וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן אינו: "מוזיקאים צריכים להחרים את ישראל עד שהפלסטינים יהיו חופשיים"

18.11.2015 / 9:47

בטור דעה משותף ב-"Vice" למוזיקאי ולישראלית אהל גרייצר, מצהיר אינו כי הפלסטינים עברו "טיהור אתני" מידי הישראלים בשנת 1948 וקורא להגברת החרם על המדינה

בריאן אינו. GettyImages
בריאן אינו/GettyImages

הקריאות לחרם תרבותי על ישראל מתחזקות. המוזיקאי בריאן אינו והישראלית אהל גרייצר פרסמו אתמול (שלישי) טור דעה משותף במגזין "Vice" שבו קראו למוזיקאים להחרים את ישראל עד ש"הפלסטינים יהיו חופשיים".

בטור מתארים אינו וגרייצר כיצד חיבתו של אינו לתנועת הקיבוצים נעלמה. לדבריהם, הקיבוצים בישראל הוקמו על חורבות כפרים פלסטיניים שעברו "טיהור אתני" בזמן מלחמת העצמאות בשנת 1948. אינו וגרייצר אף משווים את הפלסטינים לאינדיאנים שחיו בארה"ב במאה ה-19. "הילידים מורחקים מאדמותיהם וכשהם מתנגדים, הם מכונים 'טרוריסטים'", כותבים השניים.

לדברי אינו וגרייצר, מוזיקאים שמופיעים בישראל למרות הקריאות לחרם, מחזקים מדיניות ישראלית שמנסה להשכיח את "מה שנעשה לפלסטינים". "הפלסטינים לא מבקשים שתצילו אותם. בקריאה לחרם על ישראל הם מבקשים מכם לא לסייע לישראל לדכא אותם", פונים השניים למוזיקאים. "על מנת לכבד את מעריציהם ולמען פלסטין, מוזיקאים צריכים להימנע מהופעות בישראל עד שזו תציית לחוק הבינלאומי", מסכם הטור.

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה אינו תוקף את ישראל בנוגע ליחסיה עם הפלסטינים. בזמן מבצע "צוק איתן" השווה אינו את ישראל לקו קלוקס קלאן.

בשנת 2009, בזמן מבצע "עופרת יצוקה", הצטרף אינו לאנני לנוקס וביקר את פעילויותיה של מדינת ישראל במילים קשות וחריפות ביותר: "בין אם אנחנו רואים את עזה כאקספרימנט בפרובוקציה של הממשלה הישראלית", אמר אינו בהפגנה בכיכר טרפלגר, "אתה לוקח מיליון וחצי אנשים, דוחס אותם למקום קטן, מונע מהם אוכל, מים, סניטציה, תרופות ועוד מתנהג מופתע כשהם הופכים עוינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully