וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן בעדן גן בלי שער: גבי שושן הובא למנוחות

9.2.2016 / 14:32

הזמר גבי שושן הובא למנוחות בבית העלמין ביהוד לאחר ששם קץ לחייו בסוף השבוע. "אנחנו ארץ שלא מכבדת את האמנים הוותיקים שלה ואני מפחד שזה לא המקרה האחרון", אמר קובי אשרת

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

מאות אנשים הגיעו היום (שלישי) לבית העלמין ביהוד ללוות את הזמר גבי שושן בדרכו האחרונה. שושן בן ה-66 שם קץ לחייו לאחר שסבל מדיכאון בשנים האחרונות. "אפשר לחלק את הקיום שלי לשניים: עד גבי ובלי גבי. אני לא יכול לתאר את החיים שלי היום בלי גבי. הוא היה אדם מיוחד במינו. בשבילי הוא לא היה רק אח אלא גם חבר. תמיד הייתי במקום הנכון לעזור לו. לאחרונה התרחקתי, היו לי בעיות פרנסה, בעיות בארץ. נסעתי למקומות רחוקים כדי לשרוד. לא היו לו חיים קלים וגם כשהיה כוכב גדול הוא לא רצה לעשות שום דבר אחר רק מוזיקה. כל החיים הוא אמר לי: 'אני זמר, אני שחקן' וניסיתי להסביר לו שהגיל עושה את שלו לפעמים והוא התעקש עד השניה האחרונה, למרות כל הקשיים. המון אנשים באו להיפרד ממך... גבי שלום ויהי זכרך ברוך, אני אוהב אותך כל הזמן", ספד לו אחיו דוד.

"אני חושב שצריכים להיות אמיצים היום ולהגיד סליחה", ספד יענקל'ה מנדל, יו"ר אמ"י, "נכון שניסינו לעזור ועזרנו כמה שהאיגודים כמונו יכולים לעזור... רצינו לעזור עם דיור ציבורי, שלחנו את כל הטפסים ועד היום אנחנו מחכים לתשובה. לא יכול להיות שמדינה לא מכבדת את אמניה".

"בשנים שהעולם דיבר על אהבה, חופש ושיוויון, כולנו הרגשנו היפים, היינו ילדי פרחים, הרבה פרחים נבלו מאז. פרחים של תקוות, של יוזמות שהיו אז ולא נמצאים איתנו היום. אנשים אינם כמו נהרות. נהרות הולכים וגוברים מדי יום והופכים לגועשים וחזקים... האדם הופך בודד יותר, מחפש תשובה ולפעמים גם לא מוצא אותה. אני מאלה שלא ראו את גבי הרבה שנים. שיחקתי איתו, ביימתי אותו. יפה תואר רב קומה מדהים. אבל בתוך כל היופי הזה הוא היה נהר שהידלדל ואיש לא שם לב... בארץ הזאת צריך להקים קבוצות התערבות ברגעי משבר. במיוחד לאמני ישראל. מגיע לאמני ישראל תשומת לב. אנחנו אנשים חלשים וככאלה אנחנו קוראים למוסדות להבין שארגונים כמו ארגוני האמנים צריכים לקבל סיוע על מנת להקים קבוצות התערבות בשעות משבר. גבי, היה מגיע לך הרבה יותר. כל מי שנמצא פה, כל מי ששמע דואב, רעב ומרגיש טיפה אשם. יהיה זכרך ברוך", ספד יוסי אלפי.

"לפני חודשיים בערך, גבי צלצל אליי וביקש ממני לבוא ולהתארח איתו בריאיון בטלוויזיה.. הוא הוציא תקליט והיה בטוח שהדרך נפתחת לפניו שוב... כל אחד שואל את עצמו מה לא עשינו נכון. אני רוצה לחזק את דבריו של יוסי: אנחנו ארץ שלא מכבדת את האמנים הוותיקים שלה ואני מפחד שזה לא המקרה האחרון", אמר קובי אשרת.

הלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
קברו של גבי שושן/ראובן קסטרו
הלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
קברו של גבי שושן/ראובן קסטרו
מאיר ישראל בהלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
מאיר ישראל/ראובן קסטרו
הלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
קובי אשרת/ראובן קסטרו
הלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
צביקה פיק/ראובן קסטרו
עוזי פוקס בהלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
עוזי פוקס/ראובן קסטרו
סי היימן בהלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
סי היימן/ראובן קסטרו
אלי מגן בהלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
אלי מגן/ראובן קסטרו
סמדר שיר בהלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
סמדר שיר/ראובן קסטרו
אריאל זילבר בהלוויה גבי שושן. ראובן קסטרו
אריאל זילבר/ראובן קסטרו

שושן, שבנוסף לקריירה המוזיקלית שלו, כיכב בסרטים וסדרות בשנות ה-70 וה-80, זכה להצלחה עם להיטים כמו "שש עשרה מלאו לנער" ו"להשתטות לפעמים". נחשב לאחד מחלוצי הרוק של המוזיקה הישראלית.

הידיעה על מותו של שושן התקבלה בהלם בקרב חבריו והשותפים לדרכו המוזיקלית. אחיו, דני שושן, היה בין הראשונים לקבל את הבשורה המרה וספד בשבת: "איבדתי אח. הוא תמיד היה מלא אמביציה, תמיד רצה להיות בטופ", סיפר. "לפעמים קשה לקבל את זה שאתה לא למעלה. עוד מוקדם לי לדבר עליו. יהי זכרו ברוך".

(עדכון אחרון: 14:45)

  • עוד באותו נושא:
  • גבי שושן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully