וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם אטרי נ'אסוף

10.12.2015 / 7:00

אלן פלום, חבר להקת אטרי נ'אסוף, מחלוצות ז'אנר הבלוז המדברי, מגיע להופעה בבארבי תל אביב ב-15 בדצמבר, ולכבוד המאורע חושף את השירים שהעניקו לו ולסולן הלהקה את ההשראה ליצירותיהם. האזינו לבחירות

Abdallah Oumbadougou & Desert Rebel - Tabsikt

אדלה אומבדוגו הוא הדוד של ריסה (Rissa, סולן הלהקה) והמורה שלו למוזיקה. בנוסף הוא פרופסור ומוסיקולוג ויש המייחסים לו את המצאת המוסיקה הטוארגית המודרנית.

Ali Farka Toure - Diaraby

יוצרים רבים ממאלי, המדינה הגובלת בניג'יר בה גדל ריסה, השפיעו על המוזיקה שלו כמו אפל בוקום ובובאקר טראורה, אבל יש מוזיקאי אחד שלו הייתה השפעה גדולה מכולם, אלי פארקה טורה (Ali Farka Toure).

Tinariwen - Cler Achel

ברור שגם לענקי המוזיקה הטוארגית, להקת טינריוואן שהביאה את המוזיקה והתרבות של שבט הטוארג לעולם, היתה השפעה רבה על המוזיקה של אטרי נ'אסוף.

Imzad - Agadez

לצלילים שמגיעים מהבית ונספגים בילדות יש השפעה עצומה ומכוננת. אחד הצלילים האלה הוא של הכינור המסורתי של שבט הטוארג בעל מיתר אחד שנקרא "אימזד" (Imzad), עליו מנגנות נשים בלבד.

ה"טנדה" (Tende) הוא המקצב המסורתי של המוזיקה של שבט הטוארג, עליו מבוססת המוזיקה כולה. המקצב הזה הוא מרכיב משמעותי במוזיקה של אטרי נ'אסוף. הטנדה מחבר את המוזיקה לשורשים, הוא הנשמה.

Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You

האלבום הראשון שקניתי היה- Led Zeppelin ועד היום הוא נשאר בטופ פייב.

Bombino - Mahegagh

בומבינו הוא חבר קרוב וגם נחשב היום לאחד המוזיקאים הבולטים של הבלוז המדברי, אני מנגן איתו בכל פעם שהוא מופיע בפריז. שמחנו מאוד להופיע איתו בפסטיבל SUNBEAT, שם גם היתה ההופעה הראשונה שלנו בישראל. זו היתה חוויה מאוד מיוחדת, אני שמח לחזור לכאן.

אטרי נ'אסוף יופיע במסגרת ערב הכולל שתי הופעות, השנייה היא של Sahara Desert Groove, בבארבי תל אביב ביום שלישי, 15 בדצמבר ב-20:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully