וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראית על פסילת "גדר חיה": "איימו 'לשטוף אותי בגז'"

6.1.2016 / 11:53

סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית טענה בדיון מיוחד בוועדת החינוך של הכנסת כי מאז החלטתה להוציא את ספרה של דורית רביניאן מתכנית הלימודים בספרות היא מקבלת איומים על חייה. "שמעתי ביקורות קשות, אמרו לי 'את מסוכנת'", אמרה דליה פניג

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

דליה פניג, סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, שאחראית על הוצאת הספר "גדר חיה" מרשימת קריאת החובה מלימודי הספרות בבתי הספר העל-יסודיים, אמרה היום (רביעי) כי מאז החלטתה היא מקבלת איומים על חייה.

לטענתה, בשבוע האחרון היא קיבלה הודעות נאצה. "שמעתי ביקורות קשות וקיבלתי איומים כמו 'צריך לשטוף אותך בגז, את מסוכנת'", סיפרה פניג בדיון בוועדת החינוך בנוגע לפסילת הספר.

יובל שמעוני, עורך הספר של דורית רביניאן שעורר סערה, אמר כי ההחלטה פופוליסטית. "מי שפסל לא קרא עד הסוף. פעלו כדי לפסול את 'תורת המלך' ואת 'ברוך הגבר'... אין צורך להרחיק עד לגבעות, הדי קולם נשמעים עד למרחקים", אמר.

לקריאה נוספת:
בנט על "גדר חיה": "לא צריך לקדם ערכים שנוגדים את ערכי המדינה"
במחאה על פסילת "גדר חיה": מורים לספרות יקריאו בשיעור קטעים מהספר
ירון לונדון על סערת הספר "גדר חיה": "נפתלי בנט בצרה"

נציגת משרד החינוך שפסלה את הספר "גדר חיה": "אמרו לי 'צריך לשטוף אותך בגז'". רוני כנפו
"קיבלתי איומים על חיי". פניג בדיון ועדת החינוך של הכנסת, היום/רוני כנפו

שלשום פנו ראשי החוגים לספרות באוניברסיטאות יחד עם עשרות מרצים לשר החינוך נפתלי בנט, בעקבות החלטת המזכירות הפדגוגית במשרד. "חברות וחברי חוגי הספרות באוניברסיטאות בישראל החתומים מטה מביעים את הסתייגותם הנחרצת מהתערבות אידיאולוגית ופוליטית בהחלטות ועדות מקצועיות הממליצות על טקסטים ספרותיים עבור בתי הספר התיכוניים", כתבו.

במכתבם, טענו האקדמאים כי בנט לא מבין את מהות לימודי מדעי הרוח. "ספרות, כמו כל יצירה אמנותית בכל תקופה ובכל תרבות, מבטאת הלכי רוח של יחידים ושל קהילות ומציבה מגוון של נקודות מבט על המציאות המורכבת. היצירה הספרותית ולימודה לא נועדו לשרת את השלטון. ערכיה של חברה נקבעים, בין היתר, על פי יכולותיה הפרשניות של החברה ועל פי חופש הבחירה לקרוא יצירות ספרות ואמנות ללא איסור וצנזורה", כתבו. הם חתמו את פנייתם: "המעשה החינוכי נאמד ראשית ועיקר במתן אימון במורי ישראל ובתלמידיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התערבות פוליטית ואידיאולגית בהחלטות מקצועיות". בנט בביקור בבית ספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין החתומים על המכתב: הסופר אתגר קרת, המשמש פרופסור במחלקה לספרות באוניברסיטת בן גוריון; רונית מטלון, המשמשת פרופסור באוניברסיטת חיפה; ד"ר יהושע לוינסון, ראש החוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית; ד"ר ורד לב כנען, ראשת החוג לספרות באוניברסיטת חיפה; פרופסור מיכאל גלוזמן, ראש החוג באוניברסיטת תל אביב; ופרופסור יגאל שוורץ, ראש החוג באוניברסיטת בן גוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully