וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של פוך 2016: המדריך לעונת החורף בארה"ב - חלק ד'

המורות הכי פרועות בטלוויזיה, בית ספר לקוסמים שהוא הגרסה האפלה ל"הארי פוטר", סדרה חדשה בהפקת לואי סי קיי ועוד סדרות חדשות שעלו בנכר

יח"צ - חד פעמי

Teachers

מה: קומדיה חדשה של TV Land, שעד לאחרונה התמחתה בעיקר בשידורים חוזרים של סדרות קלאסיות או קומדיות שידורו איתן בשלום, כמו "שוות בקליבלנד". "מורות" היא חריגה בוטה מכך - היא מבוססת על סדרת רשת באותו שם של קבוצת האימפרוביזציה "Katydids" (שש נשים ששם של כל אחת מהן הוא קייט בווריאציה כזו אחרת, ועל כן שם הקבוצה) ועוקבת אחרי מורות בבית ספר יסודי שלא תמיד עושות את עבודתן נאמנה. אם זה בשל העובדה שאחת מהן משתמשת בשעת השיעור כדי לצלם וידאו למלהקים של "הרווק", אם זה בגלל שאחרת מלמדת בשיעור מדע על בריאת העולם, או אם זה מפני ששלישית מאבדת תלמיד שהחליט לטפס אל התקרה בדיוק כשהמפקח האזורי מגיע לביקור בבית הספר. אליסון ברי האהובה ("קומיוניטי") היא אחת המפיקות ואף מתארחת בפרק הראשון.

למה כן: ארבעת הפרקים ששודרו עד כה התבררו כנהדרים בפני עצמם, אבל מעבר לכך הם מקנים תחושה של פוטנציאל שעוד עתיד להתממש, שלא לומר להתפוצץ, ושל תצוגת כוחות קומיים שיסבו לנו עונג לאורך העשורים הבאים. שש הנשים האלה לוקחות חומרים שעל פניהם נראים מאוד סיטקומיים-גנריים והופכות אותן למצחיקים מאוד ומענגים. משהו בכישרון הגדול שלהן הן על המסך והן ככותבות (מלבד הפיילוט שנכתב על ידי כולן, שלושת הפרקים האחרים נכתבו כל אחד על ידי צמד קייטיות אחר), וגם הידיעה שכולן חברות מאחורי הקלעים, יוצרים רבדים נוספים של כיף. בונוס: הילדים השחקנים מעולים.

למה לא: למה לא באמת?

Outsiders

מה: סדרת המקור השלישית בתולדותיה של רשת WGN מגוללת את סיפורם של שבט פארלי. חבורה של מתבודדים המתגוררים בגבעות של עיירה דמיונית במחוז קרוקט בקנטאקי, ופועלים לפי קוד פנימי של מאזני כוח ושליטה. האיום שהם מהווים על האוכלוסיה מתנגש עם החשש של רשויות החוק להתמודד עם עוצמת החיבור לאדמתם והנכונות להגן עליה בכל מחיר.

למה כן: סיפור המסגרת של "Outsiders", ובעיקר ההתנגשות התרבותית שבמרכז מסקרן. ערכי ההפקה הגבוהים של הסדרה ממשיכים את הקו של "מנהטן", שנהנתה אף היא מעיצוב תפאורה וצילום איכותיים.

למה לא: מכיוון שכמו "מנהטן", נראה ש-"Outsiders" מסתפקת ברעיון הכללי המסקרן שלה. קשה לומר שגיבוב הממבו-ג'מבו הזה של אמונות תפלות וסלנג של כפריים בורים מצליח לשכנע. אם מדובר בתוצאה של תחקיר על מקרה אמיתי, הביצוע לוקה בחסר. אם מדובר בסיפור דמיוני אז הוא פשוט בנוי רע, עם דמויות לא מסקרנות, דיאלוגים רעים וקצב איטי להחריד. "Outsiders" היא מסוג הסדרות שאפילו לא זכו לקבל את ההזדמנות לתקן את הרושם שעשתה עלינו בפרק הפיילוט. הוא היה כל כך משמים עד שלא נותר שום רצון לגלות אם משהו משתנה בהמשך.

The Magicians

מה: סדרת פנטזיה של רשת SyFy המבוססת על טרילוגיית ספרים מצליחה מאת לב גרוסמן, ונקראת על שם הספר הראשון בסדרה. במרכזה עומד קוונטין קולדווטר, צעיר חולמני וחובב ספרי פנטזיה, שמתקבל בהפתעה לבית ספר סודי לקוסמים בניו יורק.

למה כן: העולם המרשים והמסקרן שנוצר ב-"The Magicians" מספיק בפני עצמו כתמריץ להתמיד איתה לפרקים מתקדמים בעונה הראשונה. ניכר שהסדרה מודעת היטב לכך שהיא סובבת גרסה מבוגרת וקודרת של הוגוורטס, ומעריצי "הארי פוטר" ימצאו שהיא מושכת גם מבחינת הקריצות ליצירה המקורית וגם בגלל האפלה שמלווה אותה. העלילה המפתיעה והאווירה הגותית מחזיקים אותה גם ברגעיה החלשים.

למה לא: אף אחד מהדמויות הראשיות ב-"The Magicians" לא מסתמנת כמרתקת או מעניינת מספיק כדי לשאת את הסדרה על כתפיה אחרי שני הפרקים הראשונים. יתרה מכך, קוונטין סובל מסינדרום דניאל רדקליף, וג'ייסון ראלף שמגלם אותו תקוע על הבעה מיוסרת תמידית ומעצבנת למדי. גם חבריו לספסל הלימודים של קוונטין, שאמורים להיות בשנות ה-20 לחייהם, סובלים מסימפטומים טינאייג'ריים מעט מבאסים.

עוד באותו נושא

הכי רחוק מהוגוורטס: "הקוסמים" שובר את מוסכמות עולם הפנטזיה

לכתבה המלאה

Baskets

מה: קומדיה חדשה שיצרו לואי סי קיי, זאק גליפיאנקיס (שגם מככב בתפקיד הראשי) וג'ונתן קרייזל ("פורטלנדיה") עבור רשת FX, על אודות צ'יפ באסקטס, גבר שחלומו הוא להפוך לליצן מקצועי, אבל אחרי שהוא נכשל בלימודי תואר בבית ספר יוקרתי בפריז, הוא מסתפק במשרת ליצן רודיאו, שק חבטות לשוורים ולבני אדם כאחד. אחת מבני האדם האלה היא אשתו הצרפתיה, שנישאה לו רק עבור הגרין קארד ולא טורחת אפילו לגור איתו, למרות שהוא בהחלט מאוהב בה.

למה כן: כמתבקש מהכוחות הפועלים מדובר בקומדיה נבונה למדי, וכמתבקש מהם ומהנושא מדובר בקומדיה נוגה למדי שמדכאת בערך כמו שהיא מצחיקה, מעין התגלמות של הליצן העצוב בדמותה של סדרה. כלומר, בפרק הראשון יש רגע שבו הוא פשוט שוכב ודמעה זולגת מעינו. עד כדי כך. אלמנט שמצליח לאזן את העגמומיות הוא דמותה של מרת'ה, סוכנת ביטוח חמודה וחסרת עמוד שדרה (הקומיקאית מרת'ה קלי, ידידה ותיקה של גליפיאנקיס) שמשום מה מתיידדת עם צ'יפ למרות יחסו המחפיר כלפיה.

למה לא: ובכן, כאמור, היא מדכדכת למדי. גם לא ברור למה האמא לבית באסקטס מגולמת על ידי גבר. זה אמור להצחיק? כי זה בעיקר טיפשי.

Lucifer

מה: דרמה קומית של FOX המבוססת על הקומיקס של DC ועוקבת אחרי לוציפר, כלומר השטן בכבודו ובעצמו, שמואס בחיי השאול, מתפטר מתפקידו ומחליט ללבוש את דמותו של דושבאג עשיר (עם מבטא בריטי כמובן) ולהסתובב בהוליווד של ימינו. ההחלטה הדרמטית משפיעה יוצרת כאוס מוחלט בעולם התחתון ומייצרת גל פשע חדש, אותו הוא מנסה לעצור בעזרתה של חוקרת משטרה יפהפייה ובעזרת כוחו להוציא מבני האדם את האמת על תשוקותיהם החבויות. גם כן כוח.

למה כן: המיקום שלה בהוליווד יוצק בה עניין נחמד. הפשעים הם על רקע השואוביזנס, הבלשית היא שחקנית לשעבר שמנסה כעת להוכיח את עצמה וכיו"ב. הכימיה והחיבור בין צמד הדמויות הראשיות מעורר עניין וחן.

למה לא: נו באמת, שוב לקחת קונספט חצי-מעניין ולהפוך אותו לסדרת פשע פרוצדורלית שראינו אלף כמוה? מעבר לכך, טום אליס בתפקיד לוציפר נראה רוב הזמן כמו גרסה מהוהה של דמות הבריטי השרמנטי, רחוק מלהיות הדבר האמיתי, ובכל פעם שהוא שואל את הנקרים בדרכו "מהו הדבר האמיתי שאת/ה באמת חושק/ת בו?" העיניים מתגלגלות מעצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully