וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת האתרוגים: חברי המועצה הישראלית לתרבות ואמנות לא יוצאים נגד איבגי

9.2.2016 / 12:34

כשבוע לאחר התחקיר בוואלה! NEWS שחשף את הטענות להטרדה מינית נגד משה איבגי ולמרות פתיחת חקירה פלילית במשטרה, במועצת התרבות בה הוא חבר שומרים על זכות השתיקה

עריכה: ניר חן

כמעט שבוע לאחר התפוצצות פרשת ההטרדות המיניות שבה מעורב משה איבגי, נדמה שקשה למצוא קולות מעולם התרבות שישמשו כמקטרגים. מעבר להיותו שחקן קולנוע ותיאטרון איבגי נמנה גם על חברי המועצה הישראלית לתרבות במשרד התרבות והספורט, גוף התנדבותי שתפקידו לייעץ לממשלה ולשרת התרבות והספורט בתחומי התרבות והאמנות. חברי המועצה שעלו לכותרות השבוע בתרעומת גדולה על הקמת סל תרבות עירוני בשווי 60 מיליון שקלים בלא אישורם והצבעתם לא מוצאים לנכון להתייחס לפרשה שבה מעורב חברם למרות שאמש (שני) דווח כי הוגשה תלונה למשטרה נגד השחקן בגין הטרדה מינית.

"אני יושב ברכבת בדרך לנכדיי ואין לי עניין להגיב בנושא הזה", אומר חבר אחד.

אחר מוסר: "אני באופן אישי לא דובר של המועצה ואין לי מה לומר. שיחליטו אנשים אחרים זה ממש לא מעניין אותי כרגע. אין לי מה להגיד בנושא. תודה רבה לך. אני לא מרגיש שצריך להגיב".

"לא, לא, אני לא מגיב" מסר אחר קצרות וניתק את השיחה.

"לא אני לא נכנס לזה. בכלל. זה לא קשור אליי אני לא ממנה ולא מפטר. זה שמאשימים אותו, הוא עדיין לא אשם", אמר חבר מועצה שלישי.

למרות שיש למעלה מ-10 מתלוננות?
"אני לא נכנס לזה את מדברת עם עצמך עכשיו".

אבי גיל, חבר מועצה שהסכים להזדהות בשמו, אמר לוואלה! תרבות: "חקירת משטרה איננה פסק דין אלא ניסיון לברר את האמת. אדם צריך להיות מושעה מתפקיד כזה או אחר בהינתן שני תנאים: הישארותו בתפקיד עלולה לשבש הליכי חקירה. או הישארותו בתפקיד עלולה לשבש את תפקוד הארגון. מאחר ונוכחותו של איבגי הנהדר במועצה אינה עונה על קריטריונים אלה. איבגי צריך להישאר במועצה הישראלית לתרבות ואמנות".

משה איבגי מופיע בתל אביב, פברואר 2016. ניב אהרונסון
משה איבגי השבוע/ניב אהרונסון

יצויין שכמחצית מחברי המועצה לתרבות הן נשים. "עד שלא יוכרע אם הוא אשם או לא אשם, לא צריך לעשות משפט שדה. אם הוא חטא והחטא הזה הוא חטא גדול בעיניי, ייאמר דבר מטעם החברה", אומרת אחת מחברות המועצה ומוסיפה: "אני לא אגיד לו כלום. אם יחליט להשעות את עצמו אני אבין אותו".

"הדעה פה באמת חלוקה. אני באמת לא יודעת מבחינה אתית מה הוא צריך לעשות", אומרת חברת מועצה אחרת. "אני רוצה להיצמד לחוק. מדינת ישראל עדיין נחשבת מדינת חוק. את מבינה? אי אפשר לחרוץ משפט של אדם עד שהוא יוצא אשם. זאת בעיה. פה באמת יש בעיה אתית. אני לא מומחית לאתיקה מקצועית. המשפט של פייסבוק והתקשורת הוא לא מספיק טוב. זה יכול לעודד חקירה להאיר תחקיר מעניין אבל זה דבר שהורס חיים. אם תהיה באמת הוכחה שהוא עשה את זה אין מה לדבר בכלל".

"האמת שלא ראיתי אותו הרבה זמן במועצה", מוסרת חברה נוספת. "אני לא יודעת, אני חושבת שצריך לברר מה קורה ואז להחליט".

לא ראוי שבדומה לינון מגל הוא ישעה את עצמו בינתיים?

"אני לא יודעת הוא צריך להחליט. אני לא יכולה לקבוע לו. לא יכולה לקבוע לפני שמחליטים. אם הוא לא ראוי אז הוא לא ראוי".

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "לפי חוק התרבות והאמנות התשס"ג-2002, חבר במועצת התרבות יחדל לכהן בהינתן והורשע בעבירה שאופייה מצדיק זאת. החוק איננו מסדיר את סמכותו של משרד התרבות להשעות מתפקידו חבר מועצה בטרם הורשע. משרד התרבות יעקוב אחר ההתפתחויות בפרשה ויבצע בירור משפטי מעמיק בסוגיה".

(עדכון אחרון: 19:42)

  • עוד באותו נושא:
  • משה איבגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully