וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר השירים: 7 החידושים השווים ביותר של כריס קורנל

8.4.2016 / 7:00

החידושים של כריס קורנל כבר הפכו לשם דבר, עם טיפולים יפים ו/או מעניינים לקלאסיקות של מייקל ג'קסון, בוב מארלי, ג'ון לנון, וגם חבריו של קורנל עצמו, פרל ג'ם. לכבוד הגעתו לשתי הופעות בישראל, הנה המיטב שבהם. אולי נקבל אותם גם כאן

כריס קורנל. : ג'ף ליפסקי,
עיני פלדה וקול מעורר פליאה. כריס קורנל/: ג'ף ליפסקי

כריס קורנל, איש סאונדגארדן והאיש עם עיני התכלת והקול מעורר הפליאה, חוזר בקרוב לתל אביב להמיס לבבות ואוזניים. סיבוב ההופעות מגיע בעקבות יציאת אלבומו האחרון והמצליח "Higher Truth", אבל הפעם התכנסנו בשביל נושא אחר: בהופעות שלו נוהג קורנל לבצע גרסאות כיסוי לשירים מוכרים באופן שלא מחקה את המקור, אלא כזה שבדרכו הייחודית ובקול שהפך לסימן ההיכר שלו, יוצר ביצוע חדש שעושה כבוד לאמנים. ניסינו לנחש מה הוא מבשל לשתי ההופעות המתוכננות בארץ, ואספנו כמה דוגמאות מהקאברים הידועים שבאמתחתו.

"Redemption Song"

ב-2011 התאחדה להקת סאונדגארדן לסיבוב הופעות לראשונה אחרי 14 שנה. לקראת הסיבוב התארח קורנל בתוכנית של ג'ימי פאלון וביצע גרסה מרגשת למלך הרגאיי הבלתי מעורער בוב מארלי.

"Nothing Compares 2 U"

השיר הקורע לב ממילא של שינייד אוקונור (שכתב פרינס) הופך בביצוע של קורנל ותוספת הצ'לו לבריכה של בכי שדורשת תרפיית האגן דאז מיידית.

"I Will Always Love You"

קורנל מסתמן כרומנטיקן אמיתי בביצוע מפתיע לבלדה המפורסמת של דולי פרטון (ולאחר מכן וויטני יוסטון), המקבלת גוון רוקיסטי ומלא נשמה בידיו של קורנל.

"Better Men"

החברות ארוכת השנים עם סולן פרל ג'ם אדי ודר נמשכת עוד מימיהם בלהקת המחווה Temple of the Dog שהקימו להקלטת אלבום לזכרו של חברם אנדרו ווד, סולן להקת Mother Love Bone שמת ממנת יתר. השיר"Hunger Strike " הפך ללהיט נדיר שמאחד בין שני הקולות הייחודים של הסולנים, שמאז הפכו לכוכבי ענק. ייתכן שהמצבה הגדולה ביותר לזכרם של אמנים כמו אנדרו ווד וקורט קוביין, שצמחו יחד בפריחת סצנת הגראנג' בסיאטל של שנות ה-90, היא הצלחתם והערכתם האדירה של פרל ג'ם וסאונדגארדן, המאירים באור גדול יותר את הטרגדיה באובדנם של קולות כמו קוביין ו-ווד.

פה קורנל מבצע את השיר "Better Men" מהאלבום Vitalogy של פרל ג'ם, וכנראה שהוא האדם היחיד שיכול לתקתק ביצוע שלא נופל מהביצוע הייחודי של אדי ודר.

"Billie Jean"

מייקל ג'קסון לא היה לבן יותר מאשר בביצוע של קורנל ללהיט הענק, שלוקח אותו הרחק מהמקור בגרסה מפתיעה.

"Imagine"

הביצוע היפהפה להמנון של ג'ון לנון נכנס באופן רשמי לאלבום הסולו של קורנל מ-2011, "Songbook".

"Redemption Song" שוב

ביצוע נוסף וממיס במיוחד לבוב מארלי, המוכיח שלא זאת בלבד שכישרון עובר בגנים, אלא גם שאפשר לשרוד את שנות ה-90 ולהיות רוקר נערץ, ובמקביל גם אבא חלומי - ביצוע משותף של קורנל עם הבת טוני בהופעה בניו יורק.

כריס קורנל מגיע לשתי הופעות בישראל: ב-6 במאי בהיכל התרבות בתל אביב (אליו אזלו כל הכרטיסים) ולמופע שני ב-7 במאי בקיסריה אליו, נותרו כרטיסים בודדים שניתן לרכוש פה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully