וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלירז שדה, מאחוריך: מה מחכה לשי חי ביום שאחרי "האח הגדול"?

3.3.2016 / 17:00

שבועות ספורים לפני יציאתו של שי חי מ"האח הגדול", פנינו למלהקים, בימאים, מפיקים, תסריטאים, יחצ"נים וסוכני שחקנים כדי לבדוק מה מחכה לשי חי כשיצא אל התעשייה. "בדרך כלל מי שמחצין כל הזמן כוח מסתיר פגיעות גדולה. יהיה מעניין ללהק אותו לתפקיד שמכיל גם חולשה"

שי חי ב"האח הגדול" 2016/קשת

חודש לגמר "האח הגדול" ונדמה שאין מקום לשאול מי יהיה המנצח הגדול של העונה, כי התשובה ברורה לכולם. לפחות לישראלים שגולשים באינטרנט ו/או צופים בטלוויזיה מדי פעם. שי חי הוא המתמודד הדומיננטי בעונה השביעית של "האח הגדול": המתמודד הכריזמטי מקפיד לריב מדי יום עם חבריו לקאסט וידוע בדעותיו הנוקשות ובתחביבו לומר את כל אשר על לבו ללא מסננים. ממש כאילו תרבות הפוליטיקלי קורקט עברה מהעולם. כעת אולי הגיע הזמן להמר איפה ימצא את עצמו מאסטר הקראטה ביום שבו ייצא מטווח עינו הפקוחה של יורם זק.

"בעולם הדרמות והמשחק, שאני שייכת גם אליו, לא נוטים לקפוץ מיד וללהק פליטי ריאליטי", אומרת המלהקת ואשת התקשורת אמירה בוזגלו. "עם זאת, לא פעם גילינו שיש אנשים מאוד מעניינים שלא נמאסו על המסך ואפילו הקהל היה שמח לראות אותם. אנשים שיש להם פוטנציאל לשחק. עולם המשחק והדרמות כן צמא כל פעם לפנים חדשות ולריגושים".

"הייתי מזמינה אותו בוודאות לאודישן לנסות אותו", אומרת בוזגלו, שליהקה בין היתר גם מתמודדים ל"האח הגדול" בעבר.

"רוב הסיכויים שתפקיד ראשי הוא לא יכול לשאת על כתפיו. אבל יש תפקידים שהייתי אומרת שהם ממש ממש דומים לעולמו", מסבירה בוזגלו. "ממש כמו במקרים של אלירז שדה וקותי סבג".

"הייתי מנסה אותו כמישהו שהוא פלייר בבנות, מישהו שהוא גיבור טרגי, מישהו שהוא אנטי גיבור, יש כל מיני כיוונים. לדמות מתנשאת, הפוך על הפוך. למקומות האלה שבהם גיבור יכול להיות שנוא אבל עם זאת תתאהב בו".

בוזגלו מסייגת את דבריה ומבהירה שהבחירות האישיות של שי חי חשובות יותר להצלחתו מאלה של אנשי התעשייה. "אני לא יודעת איך המשחק ייגמר אבל אם הוא יתנהל בחוכמה ולא יילך כל יומיים להשקה, יש לי תחושה שסוכנים כן יקפצו עליו ושסוכנות חזקה תיקח אותו כי אפשר לעשות איתו עבודה. הוא מבין טלוויזיה. ראו את זה במשימה של הריקוד, של השירה. נוח לו מול מצלמה, הוא דברן מצויין ויכול גם לשבת בפאנל. הוא אינטליגנט והוא גם יכול לדגמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כובש לבבות צ'ארמר/מערכת וואלה!, צילום מסך
"יש לו טייפקאסט של כובש לבבות, צ'ארמר. יש לו את המראה הזה"

אלון חמאווי, בוגר "פרויקט Y" שלוהק על ידי בוזגלו לתפקיד סולן להקת הרוק שבמרכז הסדרה "אטלנטיקה", מכיר היטב את היתרונות והחסרונות שביציאה מפלטפורמת הריאליטי אל עולם המשחק האמיתי. "הריאליטי בזמנו היה ראשוני מאוד. לא היה דבר כזה כוכב ריאליטי. אליענה בקייר תפסה את זה. זה היה דבר מגניב. אני באתי לפרויקט לא בתור איש מגניב, הייתי שחקן לפני. הפרויקט נתן לי קפיצה באודישנים וככה התחלתי את דרכי. הייתי הערס-פוזאיסט עם הבגדים המוקצנים", מספר חמאווי על הטייפקאסט שנוצר לו בתוך הווילה של "פרויקט Y" כזוכה במקום השלישי. "ככה התלבשתי פעם".

איך אתה מתרשם מהדמות של שי חי?
"יש לו טייפקאסט של כובש לבבות, צ'ארמר. יש לו את המראה הזה. אני נורא מקווה שהוא משחק טוב, נראה לי שכן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פאנליסט?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ללא קשר לעיתוי יציאתו מבית 'האח הגדול', אני מניח ששי חי צפוי לקבל הצעות לקמפיינים בתחומים שונים ובמקביל הצעות להשתלב בתכניות טלוויזיה שמשלבות פאנל", אומר לוואלה! תרבות איש יחסי ציבור שביקש להישאר בעילום שם. "בעיני יש לו את כל היכולות להנחות ולהוביל מנעד רחב של תוכניות טלוויזיה. בניגוד לכוכבי ריאליטי אחרים, הצופים צמאים לשמוע את דעתו של שי חי היום בנוגע לדיירים האחרים בבית. אבל ברגע שייצא ממנו, ירצו לשמוע מה דעתו על כל נושא אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיכר פשוט לאיש חשוב מאוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלהקת הוותיקה גלית אשכול מזכירה את הפרסום בתוכנית "אנשים" לפיו שי חי למד במגמת תיאטרון בתיכון היובל בהרצליה, ומאמינה שהוא בנוי בעיקר לתפקידים דרמטיים.

"הוא טיפוס. כל מה שקשור לטיפוס יתאים. למטורף, דמות אדג'ית, מישהו נוירוטי. הוא כריזמטי. הייתי מלהקת אותו", מחייכת אשכול, שאמונה בין היתר על הליהוק של סדרת הדרמה החדשה שעתידה לעלות ב-yes "מלאך של אמא", וסרטי הדרמה "פנסיון פראכט" ו"עמק".

"צריך לראות איך הוא משחק. אין קשר בין מה שרואים ב'האח הגדול' ובין מה שיכול לקרות כשנותנים לו טקסט. אבל יכול להיות שאני אקרא לו. הוא יכול להיות אבא, מאהב, עו"ד ממולח. יכול להיות טיפוס מניפוטליבי, מתלהם, רקדן ברחבת הריקודים", אומרת אשכול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בנרקיסיסט מניפולטיבי חתיך שלרגע אתה חושב שיש לו לב זהב ורגע אחר כך שהוא רשע בהתגלמותו", קובע אלעד גביש, מפיק סרט הדרמה "פרינסס". "בלי לחשוב פעמיים, הוא שווה ליהוק לריימיק של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. וכמובן גם לרשע הבא עם תסבוכי הילדות בג'יימס בונד".

אל הדברים האלה מצטרף יואב צפיר שחובש את שני הכובעים כיוצר הדרמה המוזיקלית "השיר שלנו" ותחרות הכשרונות לילדים "בית ספר למוסיקה". "נראה שיש לו את הכריזמה אבל לא בטוח שהוא יודע להגיד שורות כמו שחקן. נראה שיש לו את זה ואם יש לו את זה הוא יכול להיות כוכב גדול מאוד. מהרוצח הסדרתי דקסטר, עד לשובר לבבות ב'מד מן'. כל מה שמצריך כוכבות. רק כישרון המשחק עוד טעון הוכחה".

"חלק מהעניין הוא דווקא ללהק אותו לתפקידים הפוכים מדמותו, דמות של שובה לב, רגיש, צ'ארמר, לא מוצלח.
יהיה מעניין מאד לראות אותו שונה על המסך ולא מה שראינו עד כה, רבדים שאני מאמינה שקיימים בו", אומרת סוכנת השחקנים והיוצרים דנה ליטוין שמייצגת בין היתר את זוכת פרס אופיר בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר מורן רוזנבלט.

"בדמויות משחקיות, אנחנו כקהל מתחברים לדמויות שנאהב או נשנא אותן, ויש לו את היכולת הזאת להיות גם וגם. חשוב לציין שבתחום המשחק, העובדה שאין לו פילטרים והוא אומר דעתו על כל אדם, זה דבר שמהר מאוד יהיה בעוכרו בתחום, מלהקים ובמאים לא יהיו מעוניינים במה שיש לו להגיד עליהם או על פרטנרים שלו בתהליך ליהוק או על הסט. אם ידע לשמור לעצמו את דעותיו על אנשים, יש סיכוי שיוכל להביע את כשרונו".

"הוא נראה צעיר מהגיל שלו", אומרת המלהקת מרב נחום. "הוא נראה ממעמד סוציו אקונומי לא גבוה. הוא קצת שילוב של מארק וולברג וגו' פשי".

וואו, הרמת לו.
"הוא שילוב של שניהם. אחד הוא חתיך וגבוה ואחד מכוער. הייתי מלהקת אותו למין פושע קטן כזה. לא נטול כריזמה". נחום מציינת את הסדרה "אלנבי" שליהקה כסדרה שבה כוכב "האח הגדול" היה יכול להשתלב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוהק בסלון של אמא. אלירז שדה ב"בן זקן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבמאית אפרת כורם בחרה בזוכה העונה השנייה של "האח הגדול" אלירז שדה להובלת סרט הביכורים שלה "בן זקן" שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין וזכה לשבחים. שדה הפך מאז ימי "האח הגדול"לפאנליסט, מנחה ושדרן רדיו בזכות עצמו. כורם מעידה שאינה מכירה את שי חי ומצטרפת לרבים מהמרואיינים בכתבה הזאת, שמסתתרים מאחורי תווית האיכות ולא מעוניינים לקשור את שמם עם תוכנית הריאליטי.

למה בחרת באלירז?
"כי הוא איש מוכשר. נחשפתי אליו דרך אמא שלי, שכן ראתה את התוכנית והמליצה לי מאוד לפגוש אותו. כשנפגשנו הוא עשה בע"פ ניתוח מבריק לדמות של שלומי, לפני אודישן. הוא התגלה כמאוד מוכשר וזה התאים. זה פשוט התאים. היו לו שאלות וביקורת על הדמות. הוא בא אליה עם המון אהבה ורצון לחקור אותה".

בעקבות הליהוק המוצלח הזה שווה לבדוק את "האח הגדול" כדי למצוא בה כשרונות?
"בוודאי שכן. אני חושבת שיוצרי קולנוע באשר הם צריכים להיות פתוחים לבני אדם. בין אם הם שחקנים ובין אם הם לא שחקנים. כמובן ששחקן מקצועי בא עם סל גדול של כלים שיכולים לעזור לבמאי לבנות דמות מעניינת. אבל זה יכול להיות באינטואיציה מאוד חזקה של אדם שלא הוכשר ועבר את המסלול הזה. אני חושבת שאסור לפספס במובן הזה".

למרות הדברים האלה, סירבה כורם להתייחס לליהוקים אפשריים שיוצעו לשי חי ולא רצתה להביע את דעתה על פרקים של "האח הגדול" שבהם צפתה. "אני לא עושה דברים כאלה. אולי קצת שוכחים, הוא בן אדם ולא דמות. אני באמת חושבת שהבלאגן שעושים מכל הדבר הזה יכול להיות מאוד פוגעני. גם כשליהקתי את אלירז היו הערות מאוד פוגעניות על הדבר הזה. בני אדם הם בני אדם והם מאוד שבירים. והמון פעמים האצבע קלה על ההדק ומגיעים למסקנות מסצנה כזאת או אחרת ואני לא רוצה להיות מעורבת בזה. אני יודעת כמה על הליהוק של אלירז הרימו גבה. לא הייתי רוצה להיות בעמדה הזאת כלפי שי חי או מישהו אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעניין לראות את כל זה נשבר. שי חי במשימה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"במידה שיש לו כישורי משחק, והוא עוד צריך להוכיח שיש לו, היה מעניין אותי לראות אותו בתפקיד שיצריך ממנו להישבר"

יוסי מדמוני, במאי, תסריטאי ויוצר הדרמה הקומית "להרוג את הסבתא" המשודרת כעת ב-yes, ליהק לא פעם בוגרי ריאליטי "למרות שהוא לא מתחבר במיוחד עם הז'אנר" לדבריו.

"יש משהו באנשים שם שכן מעניין אותי ונוגע בי, במיוחד כשאתה מוציא אותם מהסביבה של הריאליטי. לראיה, בסדרה האחרונה שלי ליהקתי שתי גיבורות בלתי נשכחות מ"מעושרות" - אליאור ואליס אביבי, שמשחקות שם פחות או יותר את עצמן".

"הייתי מלהק את שי חי לתפקידים של דמויות שמתחת לשכבה של בטחון וכוח יש בהן הרבה חולשה, אפילו כאב", אומר מדמוני לוואלה! תרבות.

"במידה שיש לו כישורי משחק, והוא עוד צריך להוכיח שיש לו, היה מעניין אותי לראות אותו בתפקיד שיצריך ממנו להישבר.
הוא בנה סביבו שכבות הגנה מאוד אפקטיביות של כוח, של בטחון עצמי, של הקרנה עצמית ויהיה מעניין לראות את כל זה נשבר. נדמה שאפילו הקעקועים זה איזה משהו שהוא שם על עצמו כדי להגן על עצמו".

"בדרך כלל מי שמתעסק הרבה בלהחצין כוח, יש לו סיבה עמוקה - להסתיר פגיעות גדולה, לטשטש חוסר ביטחון. נדמה שהוא שכלל את הדימוי החיצוני שלו מאוד. יש בו אפילו משהו
אגרסיבי, ותמיד מעניין למצוא מישהו שמכיל את שני ההפכים -אגרסיביות וחולשה למשל", ממשיך מדמוני. "בשביל לשחק בסדרה רצינית ואיכותית באמת, הוא יצטרך להתחבר גם למקומות האלה שלו, ואני מניח שזה עלול להיות מאוד קשה.
אחרי כמה קטעים שראיתי איתו, ואני מודה שזה מתוך התרשמות מהירה וראשונית, יכול להיות שהכי נכון יהיה ללהק אותו לתפקיד של מישהו שלא מסוגל להתמודד עם יחסים.
שיחסים או אינטימיות אמיתית זה משהו שכל כך מפחיד אותו שהוא בורח כל הזמן החוצה, הוא מצליח להתמודד עם דברים חיצוניים כל כך טוב, אבל בדבר שמצריך להתבונן פנימה הוא נכשל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחקן לאו דווקא ייצא ממנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם התסריטאי אבנר ברנהיימר לא ממהר להציע לשי חי תפקיד, ובעיניו דרכו אל המסך הגדול רחוקה מלהיות סלולה. "לפני הכל אני מעריך אנשים שלומדים משחק, לפחות מול מצלמה, ולפני שהוא מלוהק למשהו הייתי שולח אותו לקורס כזה", אומר ברנהיימר שכתב את "פיק אפ", "יוסי וג'אגר", "בלו נטלי" ו"אימאז ואבאז".

"משחק זה מקצוע", ממשיך ברנהיימר, "מעבר לזה הוא בהחלט כריזמטי אבל יש הבדל בין כריזמה ליכולת משחק. שחקן צריך יכולת להזדהות עם האחר, להיעלם אפילו כדי להכנס לדמות אחרת ואליה להביא את מה שיש בו. אני לא בטוח שיש לו את היכולת הזו. הכל 'בחוץ' אצלו וחסרה לי תחושת סוד ומסתוריות. כמובן שהליהוק האוטומטי הוא הבד בוי שמתאהבים בו, אבל הוא הורס לך את החיים. מצד שני זה לא ליהוק מעניין כי זה הדבר עצמו וצריך רובד נוסף כדי שזה יסקרן. כרגע מדובר בגוש כריזמה שעושה את העונה הזו, ללא ספק. שחקן לאו דווקא יצא ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully