וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "הכוכב הבא": הקהילה הגאה זועמת על השיר הפוגעני שהושמע בתוכנית

27.12.2015 / 9:39

השיר "יוצא מהארון", שהושמע במהלך תוכנית האודישנים ששודרה ביום שישי וכלל שורה של התייחסויות סטריאוטיפיות להומואים, עורר שורה של תגובות מחאה ברשתות החברתיות. "הרסו לנו 14 שנים של עשייה עם שיר אחד", כתב פעיל בארגון הנוער הגאה

צילום מסך

נציגים רבים מקרב חברי הקהילה הגאה בישראל השמיעו בסוף השבוע האחרון את מחאתם בעקבות שיר פוגעני שהושמע באודישן ל"הכוכב הבא לאירוויזיון". הביצוע התקיים במהלך התוכנית ששודרה ביום שישי האחרון, ובמהלכה עלה לבמה זמר בשם מאור גמליאל שביצע שיר מקורי בעודו מנגן על גיטרה. השיר, "יוצא מהארון", התייחס כבר מהבית הראשון אל גיבור השיר בסרקזם. "מושיקו, בקטע של בנים, מושיקו, חולה על ישבנים, מושיקו, תמיד במתלחות, מתעלם מהבנות, מוריד את התחתון, מפיל את הסבון, צריך להיות בתיאטרון, נו תצא מהארון, מושיקו".

השיר, שהפתיע את הקהל ואת שופטי התוכנית גם יחד, זכה לתשואות רמות והתקבל בהתלהבות גדולה. השופט אסף אטדגי אף מחא כפיים במהלך הביצוע, על אף שגם בהמשך הדרך כלל השיר טקסטים פוגעניים כמו "מחליק על עמוד", "את מוט ההילוכים החזקת לא נכון" וביטויים רבים נוספים. הראל סקעת, אחד משופטי התוכנית והמנחה אסי עזר, דמויות מוכרות בקהילה, החמיאו לגמליאל. הגישה הקלילה הזאת, כאמור, לא היתה מנת חלקם של להט"בים רבים שנפגעו ממילות השיר.

"תודה לכל השותפות ב'הכוכב הבא' שעוזרות לחרב לנו ב-IGY (ארגון נוער גאה) עשייה של 14 שנה, ונתנו לנוער חודשיים-שלושה של זמזום 'מושיקו תצא מהארון' כדי שנוכל לפרק לך ת'פרצוף", כתב אחד מפעילי הארגון בחשבון הפייסבוק שלו. עופר ניומן, דובר "המחנה הציוני", פרסם אף הוא תגובה קשה בעמוד האישי שלו. "השיר ההומופובי שבטח יהפוך ללהיט היסטרי לא היה בדיחה. אם היה עולה נער אירופאי חמוד על בימת תוכנית מוזיקה צרפתית ושר את כל דימויי השנאה שיש לו על יהודים אף אחד מאיתנו לא היה צוחק".

צופים רבים אחרים בחרו להפנות את זעמם כלפי סקעת ועזר. סקעת הסתבך כבר לפני שבועיים בריאיון בו טען כי הוא סולד ממשתתפים שרוקדים בתחתונים במצעד הגאווה. מאז הספיק לחזור בו מן האמירות, אך העובדה שיישר קו עם השיר מעלה מחדש את הטענות כלפיו. כלפי עזר טענו אחרים כי הוא "מפיץ שנאה".

מהפקת "הכוכב הבא לאירוויזיון" 2016 נמסר: "הפקת התוכנית נוהגת לקדם מדי עונה ערכים של סובלנות וקבלת האחר. השיר 'מושיקו' נכתב בהומור וקריצה לחבר טוב של המבצע, שיצא מהארון לאחרונה. אנו מתנצלים אם יש מי שנפגע מהדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully