וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים: 10 המלצות ראשונות לחשבון הנטפליקס החדש שלכם

7.1.2016 / 9:38

עכשיו, כשישראל סוף סוף שייכת רשמית לאומת הבינג' הבלתי מעורערת, תוכלו להתחיל לצלול את תוך המבחר שמחכה לכם בספריית התכנים של נטפליקס. שלפנו מתוכה כמה כותרים נבחרים שכבר הפכו ללהיטים גדולים בקרב המנויים הוותיקים. צפייה נעימה

יח"צ - חד פעמי

Making a Murderer

סדרה דוקומנטרית בת 10 פרקים, שכבר הפכה לאחד הלהיטים המדוברים ביותר בעולם בשבועות האחרונים. אחרי ההצלחה הגדולה של "הג'ינקס" וסדרת הפודקאסט "סיריאל", עולה מהפכת ז'אנר "הפשע האמיתי" שלב עם סיפור מרתק ומתסכל בצורה יוצאת דופן. במרכז "לעשות רוצח" עומד סטיבן אייברי מוויסקונסין, אדם שהורשע באונס ב-1985 וישב בכלא במשך 18 שנים על לא עוול בכפו, עד שראיית DNA הצליחה לזכות אותו ולהוציאו לחופשי. בעודו מתרגל לחייו החדשים בעולם שמחוץ לכותלי בית הכלא ומכין תביעת ענק כנגד המחוז ומשרד השריף, הוא מואשם שוב ברצח, אונס והתעללות בגופתה של צלמת מקומית. הסדרה מגוללת בעקביות ובפירוט מרתקים ומתסכלים את מהלך משפטו של אייברי, הראיות הבעייתיות, פעולות המשטרה והחשד שמישהו מנסה להפיל עליו תיק בשנית. עבודת העריכה המצוינת הופכת את הצופים למושבעים בפני עצמם ולא מאפשרת לאף אחד להישאר אדיש למתרחש.

דרדוויל

12 שנים אחרי שהסרט בכיכובו של בן אפלק צילק את נפשות המעריצים לנצח, קם הגיבור העיוור של הלס קיצ'ן לתחייה, ניער את האבק והעגבניות שהושלכו עליו, והמציא את עצמו מחדש על המסך הקטן. מעבר להיותה סדרה מהוקצעת, מצולמת ומבוימת להפליא, "דרדוויל" היא קודם כל הצהרת כוונות מרשימה של שני הגופים הכי מצליחים כיום בתעשיית התרבות: נטפליקס ומארוול. הפלטפורמה הטלוויזיונית האיכותית איפשרה למארוול לסטות מהקו הקורץ למצלמה שמאפיין את סרטיה, ולצלול עמוק אל הווייב האפלולי שמאפיין את ספרי הקומיקס שעליהם הם מבוססים. השכבה הראשונה של הסדרה בנויה על עיצוב נכון של הדמות. לא עוד גיבור גנרי בבגדי לטקס ורודים, אלא מי שנקרע בין האמון ברשויות החוק והצורך לפעול כדי להגן על מי שנופלים בין הכיסאות. צ'ארלי קוקס הוא ליהוק נהדר ומדויק, שעובר את הדילמות והקשיים של הדמות באופן ראוי לציון. עבודת המצלמה לאורך כל הסדרה נפלאה, דמויות המשנה נהדרות והתוצאה הכללית היא איזון נהדר בין אקשן סוחף, הומור והרבה מתח.

עוד באותו נושא

אשם עד שתוכח חפותך: "לעשות רוצח" הופכת דרמה משפטית למותחן ממכר

לכתבה המלאה

ג'סיקה ג'ונס

סדרת הגיבורים של נטפליקס רק בת חודשיים וכבר הצליחה לחולל מהפכה בז'אנר הגיבורים הפופולרי. ג'סיקה ג'ונס היא הכי פחות גיבורת על שאפשר לדמיין, ודווקא העובדה הזאת הופכת את הסדרה בכיכובה לפילוסופית ומרתקת כמו שגיבורי על לא היו מאז "האביר האפל". כשהיא חמושה במעיל עור, אטיטיוד של "עופו לי מהפרצוף" וסלידה משמלות וחליפות לטקס, ג'סיקה ג'ונס היא בעת ובעונה אחת אנטיתזה לכל הז'אנר והסמל שלו. דמות שכוחותיה הן ברכה וקללה ושמנהלת עם עצמה קונפליקט פנימי עמוק ועמוס חרטות. סיפור המסגרת של "ג'סיקה ג'ונס" נכנס עמוק לתחום הניצול הפיזי והנפשי, עם נבל שמסוגל לשלוט במוחם וברצונם החופשי של קורבנותיו. מעבר לכתיבה הנהדרת, הבימוי המלוטש והבחירות המדויקות בקריסטין ריטר לתפקיד ג'סיקה ג'ונס ודיוויד טננט לתפקיד קילגרייב, "ג'יסקה ג'ונס" היא סדרה שבה נשים פועלות וגברים מדברים. המהפך הזה מרתק רק בפני עצמו, והוא לבדו שווה את הצפייה בכל 13 הפרקים הנהדרים של סדרת הגיבורים הכי מקורית שנראתה על המסך.

קימי שמידט

אלי קמפר ("המשרד") מככבת בקומדיה שיצרה טינה פיי כאישה המחולצת מכת אפוקליפטית אחרי 15 שנים, משך רוב חייה הבוגרים למעשה, ומתחילה את חייה מחדש בניו יורק כשה תמים בעיר אדירה. מגע ידה של טינה פיי ניכר - "קימי שמידט" היא קצת כמו "רוק 30" לו הכוכב שלה היה קנת' פרסל המתמחה האופטימי, שוחר הטוב ופעור העיניים, ולא ליז למון הצינית. היא שנונה, חכמה, מהירה ועמוסה בדמויות אקסצנטריות. האקסצנטריות הזו, שהיתה מרכיב בסיסי גם בסדרה הקודמת שלה, עשויה להיות קצת מעיקה, אבל די מהר (בפרק השלישי, למעשה) "קימי שמידט" הופכת לעונג לשמו שמאפיל על חסרונות שעשויים להיות לסדרה. היא מלאה ברגעים מבריקים ובצחוקים רמים, ואף בונה את העלילה שלה בתבונה לכדי קרשנדו כיפי שמגיע בפרקים האחרונים.

Master of None

2015 תיזכר כשנת הפריצה הגדולה של הקומיקאי עזיז אנסרי. אחרי שכיכב במשך שבע עונות ב"מחלקת גנים ונוף", אנסרי מגלם בסדרה החדשה וריאציה של עצמו. בחור כבן 30 שהוריו היגרו מהודו אבל הוא נולד בארה"ב, מתגורר בניו יורק ושואף להצליח בקריירת משחק, באהבה ובחיים. את הוריו מגלמים הוריו האמיתיים. יחד איתו יצר את הסדרה אלן יאנג, תסריטאי ממוצא טיוואני ב"גנים ונוף", שגם המורשת שלו באה לידי ביטוי בסדרה. הזווית הזו של הדור הראשון בארץ האפשרויות הכאילו בלתי מוגבלות, יחד עם הרגישויות הקומיות והאנושיות של אנסרי ויאנג, הביאו ליצירה מצחיקה, נבונה, אמינה למדי, המנסה לפרק סטריאוטיפים כמעט בכל דבר שהיא עושה, נמנעת מקלישאות ומספרת סיפורים שלא באמת טופלו בטלוויזיה לפני כן. מרענן מאוד לראות את אנסרי בתפקיד הראשי, עם מטען של פרצוף חום כשהוא עובר בין אודישנים, מורשת של הורים שהקריבו מאוד כדי שהוא יצליח, ובסופו של דבר גם בחור רגיל והגון שחי את חייו.

Beasts of No Nation

הסרט שעשה היסטוריה עוד לפני שהוקרן לראשונה. "Beasts Of No Nation" הוא הסרט הראשון באורך מלא (הזכויות נרכשו על ידי נטפליקס תמורת 12 מיליון דולר) שמופץ במקביל למנויי הטלוויזיה ולבתי קולנוע נבחרים בלבד. המהלך הזה מסמן את נטפליקס כאולפן עם שאיפות לנפץ את ההגמוניה ההיסטורית של בתי הקולנוע ולהביא סרטי איכות בכיכובם וביצירתם של מיטב השמות, ישירות לטלוויזיה. הסרט שעוסק בילד במדינה אפריקנית חסרת שם שנשלח להילחם במלחמת האזרחים של מדינתו, זכה במועמדות היסטורית לפרס שחקן המשנה בגלובוס הזהב (אידריס אלבה) ולביקורות נפלאות על האומץ שבו הציג את המציאות הקשה המתחוללת באפריקה. קרי פוקנגה ("בלש אמיתי") ביים.

Winter on Fire

סרט דוקומנטרי המגולל את שרשרת האירועים שהובילו למהפכה הכתומה באוקראינה בתחילת 2005. הסרט עוקב אחר ההפגנות הלא אלימות של הסטודנטים במחאה על תוצאות הבחירות המזוייפות של 2014 שהותירו את הנשיא הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ' בראשות המדינה. ההפגנות התפתחו במהרה לעימות חזיתי עם כוחות הביטחון והצבא, למהומות ענק ולמרי אזרחי. בתום 93 ימים שלה הפגנות וקרבות התפטר ויקטור ינוקוביץ מתפקידו כנשיא. הסרט מציג גם את היסודות שהובילו למאבק הצבאי בין רוסיה לאוקראינה שמתנהל בימים אלה. מעבר לביקורות המהללות שעוטפות את הסרט, "WInter On Fire" הוא דוגמא חיה לכוחם של המונים שיוצאים להילחם כנגד עוולות שנעשו להם בחסות המדינה. נושא שתמיד כדאי ללמוד ממנו.

Under The Influence

מה שהחל כריאיון בין הבמאי הדוקומנטרי זוכה האוסקר מורגן נוויל לגיטריסט של הרולינג סטונס קית ריצ'רדס, התפתח לסרט מרתק המתאר את חייו של אחד הכותבים והמבצעים הטובים בהיסטוריה של המוזיקה המודרנית. מבעד לסיפורי ההתמכרות הקשה לסמים, עשן הסיגריות והבנדנה המפורסמת, מציג הסרט את הדרך שבה הצליח ריצ'רדס לשרוד את מבחן הזמן ולהישאר רלוונטי, ולוקח אותנו למסע לנקודות החשובות בחייו משיקגו ועד נאשוויל.

Bojack Horseman

קומדיית האנימציה המקורית של נטפליקס בכיכובו של וויל ארנט, החלה את דרכה בצליעה. העונה הראשונה המרתחשת בעולם שבו בני אדם ובעלי חיים עם תכונות אנושיות חיים בטבעיות זה לצד זה, התקבלה בתגובות מעורבות. במרכזה עומדת דמותו של סוס-אדם שהיה בעברו כוכב סיטקום מצליח, ומנסה לחזור כעת לתודעה עם ביוגרפיה חושפנית על חייו ועל התעשיה כולה. חבריו הלא יוצלחים של בוג'אק והעצלים והדינמיקה ביניהם מהווים למעשה סאטירה על הוליווד, תעשיית הסלבס והאופן שבו מתנהלת תעשיית הקולנוע. העונה השנייה הצליחה לתקן את הפגמים וזכתה לביקורות משובחות במיוחד.

Ridiculous Six

אפשר לאהוב אותו, אפשר לשנוא אותו, אבל קשה להתווכח עם העובדה שאדם סנדלר הוא טיפוס עקשן. אם לא תממנו את הסרט שלו, הוא יעשה זאת לבד. אם לא תפיצו אותו, הוא פשוט ייקח אותו לטלוויזיה. זהו הסיפור של "Ridculous Six" (השם הוא מחווה ל"שבעת המופלאים" המיתולוגי) מתמקד בפורע חוק (סנדלר) שגודל על ידי אינדיאנים ומגלה את זהותם של חמשת אחיו למחצה. ביחד יוצאת החבורה למצוא את אביהם האמיתי ולגלות מדוע נטש אותם. כרגיל אצל סנדלר הסרט נקטל על ידי המבקרים, אבל אומץ בחום על ידי הצופים. למעשה מדובר בסרט שנצפה הכי הרבה פעמים בחודש בכל תולדותיה של נטפליקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully