וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית מטלון: "אנחנו חיים במשטר אפרטהייד"

10.1.2016 / 12:35

הסופרת רונית מטלון ל"לה מונד" הצרפתי: "הכיבוש הוא מחלה סופנית, ואני מופתעת שכל מה שקורה עכשיו, לא קרה קודם לכן". מטלון הוסיפה שהיא מפחדת להביע את דעותיה בישראל

רונית מטלון. ברני ארדוב
רונית מטלון/ברני ארדוב

לרגל פרסומו בצרפתית בסתיו האחרון של "זה עם הפנים אלינו", ספרה הראשון של רונית מטלון שתורגם לשפה זו, התראיינה הסופרת רונית מטלון ליומון "לה-מונד", העיתון היוקרתי ביותר בצרפת.

"אינתיפאדת הסכינים היא רק ההתחלה. הכיבוש הוא מחלה סופנית, ואני מופתעת שכל מה שקורה עכשיו, לא קרה קודם לכן", אמרה מטלון כשנשאלה לגבי המצב הבטחוני בישראל והוסיפה: "החברה הישראלית חיה בהכחשה. היא אסירה של השיח הביטחוני והמתקרבן של עצמה. הישראלים חושבים שהם כל כך בסדר, הם לא מבינים למה עושים להם את זה. אנחנו לא מסוגלים לראות שאם לא משאירים תקוה לעם אחר, אנחנו דוחפים אותו למעשים כאלה. אהוד ברק בעצמו אמר שהיה מצטרף לארגון טרור לו היה צעיר פלסטיני שגדל בנסיבות כאלה".

"אנחנו חיים היום במשטר אפרטהייד... אין שום דרך אחרת להגדיר את זה... מה שהכי מדאיג אותי זה שבתקופה האחרונה, התחלתי לפחד להביע את דעותיי. מה שקורה בתוך החברה הישראלית, מפחיד אותי יותר מאינתיפאדת הסכינים. אני מפחדת שנאבד את זהותנו הדמוקרטית, ואני לא היחידה".

מטלון היא זוכת פרס ברנשטיין. בין יצירותיה: "סיפור שמתחיל בלוויה של נחש", "שרה שרה", "גלו את פניה" ו"קול צעדינו".

seperator

מטלון היתה בין עשרות האקדמאים ששלחו בשבוע שעבר מכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, נגד פסילת הספר "גדר חיה" של דורית רביניאן. "חברות וחברי חוגי הספרות באוניברסיטאות בישראל החתומים מטה מביעים את הסתייגותם הנחרצת מהתערבות אידיאולוגית ופוליטית בהחלטות ועדות מקצועיות הממליצות על טקסטים ספרותיים עבור בתי הספר התיכוניים. ספרות, כמו כל יצירה אמנותית בכל תקופה ובכל תרבות, מבטאת הלכי רוח של יחידים ושל קהילות ומציבה מגוון של נקודות מבט על המציאות המורכבת. היצירה הספרותית ולימודה לא נועדו לשרת את השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully