וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך והתרבות בכנסת: "ערוץ הילדים לא ראה את טובת הילד"

23.11.2015 / 15:11

בסיום ישיבה של שעה וחצי קרא ח"כ יעקב מרגי לערוץ הילדים לשקול מחדש את שידור התוכנית "מתבגרים" או לשנות את שעת שידורה. "בתוכנית אין שום תוכן פורנוגרפי", טענה מנהלת ערוץ הילדים בדיון

צילום מסך

במסגרת דיון שנערך היום (שני) בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת הוחלט שיש לשקול מחדש את מתכונת שידור הסדרה "המתבגרים" המשודרת בימי חמישי ב-20:30 בערוץ הילדים וב-VOD. "המתבגרים" עוסקת בשאלות על מיניות, דימוי גוף וצריכת תכנים פורנוגרפיים בקרב בני נוער, נועדה לעורר שיחה בנושאים אלה אך גררה לא מעט ביקורת בקרב הורים. בתום הדיונים הוועדה קראה לערוץ הילדים לדחות את שידור התוכנית משעה 20:30 לשעה 22:00 כדי למנוע אפשרות שילדים צעירים מדי יחשפו לתכניה וכן קראה למועצה לשידורי כבלים ולווין לשקול מחדש את הסיווג לצפייה של התוכנית.

"התוכנית נעשתה בליווי אגף שפ"י במשרד החינוך", טענה בדיון מנהלת ערוץ הילדים, הילי חורב קסוטו. "יש שבעה פרקים והתוכנית מסווגת מגיל שמונה ומעלה". בהמשך הדיון אמרה כי לדעתה התוכנית צריכה להיות מסווגת לגילאי 10 ומעלה אך לצערה אין כזה סיווג. עוד אמרה כי "בתוכנית אין שום תוכן פורנוגרפי. בסדרה הזאת יש דברים סופר חשובים על הגוף, על הדברים שמעצבים את התודעה. לסווג 14 ומעלה זה לפספס את כל הקהל שאליו התוכנית זה פונה".

"ערוץ הילדים אמור להיות אזור נוחות עבור ההורים. אנחנו לא מחפשים מה לחסום. הרגולטור הוכיח את עצמו כרגולטור מיותר שבמקרה הטוב נרדם בשמירה". אמרה לימור בר און, מנציגות ההורים בדיון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריך להבחין בין מיניות ופורנוגרפיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד נשמעו דווקא דעות שרואות בתוכנית אלמנט חיובי בלוח השידורים בעולם שבו פורנו נגיש לילדים כבר מגיל צעיר.

"צריך לעשות הבחנה בין לדבר על מיניות כי צריך, לבין פורנוגרפיה. אני לא חושבת שהתוכנית הזאת עוסקת בפורנוגרפיה" אמרה שרון צ'רקסקי מנכ"לית "דלת פתוחה" האגודה הישראלית לתכנון המשפחה וגובתה על ידי שרון אורשלימי רכזת סניף האגודה בתל אביב. "אני מורה לחינוך מיני מכיתה ג'. אני מתווכת תכנים מיניים", אמרה אורשלימי. "ילדים וילדות הם מיניים מהרגע שהם נולדים והתוכנית לחלוטין מתאימה את עצמה לגילאים אליהם היא מיועדת. כשאני נכנסת לכיתות ה'-ו' אני נשאלת שאלות על התוכנית".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא גרים בסביבה סטרילית. מתוך "המתבגרים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישיבה נכחו נציגי ערוץ הילדים, ערוצי הכבלים והלווין, נציגי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הורים וכן ח"כ ממשרד החינוך, הכלכלה התקשורת.

"שיטוט באינטרנט לפעמים חמור משיטוט ברחובות. תפקידנו זה להיות אחראיים על אותן שנים של תום" אמר ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שהיה בדרכו לישיבה בוועדת הקליטה.

"מי שנכשל כאן זה הרגולטור", אמר ח"כ איציק שמולי (העבודה) "אני עוד לא ראיתי את הסדרה הזאת אבל אם התיאורים שנשמעו כאן מדוייקים אז ברור שמישהו הלך גשר אחד רחוק מדי. מצד שני לא צריך לשפוך את התינוק עם המים. בואו לא נתבלבל. לערוץ הילדים יש כוח ואפשר לנתב אותו למקומות נכוננים וטובים".

ברגולציה ביקשו להתגונן נגד הטענות שהושמעו ונטען שהתוכנית אושרה על ידי הגורמים הרלוונטיים. "יו"ר המועצה צפתה בכל פרקי התוכנית", אמרה עו"ד היבה ריזק מטעם המועצה לשידורי כבלים ולווין שטענה שהתוכנית עמדה במגבלות המועצה ואושרה על ידה. "כולנו יודעים שאנחנו לא גרים בסביבה סטרילית. אמרו את זה הרבה אנשים".

עו"ד מיכל גרוס מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו טענה שערוץ הילדים אינו בתחום השיפוט של הרשות אשר על כתפיה מוטלת האחריות לבחון את שידורי הערוצים המסחריים 2 ו-10.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד), שיזם את הדיון, פנה לנציגי ערוץ הילדים והרגולציה ואמר: "אני אמשיך לפעול בנושא הזה. הילדים שלנו במדינת ישראל לא יחשפו לתכנים לא הולמים נקודה. יש אפשרות אחת שתסירו את התוכנית מהשעות הרלוונטיות או שתתעקשו ואנחנו נמשיך את השיח הזה גם ברמה הציבורית".

יו"ר הוועדה יעקב מרגי (ש"ס) שביקש להימנע מתיאורים גרפיים של התוכנית והצהיר לאורך הדיון שמדובר בשיח רגיש עבורו סיכם את הישיבה ואמר: "הוועדה שמעה את חרדת ההורים בקשר לתוכנית 'המתבגרים' המשודרת בערוץ הילדים ואליה נחשפים ילדים אף מתחת לגיל היעד. הוועדה מצרה על כך שהרגולטור לא מצא לנכון להיוועץ במומחים וגורמים מקצועיים. הוועדה מצרה על כך שהנהלת הערוץ לא ראתה את טובת הילד לנגד עיניה. הוועדה קוראת למועצת הכבלים לבחון מחדש את התוכנית ושעת השידור שלה".

  • עוד באותו נושא:
  • המתבגרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully