וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל זילבר בעת קבלת פרס מפעל חיים מטעם אמ"י: "מעולם לא התכוונתי לפגוע באף אחד"

17.2.2016 / 21:56

איגוד אמני ישראל חילק הערב (רביעי) את פרסי מפעל החיים לשנת 2016 במעמד שרת התרבות מירי רגב בהיכל התרבות בפתח תקווה. "אין אמנות בלי החופש להביע דעה", אמרה השחקנית רבקה גור

צילום: דייב שחר, עריכה: רן צימט

הערב (רביעי) נערך טקס חלוקת פרסי מפעל חיים בתחומי היצירה השונים מטעם אמ"י בהיכל התרבות שבפתח תקווה. אריאל זילבר, שפרסום זכייתו בפרס עורר סערה, נשא דברים קצרים ואמר "מעולם לא התכוונתי לפגוע באף אחד ושתדעו שגם אני בנאדם וגם אני נפגע לפעמים" וזכה למחיאות כפיים כשקיבל את הפרס. השחקנית רבקה גור התייחסה לנושא חופש הביטוי בתרבות: "תיאטרון בפרט ואמנות בכלל מבטאים את אופן הבעת הדעה. אין אמנות בלי החופש להביע דעה אבל גם החובה לקבלת האחר השונה ושדעותיו חלוקות... ראוי שפנינו יהיו אל היצירה כי הנאורות היא האמונה באדם".

שרת התרבות מירי רגב התקבלה במחיאות כפיים מהולות בקריאות בוז וזעקת "פאשיסטית" של אדם אחד בקהל וחזרה על דברים שאמרה בעבר בנוגע למדיניותה. "הטקס הזה הוא הזדמנות לשוב ולהדגיש: בעולם התרבות הישראלי אין מקום לחרמות ולא למחרימים! אנחנו מחוייבים להעניק לכל יוצר כל מגזר ואוכלוסיה את הזכות לצרוך תרבות... מדינה אינה מחוייבת לממן בשם חופש בביטוי פעילות שחותרת תחת ערכי מדינת ישראל וסמליה". המוזיקאי שלמה בר קרא לתמיכה באמנים ותיקים ואמר: "אני קורא היום לכל האיגודים למיניהם לעשות קרן מיוחדת לאמנים שלא מצליחים... שמגיעים לפת לחם. אני חושב שזו חובתנו המוסרית. פני החברה כפני הזקנים שלה".

בהמשך הערב עלה גם יהונתן גפן לבמה ואמר: אני יודע שזה ערב לא פוליטי אבל בארץ הזאת אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מתלהמת... אני יכול להתנגד לדעות של זמר אחד (זילבר ט"ק) בנחרצות ואני יכול גם לאהוב אותו... הילד המתנחל גם שר הילדה הכי יפה בגן". גפן הוסיף: "האלימות וההתלהמות אינה שייכת לשום מחנה".

זוכי פרס מפעל חיים של איגוד אמני ישראל (אמ"י) לשנת 2016 הם: שלמה בר, רבקה גור, יהונתן גפן, נורית הירש, שרה זורב, דובי זלצר, גדי יגיל, יונתן כרמון, אלכס פלג ואריאל זילבר אשר עם פרסום זכייתו החליטה הזמרת אחינועם ניני לפרוש מאמ"י כאות מחאה.

seperator

הענקת פרסי מפעל חיים של אמ"י הינו פרויקט מיוחד שמתקיים מזה מספר שנים ביוזמה והפקה משותפת של מנכ"ל היכל התרבות פ"ת אריה ימיני, עיריית פ"ת ואיגוד אמני ישראל. בין הזוכים בשנים שעברו: אריה אליאס, נעמי פולני, יוסי גרבר, נירה רבינוביץ', גליקריה, צדי צרפתי, דני ליטני קובי אושרת ועוד.

(עדכון אחרון: 17 בפברואר, 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully