וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילדת הבמאים: אלחנדרו גונזלס איניאריטו זכה על "האיש שנולד מחדש"

7.2.2016 / 9:20

לראשונה אי פעם, במאי זוכה שנתיים ברצף בפרס גילדת הבמאים: שנה לאחר שזכה על "בירדמן", קטף הבוקר אלחנדרו איניאריטו את הפרס גם על "האיש שנולד מחדש"

יח"צ - חד פעמי

גילדת הבמאים האמריקאית חילקה היום (ראשון בבוקר שעון ישראל) את פרסיה השנתיים. אלה עיטורים חשובים ויוקרתיים במיוחד, שכן באופן מסורתי, מי שזוכה אצלה בפרס הבמאי הטוב ביותר משחזר לאחר מכן את ההישג גם באוסקר.

כמו בשנה שעברה, גם השנה הזוכה הוא הקולנוען המקסיקאי אלחנדרו גונזלס איניאריטו. ב-2015, כזכור, הוא קטף את הפרס על "בירדמן", והפעם עשה זאת הודות ל"האיש שנולד מחדש", הלהיט הגדול בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו.

שני נתונים מעניינים: זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שיוצר זוכה שנתיים ברצף בפרס היוקרתי; ואם איניאריטו אכן יקטוף כצפוי גם את האוסקר, זו תהיה שנה שישית ברצף שבמאי לא אמריקאי קוטף את הפרס (אחרי איניאריטו עצמו, בן עמו אלפונסו קוארון, הטיוואני אנג לי, מישל הזנוויציוס הצרפתי וטום הופר הבריטי).

במבט למירוץ לאוסקר, נוצר כאן מצב מעניין שכן באופן נדיר למדי, כל גילדה הכתירה סרט אחר: הבמאים את "האיש שנולד מחדש", המפיקים את "מכונת הכסף" והשחקנים את "ספוטלייט". לכל אחד מהם, אם כך, סיכויים שווים לזכות בפרס האקדמיה האמריקאית לקולנוע, שיחולק בסוף החודש, והמתח יישאר עד הרגע האחרון.

עוד זוכים הבוקר אצל גילדת הבמאים: בפרס לבימוי דוקו זכה מתיו ניימן, במאי הסרט התיעודי "ארץ הקרטל", שמועמד גם לאוסקר. זכייה זו נחשבת הפתעה, והגיעה על חשבון הפייבוריט "אמי". עתה נותר לראות אם הדבר יחזור על עצמו גם בפרסי האקדמיה.

את פרס סרט הביכורים, שחולק השנה לראשונה, קטף אלכס גרלנד על הסרט העלילתי הארוך הראשון שלו, "אקס-מכינה", להיט המד"ב שלמרבה הבושה נגנז בישראל.

בגזרה הטלוויזיונית, הזוכים היו בן השאר דיוויד נאטר על עבודתו ב"משחקי הכס", כריס אדיסון על עבודתו ב-"Veep"; ודי ריס על סרט הטלוויזיה "באסי" - זכייה שעוררה הדים ושמחה, בשל היותה של הזוכה אשה שחורה, דבר שאינו טריוויאלי בתקופה כה טעונה מגדרית וגזעית בהוליווד ובעונת הפרסים.

אלחנדרו גונזלס איניאריטו. פרדריק בראון, GettyImages
הזוכה המאושר. איניאריטו עם הפרס/GettyImages, פרדריק בראון

כמו כן, חולקו לפנות בוקר בלוס אנג'לס פרסי האנני, הנחשבים לאוסקר של עולם האנימציה. כצפוי, "הקול בראש" של פיקסאר היה המנצח הגדול, עם עשרה פרסים - בהם גם לסרט האנימציה הארוך הטוב ביותר. גם הוא צפוי לשחזר את ההישג הזה בטקס האוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully