וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוף דה רקורד: "הכל לציטוט" מציגה ליאור דיין מבולבל ומפוזר

24.2.2016 / 0:00

תוכנית האירוח החדשה של ליאור דיין בערוץ 20 היתה יכולה להיות הרבה דברים אבל נכון לעכשיו היא תוכנית שפשוט לא מתאימה לממדיו ולכשרונותיו של דיין

יח"צ - חד פעמי
ומילא סגנון הגשה קופצני, העריכה הגסה מבית אסף גרינבוים הורסת כל סיכוי לדיאלוג אמיתי

ערוץ 20 ממש רוצה להיות ערוץ טלוויזיה. זאת אומרת, ערוץ 20 הוא כבר ערוץ טלוויזיה אבל נראה שהוא רוצה להיות ערוץ טלוויזיה אחר, יותר מבוגר, יותר רציני. זה לא ממש הולך לו כי אפשר להרגיש את הזיעה ואת המאמץ מבעד למסך. "הכל לציטוט", תוכניתו החדשה של ליאור דיין, יכולה להוות דוגמה מופלאה לנסיונות הערוץ לקנות לגיטימציה.

על הנייר, מדובר בנוסחה לתוכנית מצליחה. ליאור דיין, לעד צאצא למשפחת אצולה ישראלית, מארח באולפן (נטול קהל משום מה ושקט באופן מפחיד) אנשים מעניינים ויוצא לשטח לבקר במקומות מעניינים. ההשתפשפות של דיין בפורמט "מחוברים" מבטיחה גדולות ונצורות בתחום כתבות השטח ומבחינת האולפן, ובכן, כמה קשה זה כבר יכול להיות?

מתברר שמאוד קשה. סגנון ההגשה הקופצני והלא מרוכז של דיין השתלט על השיחה שניהל עם אילנה ראדה, אמה של תאיר שנרצחה לפני כתשע שנים בבית ספרה בקצרין, בתוכנית הראשונה. למרות שאילנה ראדה מתגלה כמרואיינת נוחה ומרתקת, דיין פולט "כן" קצר רוח פעמים רבות בתגובה לדבריה. ומילא סגנון הגשה קופצני, העריכה הגסה מבית אסף גרינבוים (שהיה צריך ללמוד דבר או שניים מעבודתו בתוכנית האירוח של יאיר לפיד ברשת תנצב"ה) הורסת כל סיכוי לדיאלוג אמיתי. כך למשל, ברגע שאילנה ראדה מתחילה לדבר על כך שלא היתה שולחת את ילדיה לצה"ל לאור תחושותיה לגבי התנהלות המדינה מולה בפרשת רצח בתה, הריאיון נקטע לטובת פרסומות וכשהן מסתיימות, עוברים דיין וראדה לשוחח על נושא אחר.

ליאור דיין. צילום: נדב כהן יונתן,
לא מרוכז/צילום: נדב כהן יונתן

ואולי יותר מרצון להיות עוגן בלוח שידורים של ערוץ טלוויזיה מבוגר, "הכל לציטוט" היא דרך נוספת בה קברניטי הערוץ יוכלו להלבין את מעשי המתנחלים. כתבת השטח הראשונה של דיין כללה ביקור ביישוב היהודי בחברון שבסופו דיין מודיע כי לא שוכנע בחשיבותה של חברון אבל שהוא כן מבין יותר את חברי הצד השני של המפה הפוליטית. כל זה לא משנה כי חוץ מפסקול "הנותרים" שנשמע ברקע הביקור העגום, הצופה יזכור בעיקר משפטים כמו "הערבים היום במימון אירופאי בונים בנייה". ככה בונים נרטיב. או אגדה אורבנית, תלוי את מי אתם שואלים. כתבות השטח הבאות יהיו, אגב, ביקורים בבני ברק ובהר הבית.

רק בסוף התוכנית בת השעה דיין מצליח להשתחרר ולהיראות כמו אדם שמח. זה קורה כשהוא מארח את גיא עמיר וחנן סביון, יוצרים צעירים בני דורו, לשאלון קצר באולפן. כששניהם יושבים מולו, דיין שוכח את הגמגומים מתחילת התוכנית ואת הפרופגנדה מחברון ופשוט מנהל שיחה קלילה ואותנטית. טוב יעשו עורכי "הכל ציטוט" אם יחזרו לשולחן השרטוטים ויתאימו את התוכנית לממדיו של דיין במקום לנסות להתאים את דיין בן ה-33 לממדי התוכנית. שהיא, כאמור, בכלל לא תוכנית אלא ניסיון כושל להיות טלוויזיה מבוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully