וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד להקת האיגלס, גלן פריי, הלך לעולמו בגיל 67

19.1.2016 / 7:19

פריי, ששימש כגיטריסט הלהקה וכתב כמה מלהיטיה הגדולים ביותר, מת כתוצאה מסיבוכים של ניתוח שעבר לפני מספר שבועות. הוא זכה בשישה פרסי גראמי, נכנס להיכל התהילה של הרוק וכתב 12 שירים שנכנסו למצעד הבילבורד האמריקאי

גלן פריי. GettyImages
פריי/GettyImages

גלן פריי, מהאמנים המצליחים בתחום המוזיקה של שנות ה-70 ומי שייסד ושימש כגיטריסט של להקת האיגלס, מת לפנות בוקר (שלישי). בהודעה הרשמית ששחררה הלהקה נכתב כי פריי סבל מדלקת מפרקים, דלקת ריאות והרחבה של המעי הכס, כל זאת לאחר ניתוח שעבר לפני מספר שבועות במעיים. פריי היה בן 67 במותו.

"גלן לחם באופן מעורר הערצה במשך השבועות האחרונים", נכתב בהודעת הלהקה, אך לצערנו הוא נכנס לסיבוכים שפקדו את גופו. מילים לא יכולים לתאר את הכאב והצער, או את האהבה והכבוד שאנו רוחשים לו על כל מה שעשה עבורנו, עבור משפחתו, עבור קהילת המוזיקה ועבור מיליוני המעריצים ברחבי העולם. .

פריי נולד ב-6 בנובמבר, 1948 בדטרויט. הוא היה חבר במספר להקות מקומיות. ב-1971 הצטרף כגיטריסט ללהקתה של לינדה רונדסטאדט לסיבוב הופעות מוצלח. כעבור שנה הוחתמו בלייבל של המפיק דיוויד גפן ואימצו לעצמם את השם "איגלס". הסינגל הראשון "Take it Easy", שנכתב על ידי פריי, הפך להצלחה מיידית והגיע עד למקום ה-12 במצעד הבילבורד. הלהקה המשיכה לייצר שורה של להיטים לאורך שנות ה-70, ביניהם "Desperado", "Best of My Love", One of These Nights" ו-"Taquia Sunrise". השניים הראשונים הגיעו לראש המצעד האמריקאי. ב-1974 עזב הגיטריסט דון פלדר את הלהק ופינה את מקומו לג'ו וולש, ששדרג את יכולות הלהקה והביא אותה לשיאה הגדול.

ב-1976 הוציאו האיגלס את "Hotel California", אלבומם המצליח בכל הזמנים. האלבום, שכלל מלבד הלהיט הגדול שנושא את שמו גם את "New Kid in Town" (שהנציח את רוח הסמים והרוקנרול של שנות ה-70) - מכר 16 מיליון עותקים ו-32 מיליון עותקים ברחבי העולם, זכה בשני פרסי גראמי ונבחר למקום ה-37 ברשימת האלבומים הטובים בהיסטוריה של מגזין "רולינג סטון". פריי כתב את המילים ל-7 מתוך 9 השירים באלבום, כולל "Hotel California" עצמו. ב-1980 התפרקה הלהקה אחרי סיבוב הופעות עולמי והאלבום "The Long Run".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גלן פריי. GettyImages
זוכה שישה פרסי גראמי. גלן פריי/GettyImages

פריי עבר לקריירת סולו והלחין בין היתר את "The Heat is On", שיר הנושא לסרט "השוטר מבברלי הילס", שהגיע עד למקום השני במצעד האמריקאי. "The One You Love" ,"Smugglers Blues" ו-"Soul Searchin" הם רק חלק מהלהיטים שהספיק לכתוב במהלך השנתיים בהן הופיע לבדו. בנוסף כתב פריי שירים לפסקולים של "מכסחי השדים 2" ו"תלמה ולואיז". לאורך הקריירה נכנסו 12 משיריו למצעד ה-100 של הבילבורד. הוא זכה בשישה פרסי גראמי ונכנס להיכל התהילה של הרוק בשנת 1998.

"הוא היה כמו אח בשבילי", כתב הווקאליסט של הלהקה דון הנלי בהודעה מטעמו. "היינו משפחה, וכמו בכל המשפחות היה קצת חוסר תפקוד, אבל הברית שיצרנו לפני 45 שנה לא נשברה מעולם. גם במהלך 14 השנים שבהן האיגלס לא היו קיימים. היינו שני אנשים צעירים שהגיעו מלוס אנג'לס עם חלום משותף: להותיר חותם על תעשיית המוזיקה… גלן היה האיש שהתחיל את הכל, האיש עם התוכנית. היה לו ידע אנציקלופדי במוזיקה פופולרית ומוסר עבודה בלתי נגמר. הוא היה מצחיק, עקשן, נדיב ומוכשר להחריד. הוא אהב את אשתו וילדיו יותר מכל דבר אחר. ביולי האחרון סיימנו בהצלחה את סיבוב ההופעות 'History of The Eagles' ועכשיו הוא לא כאן עוד. אני לא בטוח שאני מאמין בגורל, אבל אני יודע שהמפגש עם גלן לואיס פריי ב-1970 שינה את חיי לנצח. הוא בוודאות הותיר חותם על חייהם של מיליוני אנשים מהעולם כולו. זה יהיה מוזר מאוד להמשיך בלעדיו, אבל אני אסיר תודה על כל יום שבו זכיתי לחיות במחיצתו. נוח בשלום אחי, עשית את מה שהיית אמור לעשות, ואז עוד הרבה יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • האיגלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully