וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריקות בוז למירי רגב בוועידת הארץ לתרבות; רגב בתגובה: "קאט דה בולשיט"

6.3.2016 / 14:10

עיתון "הארץ" ערך היום (ראשון) ועידה העוסקת בנושאי תרבות. שרת התרבות והספורט שהוזמנה לנאום התקבלה בשריקות בוז. "שמישהו ישמור על זכות הדיבור שלי כאן"

צלם: עידו שחם | עריכה: מתן חדד | כתבת: טלי קיים

פתיחה סוערת לוועידת הארץ לתרבות. שרת התרבות והספורט מירי רגב התקבלה בשריקות בוז בעת שעלתה לנאום היום (ראשון) בוועידה. "אמרו לי תמיד להתחיל בציטטה כי זה עושה רושם תרבותי אז קבלו כמו שאמר פעם פילוסוף סיני עתיק 'קאט דה בולשיט'", הגיבה רגב לשריקות הבוז.

"התרבות שלכם דורשת מימון בלעדי זה הסיפור שלכם. בעוד שהתרבות האחרת שלאורך שנים הושתקה היא זו הדורשת את עצמאותה. דווקא אתם שלכאורה הייתם צריכים לשאת את דגלה וקבלת האחר שאתם כה דוגלים בה בחרתם להתעלם ממנה... כולם אוהבים לדבר על פריפריה. יש כאלה שאפילו מכתתים את רגליהם לביקור אבל אני החלטתי לא לזרוק סיסמאות אני באתי לעבוד", הוסיפה רגב, "את עיוותי הפריפריה לא משנים ברגליים אלא באמצעות חלוקת תקציבים צודקת וכן נחדד את ההבדל בין חופש הביטוי וחופש המימון. נחשוף את הצביעות והחמדנות".

לאורך הנאום כולו ליוו את דבריה של רגב קריאות ביניים מהקהל באולם. עורך הארץ אלוף בן עלה לבמה פעמיים כדי לבקש מהנוכחים לאפשר לרגב לסיים את דבריה.

ועידת הארץ לתרבות מתמקדת בעצמאות הכלכלית של המוסדות התרבותיים מצד אחד, ובעצמאות וחופש הדיבור של היוצרים הפועלים בזירה. בין אורחי הוועידה שרת התרבות והספורט מירי רגב, שדרן הרדיו אליקו והשחקן עודד קוטלר.

במקביל, הודיעה רגב על ביטול חוק הספרים. "החלטתי לבטל את חוק הספרים משום שהוא החטיא את מטרתו העיקרית, מחירי הספרים עלו והנפגע העיקרי מהחוק הוא האזרח", מסרה לכלי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully