וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזאר בוועידת הארץ: אמן תקע את דגל ישראל בישבנו על הבמה

6.3.2016 / 16:10

האמן הישראלי אריאל ברונז, שהוזמן להופיע בוועידת הארץ לתרבות, התקבל בקריאות בוז והשליך תפוזים על הצופים. לאחר שהתבקש לרדת מהבמה, תחב את דגל ישראל לישבנו

צלם: עידו שחם | עריכה: מתן חדד | כתבת: טלי קיים

(בסרטון: השרה מירי רגב נואמת בוועידת התרבות של "הארץ")

seperator
אמן בוועידת הארץ תוקע דגל בישבנו. צילום: יוחאי צ'וקצ'ק, צילום מסך
הרגע שבו תחב ברונז את דגל ישראל לישבנו/צילום מסך, צילום: יוחאי צ'וקצ'ק

אירוע תמוה התרחש אחר הצהריים (ראשון) בוועידת הארץ לתרבות. אמן הפרינג' הישראלי אריאל ברונז הוזמן לאירוע על מנת להעלות את המופע "Love The Juice". במסגרת המופע הפרובוקטיבי סחט ברונז תפוזים בעזרת ישבנו במחאה על הסחיטה של המדינה, לטענתו.

חלק מהצופים באולם החלו להשמיע קריאות בוז, ובתגובה השליך עליהם ברונז כמה תפוזים. בהמשך נטשו צופים רבים את האולם וברונז התבקש לרדת מהבמה על ידי המארגנים. ברונז סירב להישמע ואף תחב את דגל ישראל לישבנו, צעד שהוביל להורדתו בכוח מהבמה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה על התקרית: "לתחוב את דגל ישראל לישבן זו לא אמנות, זה ביזוי הדגל בשמו ולמענו נהרגים חיילים ואזרחים במדינת ישראל. לא רק שזה לא מצחיק, זה מחניק בגרון. כשאמרתי היום שאשמור על התרבות במדינה הזו ולא אאפשר הרס וחורבן במסווה של חופש ביטוי נענתי בקריאות בוז. אז הנה, אותם אנשים שצעקו בוז למדינה ישבו וצפו במופע הדוחה הזה. זאת תרבות? אלו אנשי תרבות? את זה רוצים שאני אממן? ממש לא."

מוקדם יותר היום הפכה הוועידה לשדה קרב בין הנוכחים לבין השרה רגב, שהוזמנה לנאום באירוע. דבריה של רגב נקטעו שוב ושוב בקריאות ביניים על ידי הנוכחים באירוע. במהלך נאומה הכריזה השרה רגב כי תפעל לביטול חוק הספרים.

עוד באותו נושא

רק אל תגידו שתקיעת דגל בישבן היא לא אמנות. דעה

לכתבה המלאה

צפו בקטע מתוך המופע של ברונז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully