וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר מפרק הפתיחה: "לילה טוב עם אסף הראל" מפגינה זהות ומקוריות

4.1.2016 / 7:11

בלי קהל, בלי אולפן גדול ובלי ניסיון להידמות לתוכנית אחרת, תוכנית הלילה החדשה של ערוץ 10 מצליחה להרשים כבר בתוכנית הבכורה שלה

יח"צ - חד פעמי

לא ברור איזו רוח נחה על זכייניות הטלוויזיה המסחרית בישראל, ואיך קרה שבמרחק שלושה ימים הגיעו שתי תוכניות לילה חדשות של החברים אסף הראל ומולי שגב, אבל הנה זה קרה. השניים עבדו בעבר ביחד על "מסודרים" ו"הפרלמנט", וכעת כל אחד מהם מנהיג תוכנית לילה אחרת: שגב את "היום בלילה עם גורי אלפי" בערוץ 2, והראל חוזר אל ערוץ 10 עם "לילה טוב", רצועה לילית חדשה 11 שנים אחרי שעשה צרות עם "כל לילה" שלו. ההרפתקאה ההיא, כזכור, כללה את העלבת חברת הכנסת רוחמה אברהם, שאילצה את הערוץ העני לשלם לה פיצויים נכבדים ואולי אף הובילה לביטול התוכנית אחרי עונה אחת (שמנתה 110 תוכניות). כנראה עבר די והותר זמן כדי שיתאפשר להראל לחזור אל זירת הפשע.

על הנייר, אם כן, יש כל כך הרבה השוואות מתבקשות - לגורי אלפי, לתוכנית הישנה, לתוכניות הלילה מחו"ל - אלא שפרק הבכורה מיירט את כולן. בשעה שהתוכנית של אלפי בערוץ המתחרה מפגינה חבלי לידה, "לילה טוב" נראית מגובשת, סגורה על עצמה ובעיקר הורסת מצחוק תוך דקות מרגע הפתיחה. אם "כל לילה" של הראל היתה העתק לייט נייט אמריקאי שכלל להקה, קהל, אורחים מונולוג ואולפן יחסית מרשים, התוכנית החדשה דלה במפגיע. הראל יושב ליד שולחן משרדי ומכוער למראה, אין קהל שיפיח אנרגיה, אבל די מהר ניכר שאפשר להסתדר טוב מאוד גם בלעדיו. לאורך התוכנית הראל פשוט עובר מסגמנט מחורפן אחד למשנהו, מ"כתב" גרוע אחד לחברו - רובם ככולם אנשים מצחיקים שבלטו בפייסבוק ובמופעי סטנדאפ קטנים - בזמן שהראל הוא כדרכו על תקן הסטרייט מן שמנסה להשתלט עליהם בלי הרבה הצלחה. לא זאת בלבד ששורת הכתבים הללו לא היוותה נפילה או אפילו גרמה להפטרת "לא נורא, תוכנית ראשונה" סלחנית, אלא כולם נעו בין המאוד חמוד לממש מעולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חופרים בשעת לילה מאוחרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף אחד מהם, זולת אולי לילך לשם ברנע כאישה שמסרבת למלא את תפקידה בהתחשב במשכורתה הנמוכה יחסית לגברים, לא היה סאטירי במובהק. להפך, נראה היה שהתוכנית מתרחקת מזה לטובת הבלים פרועים ושלוחי רסן, וזה עניין לגמרי מבורך. אם כבר יש נגיעה סאטירית מפורשת, היא בדיוק כזו, מפורשת - קרויה "פינת הסאטירה", לא-מצחיקה בכוונה ומלווה בפסקול צחוק מתכתי. בשאר הזמן הראל מנסה לסחוט מכתביו עדכונים אקטואליים אבל מקבל מהם סטיות חדות (ועדיפות) אל כיוונים שונים בתכלית.

מה שבכל זאת מעלה על הדעת מקור להשוואה: שרון טייכר וערן זרחוביץ'. גם בתוכנית הרדיו האדירה שלהם ברדיו תל אביב ניתן לשמוע תכופות ניסיון להתחיל עיסוק בעניין אקטואלי שמופרע על ידי דמות כלשהי מהגלריה הפסיכית של השניים. ההשראה הזו, בין אם מודעת ובין אם לאו, סבירה מאוד בהתחשב בעבודה הטלוויזיונית של הראל עם זרחוביץ'. היא אף מקבלת חיזוק נוסף בדמות הפתיח הנפלא, שכמו ב"הפרלמנט" צולל אל מעמקי הלאונג' כדי לדלות יצירה מוזיקלית משובבת נפש, במקרה הזה "Whatchamacallit" של אסקיבל המקסיקני, היישר משנות החמישים.

עוד באותו נושא

אתמול בלילה: אירועי אמש האפילו על תוכנית הבכורה של "היום בלילה עם גורי אלפי"

לכתבה המלאה

כמו אצל גורי אלפי, גם במקרה של "לילה טוב" אי אפשר באמת לשפוט תוכנית יומית חדשה על פי פרק הבכורה שלה בלבד, אבל הפתיחה הזו היא כנראה הדבר המעודד ביותר שיכולנו לקבל כצופים, ונראית כמו דרך לגמרי מוצלחת לסגור את היום.


"לילה טוב עם אסף הראל" משודרת בערוץ 10 בימים א'-ה' ב-0:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully