וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן אלן ריקמן הלך לעולמו בגיל 69

14.1.2016 / 14:42

כוכב התיאטרון, הטלוויזיה והקולנוע, שהתפרסם בתפקידיו ב"מת לחיות" ו"הארי פוטר", מת היום בביתו שבלונדון לאחר מאבק במחלת הסרטן. אחד מסימני ההיכר של ריקמן היה קולו המובחן, ששימש אותו במבחר של דמויות אותן גילם לאורך השנים

צילום מסך

(בסרטון: הטריילר ל"רספוטין")

seperator

אלן ריקמן, מהשחקנים האהובים והמצליחים בקולנוע ב-30 השנים האחרונות, מת היום (חמישי) בביתו שבלונדון לאחר מאבק במחלת הסרטן. משפחתו של ריקמן אישרה את הידיעה ובהודעה לתקשורת דווח כי היה מוקף בחברים ואוהבים בשעותיו האחרונות.

ריקמן זכה להכרה עולמית בזכות תפקידיו הקולנועיים, אולם דרכו החלה דווקא על במות התיאטרון. לאחר סיום לימודיו באקדמיה המלכותית לדרמה שבלונדון, עבד ריקמן כמלביש בתיאטרון השייקספירי, לפני שהפך לכוכב בעצמו. ב-1986 זכה במועמדות לפרס הטוני עבור תפקידו במחזה "יחסים מסוכנים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריקמן ב"מת לחיות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תפקידו הראשון בקולנוע הפך לאחד האיקוניים ביותר בז'אנר האקשן. ריקמן גילם את דמותו של הטרוריסט הנס גרובר ב"מת לחיות" (1988). ב-1991 גילם את דמותו של השריף מנוטינגהאם בסרט "רובין הוד: נסיך הגנבים", תפקיד שזיכה אותו בפרס הבאפט"א הבריטי לשחקן משנה. בשנות ה-2000 גילם את דמותו של סוורוס סנייפ, המורה הקשוח ואויבו המר של הארי פוטר בסדרת הסרטים המצליחים על פי ספריה של ג'יי קיי רולינג.

תפקיד בולט נוסף עליו זכה ריקמן בגלובוס הזהב היחיד בקריירת המשחק שלו, היה זה של גרגורי רספוטין בסרט הטלוויזיה שנעשה ברשת HBO. בנוסף כיכב גם ב"על תבונה ורגישות" ו"סוויני טוד".

ריקמן אף הספיק להתנסות בתפקיד הבמאי בשני סרטים: "A Little Chaos" ו- "At Winter Guest

בשנים האחרונות חזר ריקמן לבמות התיאטרון, בין היתר לצדה של הלן מירן בהצגה "קליאופטרה" בתיאטרון שלו לונדון. ב-2002 הגיע גם לבמות ברודוויי במסגרת ההצגה המצליחה "חיים פרטיים".

ב-2013 ביים את ההצגה "שמי הוא רייצ'ל קורי", שהציג את סיפורה של פעילת השלום האמריקאית שנדרסה למוות ב-2003 כשניסה לעצור דחפור של צה"ל ברפיח. ההצגה התבססה על יומניה של קורי ועל מכתבים ששלחה בדואר האלקטרוני, והוצגה על במות התיאטרון המלכותי בלונדון.

קולו המובחן של ריקמן הפך לסמל הזהות שלו, הוא שימש אותו בשורה של סרטים וסדרות טלוויזיה, ביניהם "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", "המלך היל" ואף בקליפ של להקת טקסס "Start a Family". בסרטו האחרון בהחלט דיבב ריקמן את דמותו של הזחל הכחול ב"אליס מבעד למראה", שייצא לבתי הקולנוע במהלך השנה הבאה.

ריקמן הותיר אחריו אישה, רימה הורטון, לה נישא ב-2012. השניים מעולם לא הביאו ילדים לעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • אלן ריקמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully