וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאית מור קפלנסקי: "מיתוסים משפחתיים זה דבר שעדיף לא לחקור"

9.2.2016 / 6:20

בסרטה החדש "קפה נגלר", יצאה הדוקומנטריסטית מור קפלנסקי בעקבות סיפורי הקפה המיתולוגי שהיה בבעלות משפחת סבתא. במציאות התגלה פער גדול בין המיתוס לעובדות. "הכל היה בסדר עד שהחלטתי להתערב"', היא מספרת בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

"קפה נגלר", סרטה של הבמאית מור קפלנסקי, נולד מתוך המיתוס המיתולוגי על הקפה האופנתי בברלין, שהיה בבעלות משפחת סבתה - הדוקומנטריסטית נעמי קפלנסקי. אחרי שהחליטה לצאת ולהתחקות אחר הסיפורים, גילתה קפלנסקי כי המציאות שונה משמעותית מהסיפורים של סבתה.

"זה סרט על המסע שלי בעקבות הסיפור המשפחתי המפואר של המשפחה שלנו", מספרת קפלנסקי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "סבתא שלי היא חלק בלתי נפרד מהסיפור הזה. הכל בעצם עבר אלינו דרכה. היא סיפרה את הסיפורים, היא חיה בבית מוקפת בכל הכלים והחפצים של 'קפה נגלר'. הרבה בשבילה אני יוצאת למסע הזה".

קפלנסקי מספרת שהדחף לחקור את הסיפור הגיע מרצונה החופשי. כשהמיתוס פגש את הדימיון, הבינה שהסרט שלה עומד להיות שונה משמעותית ממה שחשבתי. "לקח זמן להשלים עם זה שזה המצב. כי כל פעם היה נדמה שמצאנו עוד קצה חוט שיכול להוביל לסיפור פנטסטי ועוד אחד ועוד אחד, ועברנו תחקירנית אחרי תחקירנית. כל פעם הגיע קצה חוט ואחריו היתה אכזבה. זה התהליך שאני עוברת בסרט, התהליך ההדרגתי שבו אני מבינה שהסרט שהבטחתי לסבתא שלי לא יהיה. זאת נקודה מאוד קשה במובן הזה שעד עכשיו הכל היה בסדר, עד שהחלטתי להתערב. ועכשיו אני בחוצפתי באתי והתחלתי לשאול שאלות ואני חושבת שהרבה פעמים מיתוסים משפחתיים זה דבר שעדיף להשאיר אותו ברמת הסיפור ולא לחפש את המסמכים והתאריכים". צפו בריאיון המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully