וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם כבר מזמן קרס לתוך עצמו: ערב עם צבא האמת של שי חי

חיילים וחיילות אמיצים ונאמנים התייצבו אמש במועדון האומן 17 לחגיגות "הגמר האלטרנטיבי של האח הגדול", כדי לחזות במפקדם הנערץ במו עיניהם. בין שלל "ההפתעות המרגשות" והאורחים שלא ממש ברור מה תרמו לאירוע, הבין רועי בהריר: החיים שלנו לגמרי תותים

צילום: עידו שחם | עורך: עמרי וייס

כוחות צבא האמת של שי חי פרוסים במרכז הרחבה, מתחת לנברשת ענקית שעולה ויורדת לסירוגין. הם מבוססים, ברובם, על אוגדות מילואים של נשים בשנות החמישים והשישים לחייהן. החיילות האלה - המשתייכות ליחידות העילית של הצבא, הטובות שבבנותינו - כבר ראו הכל (בערוץ 26), שמעו הכל וחוו הכל. דבר לא יעצור אותן בדרך אל הניצחון במלחמה הזאת, המתישה, הכואבת, המייאשת לפרקים. המסע המשותף שלהן אל האמת יגיע לקיצו ממש בקרוב. האמת, אגב, היא סלפי עם שי חי.

אומרים שתוכניות הריאליטי, ובראשן "האח הגדול", מציגות מציאות מוקצנת, מוגזמת, אבל מישהי פה, במציאות האמיתית, תופסת אותי עכשיו במותניים ומזיזה אותי בכוח כמה סנטימטרים ימינה בגלל - כך אני מבין בדיעבד - שאני מסתיר לה את שי חי. הוא רק עומד שם, במפלס העליון של המועדון, מקום השמור לצמרת הפיקוד של צבא האמת (שי חי, איציק כרסנטי, תניה גרבר, ארבל קינן ומקורביהם), ולא עושה כלום - אבל עדיין, הוא שם. טירון פעור שכמותי. הייתי צריך לשים לב לזה. אסור להפריע לחיילת ותיקה בצבא האמת לצפות במפקדה הנערץ, בעודו נח על מעקה. בוש ונכלם, אני מבקש מהחיילת סליחה, קד לה קידה ובורח.

צבא האמת של שי חי. עידו שחם
גנרל צבא האמת בכבודו ובעצמו/עידו שחם
כמה נשים מצטופפות בשולי הרחבה סביב טלפון וצופות בשידור חי של האירוע שבו הן נמצאות. היקום, אגב, כבר מזמן קרס לתוך עצמו. אנחנו עמוק בתוך החור השחור שנותר מזה אי שם בחלל - וכן, זה סוריאליסטי כמו שזה נשמע

המציאות שנוצרה פה, באירוע הגמר האלטרניטיבי של "האח הגדול", מיוחדת במינה: האנשים רוקדים, שרים וצועקים לשי חי איפשהו בין הריאליטי לחיים, בין האמת לאמת של שי חי. כמה נשים מצטופפות בשולי הרחבה סביב טלפון וצופות בשידור חי של האירוע שבו הן נמצאות. היקום, אגב, כבר מזמן קרס לתוך עצמו. אנחנו עמוק בתוך החור השחור שנותר מזה אי שם בחלל - וכן, זה סוריאליסטי כמו שזה נשמע.

האמת (בפרצוף) היא שהמקום שבו התופעה הזאת מתרחשת - "האומן 17" - דקדנטי וכעור אף יותר מדגם הקרטון של אור סיונוב, זה ששי חי בעט בו (ומיד אחר כך עזב את בית האח הגדול). האווירה פה מזכירה קצת את הקוליסאום בכיכר אתרים וקצת את הקוליסאום ברומא: ההמון מריע למטה, הקיסר מנופף מהיציע, הדי ג'יי מדבר בין השירים (הוא יודע להגיד רק "ערב טוב האומן 17!" ו"ערב טוב שי חי!") וכולם מעשנים ושותים וודקה-אקס-אל.

כן, המשמעת קצת רופפת בצבא האמת של שי חי, אבל המוטיבציה גבוהה. בקרוב חצות, יום עבודה מחר, אנשים עייפים, אבל אף אחד לא הולך הביתה. אנשים ממתינים למשהו. הם לא יודעים מהו המשהו הזה ואם הוא בכלל אמור להגיע, אבל נראה שהציפייה, כשלעצמה, מחזיקה את הצבא הזה ביחד ומשמרת את תחושת השליחות בין שורותיו. "יש תוכנית לערב הזאת", מכריז הדי ג'יי/כרוז (הטעות במקור), ושב על דבריו: "אני אומר לכם - יש תוכנית לערב הזאת. עוד מעט יופיעו פה מושיק עפיה, איתי לוי ועמוס אלגבלי. יש תכנית לערב הזאת. אני אומר לכם, זה יקרה. בינתיים, בווא נשמח ונהנה גם מהרגעים האלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
צבא האמת של שי חי. עידו שחם
יש המון תוכניות לערב הזאת/עידו שחם

האם באמת יש תכנית לערב הזאת? האם באמת אפשר לקחת ברצינות הודעה שאומרת "יש תכנית לערב הזאת?". זה בדיוק מה שהאמהות והסבתות, טרוטות העיניים וחמות הלב, פה שואלות את עצמן ואת אחיותיהן לנשק. "לא כיף לי פה עם כל הרעש הזה", אומרת אחת כזאת לחברתה השקועה בניסיון לעשות זום-אין במצלמת הנייד על שי חי המנופף להמון מהיציע. "מה אמרת?", היא שואלת אותה, "אני לא שומעת מה את אומרת, יש פה המון רעש. רגע, את יכולה לא לדבר שנייה? אני מנסה לצלם את שי חי".

בנקודה זו של הערב, סמוך מאוד לחצות, נצפית התרחשות משמעותית ראשונה באזור המפלס העליון. איציק כרסנטי, אחת השוליות היותר בכירות והיותר חפרניות ודרמה-קוויניות של נביא האמת, עומד שם ומדבר במיקרופון. בהתחלה הוא מקשקש משהו על בית האח הגדול ואחר כך הוא עובר לשירה - ביצוע מיוחד, לרגל חג הפסח, ל"אחד מי יודע?", עם מילים חדשות, משלו, שקשורות לדברים שקרו בתוכנית. הקהל פחות בעניין שלו. קסמו, כך נדמה, קצת פחות עובר במציאות. גם האמת של שי חי, שתופס את המיקרופון אחריו וצועק בהתרגשות כנה "אני אוהב את כולכם!", לא ממש רלוונטית לחיים עצמם, שכן בהם, להבדיל ממה שקורה בבית האח הגדול, המשמעות של "להגיד את האמת בפרצוף" היא "לעשות שיימינג" - וזה לא יפה ולא מקובל.

המוזיקה חוזרת. בצבא האמת של שי חי, מתברר, חיים ונושמים פופ ים תיכוני - הז'אנר היחיד שמושמע כאן. וכששי חי הגדול והחשוב מכל נמצא כאן, בינינו וחוגג עמנו את זכייתו בגמר האלטרנטיבי (הוא ניצח את איציק, תניה וארבל בלי הצבעה, כי הוא שי חי), קשה שלא להאמין לחנן בן ארי, הטוען ברקע שהחיים שלנו תותים. אין יותר תותים מזה בכל היקום ובכל היקומים המקבילים. לא יכול להיות יותר תותים מזה. זה לא הגיוני.

צבא האמת של שי חי. עידו שחם
גם המפקדים הזוטרים רשמו נוכחות. ארבל קינן/עידו שחם
שני נציגים מטעם צבא האמת, הגזל ובצע הכסף (כרטיס לאירוע עלה מאה שקל -וודקה, אקס אל עולה פה פאקינג 56 שקל) עולים לבמה ונותנים לשי חי זר פרחים וצלחת שכתוב עליה משהו. הפתעה אדירה

לקראת חצות וחצי, מגיע רגע השיא של הערב: רביעיית הפיינאליסטים של הגמר האלטרנטיבי עולה לבמה ונראה שבאמת, משהו עומד לקרות. קודם לכן אמר הכרוז משהו על הפתעה ענקית שמארגני האירוע, האדמינים של קבוצת הפייסבוק "צבא האמת של שי חי", הכינו לשי חי - והנה, עכשיו זה מגיע: שני נציגים מטעם צבא האמת, הגזל ובצע הכסף (כרטיס לאירוע עלה מאה שקל -וודקה, אקס אל עולה פה פאקינג 56 שקל) עולים לבמה ונותנים לשי חי זר פרחים וצלחת שכתוב עליה משהו. הפתעה אדירה. כיף אדיר. ערב בלתי נשכח.

גם שלב הנאומים, שמסכם את האירוע לפני המעבר לחלק האמנותי, עוצמתי ומרגש מאין כמותו. ארבל אומרת "תודה, אני אוהבת אתכם", בעודה רוקדת בידיים מורמות לצלילי "היא רק רוצה לרקוד". תניה מחזקת את דבריה ומוסיפה שאין לה יותר מה להוסיף. איציק חופר על משהו לא ברור. מישהי מטעם צבא האמת מסבירה שבזכות שי חי, "כולנו למדנו מהי אהבת חינם" (כך במקור). שי חי עצמו, כפרות עליו, מתיישב על הבמה ופונה אל צבאו, כמעט בגובה העיניים, במסר עמוק ומעורר מחשבה: "כולכם משפחה בשבילי", הוא אומר, "הלוואי והייתי יכול לחבק כל אחד מכם. תודה רבה לכם על הכל, באמת, מכל הלב, אני אוהב אתכם".

אחר כך מחליף אותו על הבמה מושיק עפיה, אבל זה פחות מעניין את החיילים פה, עטורי הסטיקרים של "עם ישראל שי חי". הם, מצדם, כבר קיבלו את כל מבוקשם בחיים - והרבה מעבר לכך. מבחינתם, האמת - משעממת, בנאלית וחסרת טעם ככל שתהיה - ניצחה. זהו, הולכים לבקו"ם, חותמים על טופס שחרור ומחזירים ציוד. האמת? אבל כל האמת? בפרצוף? אין דבר כזה "אמת" ובקרוב מאוד, בעוד משהו כמו שנייה וחצי, גם לא יהיה דבר כזה שי חי. שטויות. נחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully