וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד בסטייל: רגעי הפופ הבלתי נשכחים של 2015

30.11.2015 / 6:30

ניקי מינאז' מסתכסכת, ג'סטין ביבר חוזר, טיילור סוויפט כובשת את העולם, חברי וואן ריפבליק כובשים את לבותינו. ומי זה לעזאזל פול מקרטני? הנה כמה מהדברים הבולטים שקרו השנה בפופ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פאשלת השנה: מי זה פול מקרטני?

השנה הלועזית נפתחה עם סינגל חדש של קניה ווסט בשם "Only One", שיר שהוקדש ליורשת הראשונה לאליטת הריאליטי/מוזיקה - נורת' ווסט. פול מקרטני, אחד מארבעת המופלאים של הביטלס, ליווה את הבלדה המרגשת בקלידים וקולות רקע, ולמרות ההשפעה הנודעת של הלהקה על עולם הפופ, נראה שכמה וכמה מאזינים לא היו ממש מודעים לקיומה, או לקיומו. "מי זה פול מקרטני?" שאלה צייצנית בטוויטר, "הוא עומד להתפוצץ מפרסום תודות לקניה!". מעריץ אחר בשם ג'וש כתב, "אני לא יודע מי זה פול מקרטני, אבל קניה הולך לתת לגבר קריירה עם השיר החדש!". לאחר כמה שבועות הוציאה ריהאנה סינגל מתוך האלבום החדש שעדיין לא יצא (הדיבור הוא על השבועות הקרובים). בקליפ מקרטני נראה מנגן על גיטרה אקוסטית בעוד ווסט וכוכבת הפופ כואבים את מילות השיר, ובכל זאת לאנשים לא היה מושג מה הקשר ולמה נוצר החיבור הזה בין שני שחקני העל לבין הגבר המקומט משמאל.

גבות מעריצי המוזיקה מהעולם הועלו, אנשים תהו אם מדובר בבורות של הדור החדש, או פשוט היסטוריה מוזיקלית שאינה משתלשלת בין הדורות ומשפיעה באותה מידה. כבודה של הביטלס תמיד יהיה מושרש ומתוזכר, אבל גם בעולם של תוכן אינסופי ונגיש, לא כל להקה גדולה תתנחל בכל בית. מי זה פול מקרטני? עזבו את "Yesterday" או "Penny Lane", הוא הבחור שהוציא את ווסט וריהאנה מהגבולות המוכרים ואיפשר להם להציג צד חדש ביצירה שלהם - הצד האקוסטי.

מי זה פול מקרטני. טוויטר, צילום מסך
מי זה פול מקרטני/צילום מסך, טוויטר

קאמבק השנה: ג'סטין ביבר

תהילה היא מוצר נרכש, משלמים עליו עם דם, יזע, או פשוט שממלאים את הבמה עם דמעות וככה אפשר לקבל את כל הצומי האפשרי כדי לחזור אל משחק הפופולריות ולקבל כמה כותרות. לא מאמינים? תראו מה ג'סטין ביבר העביר את כולנו במהלך התקופה האחרונה. בטקס פרסי ה-VMA האחרון עלה הזמר להופיע עם שיריו החדשים "Where Are U Now" ו-"What Do You Mean". אחרי שנים שבהן סיפק כותרות בעיקר מפאת הצרות שעשה, הפתיע ביבר כשסיים את ההופעה על הברכיים כשהוא מייבב כמו ילד טוב קנדה. אם באמת התפלא על האהבה הגדולה שהקהל נתן לו או שזה תרגיל יחצ"ני ציני וקר, תשפטו אתם. הדמעות שלו המשיכו לנזול גם לאחר פיגוע הטרור הנוראי בפריז, ושמו טיפטף בכותרות העיתונות הפופולרית כשהקדיש אותן במהלך אחת ההופעות שלו לכל הקורבנות והפצועים. גם אופנה שימשה לו כעזר, כאשר לבש באירועים תקשורתיים ושופעי פלאשים של מצלמות חולצות עם הדפסים של להקות רוק כמו מטליקה ונירוונה וספג ביקורות על שימוש זול בשמות כמו אלה כדי לשפר את התדמית שלו.

מסע היחצ"נות השתלם, האלבום "Purpose" יצא באמצע נובמבר וכבר נח לו במקומות הראשונים במצעדי המכירות. האלבום קיבל ביקורות טובות בעיקר בגלל השתתפותם של Diplo ו-Skrillex שהפיקו לו אלבום מעניין למדי, ונראה ש-2016 לא תהיה מיותמת מנוכחותו של נסיך הפופ הן במצעדי הסינגלים והן במגזינים השונים.

עוד באותו נושא

סטטוספופ 16: עלייתו, נפילתו ועלייתו של ג'סטין ביבר

לכתבה המלאה

דרמת השנה: ניקי מינאז' פותחת חזית מול כולם

לאנקונדה של ניקי מינאז' שלוש פינות: אחת רוצה לקדם את הנשים בעולם, מצווה עלינו להישאר בבית הספר ולסיים את הלימודים כמו שצריך. חינוך הוא הרי מפתח להצלחה, להתפתחות עצמית ויותר מכל - לגאווה של מינאז'. הפינה השנייה מוקדשת כולה לאחוקית האהובה עליה (ועלינו), ביונסה, איתה יהיה לה הפוטנציאל להקים אימפריית היפ-הופ או לפחות להפיק אלבום משותף שיוכל להאפיל בקלות על מה שמר ביונסה, ג'יי זי, עשה אז עם מר צפון-קרדשיאן.

שתי הפינות יחד לא רטטו מספיק, בגלל סיבה אחת ויחידה: הפינה השלישית והחדה בקלמר של מינאז', הסעיף הקצר. למינאז' אין זמן לאמירות סקסיסטיות, סבלנות היא שומרת רק לאחוקיות ולנשים שמנסות לקדם את עצמן, אל השאר היא לא מפחדת להפנות את העוקץ שלה. אחרי מריבה מתוקשרת עם מאריה קארי ב-2013 שלא ראתה את הסוף, מינאז' המשיכה לעמוד על שלה גם עם אחרות. הטוויטר היה זירת מלחמה לא קטנה עבור מינאז', אפילו טיילור סוויפט קיבלה סטירה מצייצת מהגברת והאחרונה מיהרה להתנצל על חוסר הבנה. זהו סיפור קטן, מאחר שהמריבה הסתכמה ב-XOXO והופעה משותפת בטקס פרסי ה-VMA, אולם ההדים שלה לא פסקו שם. על אותה במה באותו טקס פתחה מינאז' מלחמה עם מיילי סיירוס. לאחר שהשתמע מדבריה של סיירוס בריאיון ל"ניו-יורק טיימס" כי מינאז' היא מישהי המתנהלת לפי הקנאה והכעס שלה כלפי העולם, מינאז' הראתה לה כעס מה הוא כאשר עלתה לאסוף את פרס "וידאו ההיפ הופ הטוב ביותר", והתעמתה עם פרצופה המופתע של סיירוס בעוד עיני הקהל כולו צופים ושומעים אותה.

הופעת השנה: וואן ריפבליק

הפופ שלט על בימות ישראל השנה, אבל היתה להקה אחת שהתבלטה במיוחד בלי לנסות יותר מדי. יסלח לי מר מתמודד לנשיאות לשנת 2020, קניה ווסט, אך היתה הופעה אחת בפארק הירקון ששבתה קהל גדול בלי פלייבאק ובלי יותר מדי חשיבות עצמית. יסלחו לנו גם בקסטריט בויז הנוסטלגים והבינוניים, רובי וויליאמס שלא התבייש להתלונן על הקהל החם שלנו, כריס בראון שעדיין לא נשכח ולא נסלח או מאריה קארי שהרשימה בעיקר מעריצים אדוקים. ראיין טדר, סולן להקת וואן ריפבליק ומי שאחראי ללהיטים של ביונסה, סיה ועוד הרבה גדולות וגדולים, הראה לקהל מה זה להופיע מכל הלב. יחד עם הלהקה הוא הוכיח שפופ יכול לגעת גם בנשמות הנוטות יותר לאנדרגראונד, וזאת בעזרת מוזיקה מקורית מקפיצה במיוחד כשהיא מתנגנת ע"י מגוון של כלים בלייב, וביצועים מרגשים מספיק בשביל להנמיך את הציניות הנבולה ולהבעיר בה אש של חום וחיבוקים.

מי ייתן ונזכה לעוד שנה כזו חזקה של הופעות, מי ייתן והן ירוממו ויסיטו את המחשבות ממגשי הכסף למיניהם ומי ייתן ואלו יהיו ביונסה, טיילור סוויפט וקיילי מינוג שיהדרו את הבמות השונות בארץ, עם תוספת של עוד הופעה של וואן ריפבליק, כי מה אכפת לי להגיד?

וואן ריפבליק, One Republic. ליאור כתר,
וואן ריפבליק בישראל/ליאור כתר

חורך האינטרנט של השנה: דרייק

מה רצה אוברי דרייק גראהם בסך הכל? שהאקסית תתקשר? ומה יצא לו מזה כבר? רק ממים שיספיקו למלא זמן שבמונחי הטכנולוגיה הנוכחים יכול להיחשב לנצח (12 דקות שלמות ואף יותר!). קליפ אחד הספיק לדרייק בשביל לסיים את השנה הלועזית עם מאות עיבודים שונים לריקוד הנודע מהקליפ של הלהיט, "Hotline Bling".

אמני Vine חמודים בכלל התעלמו מהמוזיקה והשתילו את טום ג'ונס או את נעימת הפתיחה של סדרת הילדים "רגראטס" בזמן שדרייק מרקד לו / חלק הגדילו והוסיפו עוד נופך קומי עם מנגינת "Star Wars" ותוספת של לייטסייברים או הפכו חלקים מהקליפ לפתיח ל-"The Aubrey Show", סוג של הומאז' ל"משפחת קוסבי". אפילו דונלד טראמפ לא נשאר אדיש אל מול התופעה ובתוכנית SNL נתן את האינטרפטציה שלו. אינסטגרם בער, טאמבלר נחרך, Vine חגג עוד כמה מיליונים של לופים ודרייק יכול להיות בטוח שבינואר אלבומו החדש "Views From The 6" יפאר את ראשי המצעדים. הזמנה מגברת אדל לשיר איתה דואט כבר יש לו, הצעה שהוא ענה עליה: "רמיקס? אני מוכן לעשות כביסה בשביל אדל!".

מלכת השנה: טיילור סוויפט

גם שנה לאחר הוצאת האלבום הפופ הסופר-מצליח שלה, "1989", טיילור סוויפט שמרה על מעמדה הגבוה עם לא מעט כותרות. הסינגל "Bad Blood" הממכר הפך במהרה לסנסציה תקשורתית כשהציג אושיות נשיות מעולם המוזיקה, המשחק והדוגמנות משתפות פעולה כדי להילחם בנבלית, רק בשביל לראות את הכל נגמר באש. הקריירה הלוהטת של סוויפט המשיכה לצבור כוח עם שבירות שיאים במצעדי המכירות, ואת הפרסום היא ניצלה כדי להנחיל האשטג חדש ללבבות הצעירות והצעירים. SquadGoals# בא במטרה לקדש את ערך החברות בין נשים, ובעזרתן של חברות כמו לינה דנהאם, סלינה גומז, קארה דלווין והבי אף אף, הדוגמנית קרלי קלוס, קראה לסולידריות נשית בכל העולם. בנוסף לכל זה יצאה סוויפט לסיבוב הופעות סובב עולם והעלתה את אותה סולידריות להופיע על הבמה. בהופעה בסנטה קלרה בארה"ב עלתה השחקנית ג'וליה רוברטס יחד עם הזמרת האגדית ג'ואן באאז ושתיהן פיזזו לצלילי "Style". ליסה קודרו, הלוא היא פיבי מ"חברים", עלתה לבצע יחד עם הפופיסטית את "Smelly Cat", וסוויפט הוכיחה שיש מקום בו פופ ואינדי-שמינדי נפגשים כשהיא קראה לבק ולסנט וינסנט לעלות ולבצע איתה קאבר לאחד משירי הפופ הגדולים של השנה פרי מוחו של מר הנסן, "Dreams".

סוויפט קטפה פרסים על גבי פרסים, ספגה ביקורות טובות ורעות, שמרה על השיח הפמיניסטי רועש וגועש ותמיד שמרה על החברות (וקלווין האריס) קרוב קרוב. אבל בעוד 2015 נותנת את ימיה האחרונים, ישנם רחשים באוויר על קאמבק של מישהי אחרת, היא נמצאת אי-שם במרחקים וקוראת "הלו" ובאוקטבות הגבוהות שלה מאיימת וכבר מקיימת לקחת את הכתר הגדול של 2016 בסערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully