וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 123: השפע המוזיקלי של השנה מרים ראש

3.2.2016 / 0:45

איגי פופ וג'וש הומי, ההרכב החדש של מייק פאטון, שירווטר, פי ג'יי הארווי, פריימל סקרים, וויזר ועוד המון מוזיקה חדשה שעשתה את דרכה אל האוזניים והלב של מני אבירם. טור הרוקנ'רול

Iggy Pop - Gardenia / Break into our Heart

האלבומים הראשונים של 2016 כבר כאן (להלן הודעה: זה של DIIV ייבש לי את המוח, זה של בלוק פארטי העציב אותי, ולכן הם גורשו מהמדור), אבל האירוע המשמעותי של תחילת השנה הוא היוודע דבר שיתוף הפעולה בין איגי פופ וג'וש הומי, שב-18 במרץ יוציאו אלבום משותף בשם "Post Pop Depression". ולא רק הומי התגייס להיות בלהקה שנותנת גב לאיגי, אלא גם המתופף האדיר של ארקטיק מאנקיז, מאט הלדרס, והגיטריסט/קלידן של קווינז אוף דה סטונאייג' ו-The Dead Weather, דין פרטיטה.

הומי תיאר את האלבום בתור סוג של המשך של "Lust for Life", האלבום מ-1977 שבו שיתפו פעולה פופ ודיוויד בואי, מה שמוסיף לאירוע קומות נוספות של משמעות ורפרנסים שבוודאי עוד יעלו ויבואו כשהאלבום המלא ייצא – למשל הדיבור על הומי ביושבו כבואי בחייו של פופ. בינתיים שני שירים שוחררו מתוך "Post Pop Depression", שהוקלט באולפן של הומי בג'ושוע טרי, הלהקה ביצעה את שניהם אצל סטיבן קולבר, והאמת היא שמדובר בחומר הכי טוב שפופ הוציא מזה שנים. זאת ועוד: הסיפור מאחורי שיתוף הפעולה הזה מקסים לא פחות.

Nevermen – Hate On / Mr. Mistake

גם הסופרגרופ הקטנה שכוללת את מייק פאטון, טונדה אדבימפה מ-TV on The Radio והראפר Doseone, הוציאה את אלבום הבכורה שלה שנושא את שמה, וכמו שאדבימפה אמר, מדובר ב"ניסוי ווקאלי". יחד עם זאת, ציפיתי למשהו אקספרימנטלי בהרבה ושמחתי להיות מופתע לטובה – יש כאן סוג של קוהרנטיות לפרקים. למרות שההרכב הזה ממש לא גדול מסך חלקיו כמו שיכול היה להיות, יש באלבום הזה לא מעט רגעים מצוינים. הנה שניים מהם ורמיקס מצוין של בורדס אוף קנדה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

Shearwater – Backchannels / Only Child

אלבום השבוע שלי הוא החדש של שירווטר, ההרכב של ג'ונתן מיברג שכבר נתן בי את אותותיו בעבר, והפעם נדמה שמיברג בחר להעלות כמה הילוכים כדי לנסות להתקבל למיונים לליגות הבכירות. הטקטיקה היא אייטיזית עם לא מעט רפרורים, מודעים יותר או פחות, ל-Talk Talk, לתומפסון טווינז ולדיוויד בואי (איזכור שני במדור, אינני חש בטוב). מיברג קורא ל-"Jet Plane and Oxbow", התשיעי של ההרכב מאוסטין, אלבום מחאה, ומי שחוטפת היא אמריקה שלו על תרבות הצריכה והרס הסביבה שלה, כשהמלחין בריאן ריצל ("אבודים בטוקיו", "חניבעל" הטלוויזיונית) עוזר לו לתת לכל ההרפתקה הסוחפת הזאת אווירה סינמטית אפקטיבית במיוחד. את האלבום העשיר הזה צריך לשמוע פעם ועוד פעם ואז שוב, והוא לאט לאט חושף את סודותיו הנהדרים.

Savages - Adore

גם "Adore Life", האלבום החדש של סאבאג'ז, הוא טוב ממה שחשבתי שיהיה, ובעיקר, אם לדייק, מעיק פחות. פחות מאלבום הבכורה המעוטר אך הפומפוזי של הלונדוניות, "Silence Yourself" מ-2013, בפרט, ומעיק פחות בכלל: הוא נעים יותר, אוהב יותר, חם יותר. הצל הכבד של סוזי והבאנשיז הוסט מעט הצדה וג'ני בת' יכולה להיות היא עצמה, ויש מה להיות. זה לא אומר שהיא לא צועקת עליך, אבל הפעם היא גם לא שוכחת ללטף, והפוסט פאנק שלה ראוי למחמאות שהוא מקבל, כל זאת כמובן כשהיא מגובה בחברותיה המאד מוכשרות. סאבאג'ז היא להקה שבאלבום השני שלה הפכה מהבטחה גדולה לכזאת שמקיימת, ותלווה אותנו עוד שנים.

PJ Harvey - The Wheel

השיר הראשון מהאלבום החדש והמיוחל של פי ג'יי הארווי כבר כאן, והוא טוב, במובן הסולידי של המילה. לא מעיף, אבל עושה לך חשק לשמוע אותו כמה פעמים ולנסות להבין כל מה שקורה בו, ולמה היא בחרה לצלם את הקליפ בקוסובו ולא אצלנו נניח. "The Hope Six Demolition Project" יגיח באפריל.

Operators - Cold Light

שיר אדיר ובול פגיעה של ההרכב החדש של סולן וולף פארייד, דן בוקנר (שגם חילטר ב-Divine Fits המצוינת). אופרייטרז יוציאו את אלבומם הראשון באפריל, במקביל לדיווחים על קאמבק של להקת האם, שיצאה להפסקה לפני כמה שנים.

Eagulls - Lemontrees

ב-2014 בחרתי באלבום הבכורה של איגולז כאחד מאלבומי השנה, והוספתי תקווה שהם לא יעלמו כמו להקות מבטיחות רבות אחרות שלא שרדו את ההייפ. עכשיו הלהקה הצעירה מלידס חוזרת עם שיר חדש מתוך אלבום שני שייצא מתישהו השנה, ומאותתת שיש בסיס להמשך המשא ומתן. הקטע הזה נשמע משהו ששמענו באייטיז, אבל עדיין חדש לגמרי.

Primal Scream & Sky Ferreira - Where The Light Gets In

לא יודע למה, אבל אני מעט מכור לשיר החדש של פריימל סקרים, שמגייסים לטובת הקאמבק הזה את סקיי פריירה. השילוב בין בובי גילספי הסקוטי והזמרת/שחקנית/דוגמנית האמריקאית עובד, ומעורר תקווה (קטנטנה) שהאלבום החדש של פריימל סקרים לא יהיה לגמרי מיותר. "Chaosmosis" יגיע בחודש הבא.

Islands - Back Into It / Charm Offensive

שני שירים חדשים של איילנדס הקנדים, מתוך שני אלבומים חדשים של הלהקה שייצאו באותו יום במאי. "Taste" ו-"Should I Remain Here At Sea?" יהיו אלבומים שש ושבע של ניק ת'ורברן וחבריו, כל אחד מהם באווירה שונה, והדוגמיות האלה דווקא עושות חשק יחסי.

Yuck - Cashout

הלהקה האנגלית החביבה עלי, שגם עברה בבארבי, מתכוננת להוציא את אלבומה החדש "Stranger Things" בסוף פברואר, ומחממת את האווירה עם הקאבר המצוין הזה לשיר של פוגאזי.

Weezer - King of The World

והנה עוד הפתעה: אחרי שכבר הרמתי ידיים בכל הנוגע לוויזר, מגיעים ריברס קואמו והלהקה ומביאים שיר פצצה, כזה שלגמרי מזכיר את הימים הגדולים ועושה שמח. מתוך אלבומם החדש שייצא בתחילת אפריל.

FOALS - Birch Tree

קליפ חמוד ונוסטלגי לאחד מהשירים הבולטים באלבום האחרון והמוצלח של פולז, שיהיו אחד מהשמות הבולטים בפסטיבלי האביב והקיץ הקרובים.

פצצה מהעבר

באפריל יחגוג אלבום הבכורה של הראמונז יום הולדת 40 (!), ומה היינו עושים בלעדיו ואיך היינו זוכים בסטרוקס אלמלא הוא. ג'ואי, ג'וני, די די וטומי, הראמונים באלבום הזה, כבר לא עמנו, אבל מורשתם תחיה לנצח. בתחילת פברואר 1976 יצא הסינגל הראשון של הניו יורקים, "Blitzkrieg Bop", שנחשב לאחד משירי הרוק הגדולים בכל הזמנים, ושום דבר כבר לא היה אותו דבר. הנה 2 דקות ו-12 שניות ששינו את ההיסטוריה, בגרסת ההופעה בלונדון ב-1977. היי הו, לטס גו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully