וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני ציפר: "אם בני היה אייל גולן הייתי מגן עליו"

דב גילהר

6.3.2016 / 17:10

"בלי היצרים החזקים ועצם היכולת לעבור עבירות לא היתה אמנות. אמנות דורשת קורבן", אומר בני ציפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, על רקע הזעם הרב שעורר מאמרו בהארץ, שפורש כמעודד אונס קטינות. צפו

עריכה: ניר חן

"אני לא נותן מתכון ליצירה. אני אומר שעולם האמנות הוא כזה. בלי שאני אומר הוא כזה", אומר עורך מוסף תרבות וספרות של עיתון הארץ, בני ציפר, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. זאת בעקבות מאמרו השנוי במחלוקת שפרסם בהארץ בשישי האחרון, שעורר זעם רב בקרב ארגוני נשים, אנשי תקשורת ואנשי תרבות, כפי שפורסם מוקדם יותר היום בוואלה! ברנז'ה. המאמר, שכותרתו היתה "אייל גולן ועדר הנאורים", פורש על ידי רבים כמעודד אונס קטינות. הוא כלל את הפסקה הבאה שזכתה לשיתופים רבים ברשתות החברתיות בליווי ביקורות נוקבות: "אמנים, מגתה ועד אייל גולן, מרחפים בתוך שיכרון אוויר הפסגות של העשייה האמנותית, אך מוכרחים גם לחוש באינטנסיביות את הדברים הנחשבים הכי נמוכים ויצריים בחיים, כגון משגלים עם מעריצות צעירות. בלעדי זה לא תהיה יצירה, עם כל הצער שעלול הדבר להסב לצעירות הללו, שחייהן אולי נפגעו".

"אמנים הם אנשים יצריים, מופרעים הרבה פעמים, האישיות גבולית מבחינת ההתנהגות המוסרית", אומר ציפר. "זה לא צודק ולא שיוויוני, אבל יש מדינות בהן יש סובלנות שאינה אצלנו. למשל וודי אלן. מישהו ייצא לעשות הפגנות נגד וודי אלן? גם אצל איל גולן לא היו קטינות. יש איזה הבנה לדבר הזה. נותנים לאמנות מרחב. אנחנו במאה ה-21 וזה עשור מחמיר ומסתכל על דברים שצורה אחרת לגמרי. צריך אמפתיה למי שעושה את זה כשהוא אומן. אין לך כמעט אמן שלא חי חיים שאינם תקינים מבחינה מוסרית, זה חלק מהאמנות. לגנות זה ברור מאליו. מה אני עושה בטור שלי? אני רוצה לתת חומר למחשבה. לנער את הראש של האנשים ולתת חומר למחשבה. אני מרגיש שקיבלתי גיבוי מהעורכים. הרבה אנשים מאמללים לא נערות צעירות אלא את המשפחה שלהם. אמנות דורשת קרבן. אם בני היה איל גולן הייתי מגן עליו. בלי היצרים החזקים ועצם היכולת לעבור עבירות לא היתה אמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully