaholic", שיצא לאור בשנת 2011. "כששני סלבריטאים שוכבים, התוצאה היא מישהי כמוני". פישר נולדה ב-1956, שנה לאחר שכוכב הפופ אדי פישר והתגלית החדשה בשמי הוליווד דבי ריינולדס ("שיר אשיר בגשם") התחתנו. השניים יצאו יחד רק תקופה קצרה לפני החתונה ופישר (שנישא חמש פעמים בחייו, ומעולם לא שרד יותר משמונה שנים עם אותה אישה) לא ממש היה בעניין של התמסדות. כשקארי הקטנה היתה רק בת שנה וחצי, עזב את הבית וניהל רומן מתוקשר עם אליזבת טיילור (אז גרושה בפעם השלישית). ב-1959 התגרש במהלך בזק מריינולדס ונישא למאהבת הנוצצת. ריינולדס וטיילור היו החברות הכי טובות באותה תקופה, ודבר הבגידה הפך לסיפור השערורייתי ביותר בהוליווד בפרט ותעשיית הבידור בכלל. הן לא החליפו מילה במשך שנים עד שנפגשו במקרה על סיפונה של ספינת תענוגות. "זה היה ערב קסום", סיפרה ריינולדס לאופרה ווינפרי ב-2001 על המפגש בו השלימו השתיים. הקארמה, אגב, התערבה חלקית ב-1964, כשטיילור נטשה את פישר לטובת השחקן ריצ'רד ברטון.

פישר מעידה על עצמה כמי שגדלה בבית אפוף אגואים שבורים, כסף גדול וסמים. אמה הגיבה במהירות לבגידה של אביה ונישאה כעבר שנה לבעל רשת חנויות הנעליים הארי קארל, שהתגלה כמהמר כפייתי ודרדר את המשפחה לקשיים כלכליים עד שהשניים התגרשו ב-1973. ועדיין, בתוך הטירוף הגדול הזה, פישר מוצאת את הדרך לצחוק על הכל. "בפעם האחרונה שראיתי אותו הוא שכב עם מדריכת יוגה שצעירה ממנו ב-20 שנה", סיפרה פישר על אביה בריאיון ב-2004, "אבל כנראה שבינתיים הוא כבר החליף. הן כל הזמן מתחלפות. האיש עבר ארבע הרמות פנים והשיער שלו צבוע אבל הוא אדם מקסים. זה לא שאתם מסתכלים עליו ואומרים 'איך לעזאזל הוא השיג את כל הנשים האלה?". הגישה המשעשעת הזאת היא תוצר של תהליך ארוך שעברה קארי. בצעירותה, ההשלכות של התמודדות עם הורים שהתעסקו בעיקר בעצמם, הותירו בה צלקות קשות.

עוד באותו נושא

קיצור תולדות הכוח: הסיפור המופלא של "מלחמת הכוכבים"

לכתבה המלאה
קארי פישר עם הוריה, דבי ריינולדס ואדי פישר. AP
קארי פישר עם הוריה דבי ריינולדס ואדי פישר, ואחיה טוד פישר/AP
קארי פישר ודבי ריינולדס. GettyImages
נשארו קרובות למרות הכל. קארי פישר ודבי ריינולדס/GettyImages

כאילו כדי להגביר את האפקט הטראומתי גם כך של אי היציבות בחייה, נעקרה קארי מלימודיה בבית הספר כדי ללוות את אמה במסעותיה מסט של סרט אחד לאחר. במסגרת ה"חונכות" הופיעה פישר בת ה-13, בין היתר, במועדון לילה בלאס וגאס כזמרת. בגיל 17 החליטה לברוח ללונדון ונרשמה ללימודי משחק ("אמא שלי לא סלחה לי על זה מעולם", סיפרה). עם סיום לימודיה ניגשה לאודישנים לסרט מד"ב של במאי צעיר בשם ג'ורג' לוקאס. על התפקיד של הנסיכה ליאה התמודדו שורה של שחקניות צעירות ומבטיחות, ביניהן: ג'סיקה לאנג, מריל סטריפ, סיסי ספייסק, פארה פוסט, סיגורני וויבר, סיביל שפרד, קיים בייסינגר, קת'לין טרנר וג'ינה דיוויס. פישר חסרת הניסיון הרשימה באודישנים אותם ביצעה לצדו של הריסון פורד (שבמקור כלל לא יועד לתפקיד האן, והגיע כסוג של טובה ללוקאס שליהק אותו ל"אמריקן גראפיטי"), וזכתה בתפקיד. "הייתי יושבת כל ערב לפני הצילומים ומשננת שוב ושוב את השורות", סיפרה בהקלטות נדירות שנמצאו לפני מספר שנים, "אבל אז הייתי מגיעה למחרת לצילומי הסצנה ומגלה שהקול שלי נבלע בקולות הפיצוצים מסביבי".

האודישן המקורי של קארי פישר

קארי פישר. AP
האמינה מהרגע הראשון/AP
קארי פישר. AP
גם איתו התנסתה בזוגיות קצרה. פישר עם הריסון פורד/AP

בניגוד לרבים מחבריה לסט, פישר האמינה בתסריט של "מלחמת הכוכבים" מהרגע הראשון. מה שהיה חסר לה הוא הפידבק מהבמאי הצעיר, שלא הצליחה לפענח בתחילת הדרך. "הוא פשוט לא היה אומר כלום. שום הוראות מלבד 'אקשן' או 'קאט'. היינו מסיימים את הסצנה והוא לא היה אומר מילה. רק אחר כך הסבירו לי שכשהוא לא אומר כלום, זה סימן שהוא מרוצה". פישר סבלה מדימוי עצמי נמוך בגלל ההשוואה הנצחית לאמה הזוהרת. על אף שלא ראתה בעצמה מודל של יופי, אולפני פוקס דווקא הבינו שהצעירה בת ה-19 יכולה להיות הקלף שיציל את הפרויקט הבעייתי של "מלחמת הכוכבים". הפוסטרים שקידמו את הסרט בבתי הקולנוע התמקדו בפניה של פישר ובשיערה האסוף בצורת בייגל, כל זאת אחרי שתוצאות מחקר קצר שערכו גילה כי נשים כלל לא גילו עניין בסרט. התקווה היתה שפישר תצליח לגרום לנשים להתעניין. לא בטוח שהמטרה הראשונית הושגה, אבל ההבלטה הזאת הפכה את פישר באחת לכוכבת הגדולה של הסרט המצליח.

הקמפיין האגרסיבי הזה היה נקודת המפנה בחיי ההתבגרות הסוערים של פישר, שהתנסתה כבר אז בכל הרפתקה או פרובוקציה מתריסה אפשרית כלפי הוריה. התסריט של הסרט השני כבר סימן אותה כמושא תשוקתם של מעריצים רבים וכצלע הנשית במשולש האהבה הסוער לוק-ליאה-האן. עוד בסרט הראשון הביעה פישר סלידה מהשמלה הלבנה והדקיקה של הנסיכה ליאה. מתחתיה נאלצה השחקנית לכסות את איבריה הצנועים בנייר דבק. "ג'ורג' אמר לי שאין דבר כזה תחתונים בחלל החיצון", סיפרה לאחר מכן. פישר לא אהבה גם את עיצוב השיער של הנסיכה, אולם חששה להתלונן בנוגע לכל אלה מחשש שתוחלף בשחקנית אחרת. ההדחקה הזאת הובילה אותה למצוא נחמה במקומות אחרים. אל הסרט השני כבר הגיעה כשהיא סובלת מהתמכרות קשה לקוקאין, התמכרות שהלכה והתעצמה במשך שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מושא התשוקה של מיליונים. פישר עם מארק האמיל על הסט של "שובו של הג'דיי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיאו של המשבר הגיע בסרט השלישי בסדרה, "שובו של הג'דיי". הביקיני המוזהב, שהפך לאחד מהסמלים הגדולים ביותר של הסדרה, הוצמד לפישר בסרט שהפך את דמותה, הנסיכה ליאה, לשפחה של הגנגסטר ג'אבה ההאט. התלבושת הזאת אמנם קיבעה את פישר כאחת הנשים הנחשקות ביותר בעולם, אבל גם גרמה לה נזק בלתי הפיך. היא חשה שהדמות הנשית החזקה שאהבה כל כך לגלם בסרט הראשון ננטשה לטובת האפקט המסחרי של גירוי הנערים המתבגרים. "ליאה, כדמות, היא מסוג האנשים שלעולם לא ילבשו דבר כזה מרצונם החופשי", סיפרה פישר בריאיון למגזין "רולינג סטון". "היוצרים היו זקוקים לתירוץ כדי להחפיץ אותה ומצאו את עניין העבדות. הגישה היתה שליאה חייבת להיות רכה וחושנית יותר, מפני שמעריצים רבים ראו בה 'כלבת חלל'".

בסרט הראשון בטרילוגיה הוצגה ליאה כמנהיגה נחושה, שדוחה כמעט בשאט נפש את ניסיונות החיזור של האן סולו. ב"שובו של הג'דיי" הסימנים של האישה החזקה כמעט ונעלמו, ובמקומם נותרה בחורה נאה בביקיני, מאוהבת ונואשת להציל את אהובה. פישר העידה שצילומי סצנות העבדות נמשכו שבועות ארוכים, שבמהלכם הסתובבה שעות בתלבושת הזעירה והעשויה ברזל. "בקטעים שבהם הייתי אמורה לשכב או לשבת, הביקיני היה נותר קבוע במקום ולא מתאים את עצמו אלי כמו בגד. כך שכל מי שעמד לידי יכול היה לראות את הכל, מלמעלה ועד פלורידה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביקני המפורסם בקולנוע. פישר במאורתו של ג'אבה ההאט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיות הסמים של קארי פישר לא התחילו עם "מלחמת הכוכבים", אבל הוחמרו קשות בעקבות שני הסרטים האחרונים בטרילוגיה. בגיל מאוחר יותר גילתה פישר שהתמכרותה הפכה כל כך מפורסמת עד שסם אמיתי בשם "הנסיכה ליאה" זכה לקבל את שמה. באחד המקרים פישר כמעט איבדה את חייה כשלקחה מנת יתר על הסט של הסרט. עם סיום הצילומים הגיעה ההבנה שההצלחה העצומה של "מלחמת הכוכבים" הביאה איתה עוד מחיר קשה: מבחר התפקידים שהוצע לפישר היה מצומצם במיוחד. הצל של הנסיכה ליאה מלווה אותה כבר כמעט ארבעה עשורים. לצד בעיות הסמים התמכרה פישר גם לאלכוהול, שקעה בדיכאון עמוק ועברה תקופות גמילה ממושכות. ב-2008 חשפה שאובחנה כסובלת מהפרעה דו-קוטבית. על אף כל הקשיים, היה זה דווקא חוש ההומור של פישר והנכונות לצחוק על עצמה שהצליחו להוציא אותה מהבור והפכו אותה לסופרת מצליחה ולדמות משפיעה בחשיפת הצדדים האפלים בחלום ההוליוודי. "אם הייתי יודעת שהתפקיד של ליאה יוביל אותי למקום שאליו הוביל את ההורים שלי, לא הייתי לוקחת אותו", סיפרה בריאיון. מלבד הנזקים הנפשיים והבריאותיים, ניצל לוקאס גם את תמימותה הכלכלית של הצעירה בת ה-19.

"הרגשתי כמו מיני מאוס", סיפרה בריאיון ל-Daily Beast, "הרגשתי שליאה השתלטה לחלוטין על האישיות שלי. הטעות הגדולה היתה שפשוט ויתרתי על כל הזכויות שלי עליה בחינם. הענקתי את החביבות שלי בלי לדרוש דבר. הביאו לי מסמך ואמרו לי לחתום, אז חתמתי. לא חשבתי שאני מוותרת על משהו משמעותי. דקה אחרי זה הילדה הקטנה שלי מתרוצצת בבית בגרביים של הנסיכה ליאה. כמה כסף הייתי יכולה לעשות מהדבר הזה? אני אפילו לא יודעת. יותר מדי מרגיז לחשוב על זה".

קארי פישר "סוגרת חשבון" עם ג'ורג' לוקאס בטקס קבלת מפעל חיים

פישר שיחקה בעשרות סרטים וסדרות מאז שהסתיים פרק "מלחמת הכוכבים" בחייה. מלבד שני תפקידי משנה ב"חנה ואחיותיה" ו"כשהארי פגש את סאלי", רובם ככולם שכיחים וזניחים למדי. את התיקון שלה עשתה כסופרת. אחרי חמישה רומנים פרי עטה, ששאבו לא מעט השראה מסיפור חייה, פרסמה את שני ספרי הזיכרונות "Wishful Drinking" ב-2008 ו-"Shockaholic" ב-2011. הספר הראשון הפך לאחר מכן למופע סטנד-אפ עטור שבחים, בו כיכבה פישר. בספרים גוללה באומץ את סיפור התמכרותה, היחסים המורכבים עם הוריה וגם את חייה האישיים הסוערים לא פחות. ב-1980 התארסה לשחקן דן אקרויד, אך השניים נפרדו עוד לפני החתונה. ב-1983 נישאה לפול סיימון, זוגיות שנמשכה שנה אחת בלבד לפני שהשניים התרגשו (על אף שהמשיכו לצאת יחד גם תקופה ארוכה לאחר מכן). סיימון כתב את השיר "Hearts and Bones" על מערכת היחסים שלהם. ב-1991 נישאה לסוכן השחקנים בריאן לורד, רק כדי להיפרד ממנו שלוש שנים לאחר מכן כשחשף כי הוא דו-מיני ומעוניין לנהל מערכות יחסים עם גברים. בתם של השניים, בילי לורד, היא בתה היחידה.

על אף שבחצי אירוניה-חצי ברצינות העידה שוב ושוב לאורך השנים ש"ג'ורג' לוקאס הרס את חיי", היא לא היססה כשקיבלה את ההזדמנות לשוב ולגלם את הדמות ששינתה את חייה בגיל 58, אחרי למעלה מ-30 שנה. לצורך התפקיד נדרשה שוב לעבור מייקאובר ולרזות כ-13 ק"ג. אבל בשלב הזה של חייה היא כבר לוקחת את הכל בהומור. "עשיתי את כל הדיאטה הזאת כדי שאוכל להסתובב בבית בביקיני מוזהב ולהיראות כמו אידיוטית", סיפרה בריאיון לדיילי מייל. אבל האמת שנמצאת מתחת להומור נחשפת דווקא בעצה שהעניקה לדייזי רידלי, הכוכבת הצעירה של הסרט החדש: "אל תתני להם לשים אותך בתלבושת של שפחה, תילחמי בהם בכל הכוח".

קארי פישר וג'ורג' לוקאס. AP
אהבה-שנאה. פישר מעניקה לג'ורג' לוקאס פרס מפעל חיים/AP

מארק האמיל

בגיל 17, כשהתחיל את לימודי המשחק שלו בקולג' העירוני של לוס אנג'לס, הציב לעצמו מארק האמיל הצעיר שלוש מטרות לקראת הקריירה העתידית: להיות כוכב של סרט שיקבל מועמדות לסרטו הטוב ביותר בטקס האוסקר, לככב בהצגה בברודוויי ולהרוויח מיליון דולר. במאי 1980, כשהוא בן 29 בלבד, הוא יכול היה לסמן וי על הרשימה כולה. "מלחמת הכוכבים" בכיכובו היה ב-1977 לאחר מחמשת המועמדים לסרט הטוב ביותר, באותה שנה נבחר לככב בהצגה "איש הפיל" על במת התיאטרון היוקרתית בעולם. שלוש שנים מאוחר יותר קיבל האמיל מיליון דולר כדי לככב בסרט ההמשך, "האימפריה מכה שנית". בסיפור הזה אפשר למצוא, אולי, את הסיבות לכישלון המוחלט של האמיל במה שהתרחש מהרגע ש"שובו של הג'דיי" יצא לאקרנים.

האמיל נולד למשפחה בת תשע נפשות, בן לאב ששירת בדרגת קפטן בצי האמריקאי. את לימודי המשחק מימן בעצמו כגנן, שרת בבית ספר ומצלם מסמכים. את התפקיד הראשון בתעשייה קיבל בקומדיה של ביל קוסבי ב-1970 ובהמשך התבלט גם באופרת הסבון "בית חולים כללי". כמו קארי פישר, גם האמיל התמודד על תפקיד לוק עם שחקנים מנוסים ומוערכים יותר, אבל ידע לתפוס את תשומת הלב של ג'ורג' לוקאס. "פשוט שיחקתי בצורה מאוד כנה", הוא נזכר בריאיון למגזין פיפל, "היו לי את התכונות שג'ורג' חיפש לתפקיד".

האודישן המקורי של מארק האמיל

מארק האמיל. AP
הגשים את כל המטרות. מארק האמיל בטקס האוסקר 1978/AP
מארק האמיל. AP
עם "האבא", ג'יימס ארל ג'ונס שהעניק את קולו לדארת ויידר/AP

ההצלחה של "מלחמת הכוכבים" לא דרדרה את האמיל לתהומות שאליהן הגיעה קארי פישר, אבל כמעט והרסה את נישואיו. האמיל ומרילו יורק, שיננית בת 26, נפגשו לראשונה כשיורק נכנסה ישירות לחדר ההלבשה שלו אחרי הצגה בברודויי. "הדבר הראשון שעשיתי היה לקחת אותה ל'הרומן של עם אנני' כדי לבדוק אם יש לה חוש הומור", מספר האמיל, "הייתי נפרד מנשים מיידית אם לא הבינו הומור". יורק עברה את המבחן בהצלחה, האהבה בין השניים פרחה, אבל האמיל היה מי שסיים את הקשר דווקא כשהפך רציני. "הייתי חייב לטעום מההצלחה, לבלות עם גרופיות. נסעתי לווגאס ויצאתי עם חשפניות שהיו גדולות ממני בעשור. רציתי לקחת כל מה שאפשר מהתקופה הזאת. זה היה מרגש לעשר דקות בערך. בסופו של דבר הבנתי שאני רוצה משפחה וילדים. למזלו הגדול יורק שמרה על סבלנות והמתינה שיסיים את תקופת ההוללות. "התעסקתי בעניינים שלי, המשכתי בחיי, אבל בכל אותו הזמן ידעתי שהיה לנו משהו טוב ביחד. קיוויתי שנחזור". זה אכן קרה. השניים נישאו ב-1978 וחיים יחד עד היום. אלא שבניגוד למרילו יורק, הקריירה של האמיל לא חיכתה לו.

הזיהוי המוחלט של האמיל עם לוק סקייווקר הרתיע מפיקים ובמאים מליהוק שלו לפרויקטים עתידיים. אחרי שכיכב בהצלחה רבה ב"אמדאוס" על במות התיאטרון, שמח האמיל לגלות שהמחזה עומד להיות מעובד לסרט בבימויו מילוש פורמן ב-1984, אלא שהתפקיד של מוצארט ניתן בסופו של דבר לטום הולצה. "אנחנו לא רוצים את לוק סקייווקר בסרט הזה", נאמר להאמיל על ידי אחד המפיקים. התסריט הזה חזר על עצמו בכל תפקיד גדול שעליו התמודד האמיל בשנים שאחרי "מלחמת הכוכבים". הפתרון היחיד שנותר למי שהמשחק היה ונותר תשוקתו הגדולה, היה להיעלם מהעין.

האמיל החל לדבב. בתחילה סרטי אנימציה יפניים ולאחר מכן משחקי מחשב, תוכניות מדע, סדרות דוקו היסטוריות ודמויות מונפשות. מרבית הסרטים והסדרות בהן השתתף היו זניחים כמעט לחלוטין, אבל דווקא בתעשיות קטנות יחסית כמו משחקי המחשב והקומיקס הוא זכה להמציא את עצמו מחדש. האמיל העניק את קולו לג'וקר בסדרת האנימציה "באטמן" שעלתה למרקע ב-1992. הדיבוב היה כל כך מוצלח עד שהאמיל הפך מזוהה עם הדמות וחזר לדבב אותה בשורה של סדרות קומיקס נוספות, סרטי טלוויזיה ומשחקי מחשב לאורך עשרים השנים האחרונות. הוא אף כתב בעצמו סדרת קומיקס בשם "הפנינה השחורה". ובכל זאת, על אף שבקרב עכברי קומיקס הוא נחשב לאליל, הקריירה של האמיל מעולם לא התפתחה כפי שהיה ניתן לצפות מפריצה עצומה שכזו בגיל צעיר.

מארק האמיל. AP
פרח מוקדם מדי. האמיל עם הבובה של יודה על גבו ב"האימפריה מכה שנית"/AP
מארק האמיל. AP
האמיל עם אשתו מרילו יורק וג'ורג' לוקאס/AP

"החיים אחרי 'מלחמת הכוכבים' היו בסך הכל מאוד ממצים", סיפר בריאיון ל"שיקגו טריביון" ב-1997. "שום דבר ממה שעשיתי לא היה כישלון מהדהד. אני עושה מה שאפשר. אם זה מופע באוף ברודויי באולמות של 100 איש או בדיבוב של דמות מצוירת. לא כולם זוכים לקריירה כמו של הריסון פורד ואני ממש בסדר עם ההיגיון הזה. אני עושה הרבה דברים שמעניינים אותי ונהנה מהאנשים שאני פוגש. בסך הכל אני די מרוצה". מאז נראה שהדברים הפכו קצת פחות מלבבים. ב-2004 יישר האמיל קו עם קארי פישר וטען שג'ורג' לוקאס אחראי במידה רבה לכישלון הקריירה שלו. "ג'ורג' הוא אדם נטול רגש. הוא לא אחד שאומר: 'היי, בוא ניפגש ונעשה על האש ביחד ונצדיע למה שהיה'. מעולם לא שמעתי ממנו שוב", ירה בעקבות ההחלטה של לוקאס שלא ללהק אותו לסרטים נוספים שהפיק וביים. "הוא אדם עצוב, העצה שלי עבורו היא: תצא קצת מהבית חבר. אתה מוקף בחבורה של סוציופתים שאומרים לך כל היום שאתה מבריק, אפילו אם רק קינחת את האף".

כשנראה היה שסוף סוף הכוכבים מתיישרים עבורו שוב עם ליהוקו לטרילוגיה החדשה, עבר האמיל תאונת דרכים קשה שהסתיימה בנס בפציעות קלות. הוא טוען שהיא שינתה את מראהו לטובה עבור התפקיד. לאור העובדה שדמותו לא נחשפה עד כמה באף אחד מהחומרים הרשמיים של הסרט, יהיה מסקרן לדעת האם מדובר אכן בגאולה או רק בשלב חדש בקללה שרודפת אותו.

מארק האמיל. Chris Pizzello, AP
לא הצליח להשתחרר מהדמות/AP, Chris Pizzello

ועוד כמה בקטנה:

אנתוני דניאלס (C3PO) - לא שיחק באף סרט קולנוע מלבד סרטי "מלחמת הכוכבים". רובה המוחלט של הקריירה שלו הוקדש לקריינות של סדרות האנימציה, משחקי המחשב והצעצועים של דמותו.

אנתוני דניאלס. AP
אנתוני דניאלס/AP

פיטר מייהו (צ'ובאקה) - הענק הבריטי (2.21 מטרים) שיחק בשמונה סרטים בחייו. חמישה מהם בסדרת "מלחמת הכוכבים". מרבית חייו סבל מבעיות ברכיים וגב חמורות שנבעו מגובהו.

פיטר מייהו. AP
פיטר מייהו/AP

דיוויד פראוז (דארת ויידר) - שרירן בריטי בגובה 1.98, שהופיע בשורה של סדרות נשכחות לפני שקיבל את תפקיד הנבל הגדול בהיסטוריה. אלא שקולו הנמוך של פראוז לא התאים לדמות המאיימת של ויידר, וכך לאחר סיום הצילומים נשכר ג'יימס ארל ג'ונס כדי לקריין את השורות במקומו. פראוז הממורמר הגיב בהדלפה לעיתונות של הספוילר הגדול בטרילוגיה: העובדה שויידר הוא אביו של לוק. בתגובה הוא נושל מהסעיף שנועד להעניק לו אחוזים מרווחי הסרט. מאז "שובו של הג'דיי" נעלם כמעט לחלוטין מהתעשייה.

דיוויד פראוז. AP
דיוויד פראוז/AP

פיטר קושינג (גראן מוף טארקין) - לזכותו של קושינג ייאמר שהוא הגיע לסדרה בגיל 64, אחרי שכבר גילם בהצלחה יחסית את דמותו של דרקולה. אולם זו היתה גם שירת הברבור של הקריירה שלו, שהסתיימה כמה שנים לאחר מכן עם גילוי של סרטן הערמונית בגופו. קושינג חי עם המחלה במשך 12 שנים, במהלכן קריין סרטי תעודה טלוויזיוניים.

פיטר קושינג. AP
פיטר קושינג/AP

בילי די וויליאמס (לאנדו קלריסיאן) - גם די וויליאמס הגיע ל"מלחמת הכוכבים" עם רפרטואר עשיר יחסית. בעברו כיכב בהצגות בברודויי והיה אחד מכוכבי ז'אנר הבלאקספלויטיישן שצמח בתחילת שנות ה-70. אולם דווקא אחרי התפקיד הזכור ביותר שלו כפושע החלקלק וחברו-אויבו של האן סולו, התחילו הדברים להתדרדר. די וויליאמס קיבל את תפקיד הארווי דנט ב"באטמן" של טים ברטון, תוך שהוא סומך על הבטחה לתפקיד מרכזי כ"דו-פנים" בסרטים הבאים. אלא שהבמאים התחלפו ו-וויליאמס הוחלף בטומי לי ג'ונס. מאז הוא מככב בעיקר בתפקידי אורח בסדרות טלוויזיה. תפקידו המשמעותי היחיד מאז באטמן היה עונה שלמה בסדרה "בית חולים כללי".

בילי די וויליאמס. AP
בילי די וויליאמס/AP

אירווין קירשנר (במאי "האימפריה מכה שנית") - הבמאי של הסרט הטוב ביותר בטרילוגיה המקורית ביים עוד שני סרטים בלבד לאחר מכן: "רובוקופ 2" ו"אף פעם אל תאמר לעולם לא", שניהם נחשבים לכישלונות קופתיים וביקורתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully