וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יודעים שבא אביב: האלבומים העבריים שיצאו לקראת הפסח

15.4.2016 / 0:17

חג המצות בפתח ואיתו אלבומים עבריים חדשים על המדפים. ליקטנו עבורכם את המוזיקה שתרכיב את פסקול הסדר או שתינתן כפרס למוצא האפיקומן

בימוי: ירון שילון

פאר טסי - "מה נשים רוצות"

קשה להאמין שעברו כבר שנתיים מאז "דרך השלום", ואפילו מאז שהמעבד המוזיקלי של השיר יעקב למאי זכה בפרס אקו"ם כבר חלפה שנה. עם בוא האביב מוציא טסי אלבום שלישי בשם "מה נשים רוצות". מתחילת הקריירה שלו ב-2009 הוא פונה בשיריו לבנות המין היפה, וגם האלבום הנוכחי לא שונה. שיר הנושא של האלבום מנסה לפצח אחת ולתמיד איך אפשר לכבוש את לבה של עלמת חן. האלבום כולל 16 שירים ומספר רב של סינגלים כבר שוחררו מתוכו: "משקה יקר", "היי מאמא", "אם תחכי לי", "תוציא תוציא" ו"כמה דמעות". את האלבום מלווה סיבוב הופעות שיפתח בקיץ הקרוב ויושק בקיסריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם נציגה של בנות המין היפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוני דלומי - "תסתכל עליי"

זו הייתה שנה עמוסה עבור רוני דלומי. בין פאנל המורים ב"בית ספר למוסיקה", החזרות למחזמר הנוסטלגי "הקוסם", הצילומים לסרטו של שי כנות "4X4" ואירוסין, הספיקה דלומי לכתוב ולהלחין שמונה שירים המרכיבים אלבום חדש. "איש של לילה", "לשמור עליי", ושיר הנושא "תסתכל עליי" כבר זכו להשמעות רבות וביקורות. האלבום שעלה בשלב ראשון לאייטונס ועושה את דרכו אל החנויות, לווה בסינגל רביעי: "אתה אמרת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הדג נחש - "שותפים בעם"

שנה אחרי שנה מוציאים הדג נחש אלבום לכבוד החג. בפעם הקודמת הוציאו חברי הלהקה אלבום שהוא פרי שיתוף פעולה עם תזמורת המהפכה, והשנה ברוח שותפות הגורל ומצוות 'והגדת לבנך', מעבירים הדגים את המיקרופון ליוצרים נוספים באלבום "שותפים בעם". מדובר באלבום התשיעי של הלהקה, המסמן 20 שנות פעילות ומבליט את חיבתם של הדגים ליצור ביחד עם שותפים לגרוב, ביניהם יהודית רביץ, אהוד בנאי (שהסינגל שיצרו יחד "רעדה האדמה" מתנגן בתחנות הרדיו כבר שבועות ארוכים), גבע אלון ושי צברי (עם הסינגל "שמש" שגם לווה בקליפ אנימציה) דקלון ועוד.

אברהם טל - "עכשיו החיים"

כמעט שלוש שנים אחרי צאת אלבומו האחרון, "שושנה", משחרר אברהם טל אלבום אולפן רביעי שנקרא "עכשיו החיים" וחושף את היומיום של טל ואשתו שושנה (על שמה נקרא האלבום הקודם) שגם שרה בחלק מהשירים ("שושנים", ו"הימים עברו"). שם האלבום הגיע בעקבות משפט שאמר אייל ניסנבוים - המלווה בתופים את כל שירי האלבום ועובד עם טל כבר שנים ארוכות - "אין רגע, עכשיו החיים". עשרת שירי האלבום כוללים גם מספר שיתופי פעולה; "להיעלם בך" שמבצע טל יחד עם מרינה מקסמיליאן בלומין, ו"תן לי מנגינה" המבוצע יחד עם ה"דג נחש". האלבום מלווה גם בהופעת השקה שתתקיים מחר (שבת) בהיכל התרבות תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשתו שושנה שרה בשניים מהשירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלמה ארצי - "קצפת"

כארבע שנים אחרי "אושר אקספרס" - שמכר מעל ל-150 אלף עותקים והוסיף לרפרטואר של ארצי להיטים כמו "כל יום", "לתת ולקחת", "אלוהיי", "חוזרים הביתה" ועוד - מוציא הזמר את האלבום "קצפת", שבמרכזו מספר שיתופי פעולה מגוונים, ביניהם יובל בנאי, ישי ריבו, דיקלה, אמיר דדון, הגבעתרון והצמד RIO שעשה קולות. את האלבום הפיקו ועיבדו מוזיקלית טל פורר, פטריק סבג שגם הפיק והוביל את תהליך העבודה על "אושר אקספרס", ובנו של ארצי, שגם מלווה את האלבום בנגינה על מספר כלים, בן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארקדי דוכין - "לאהוב או למות"

למעלה מעשר שנים עבד ארקדי דוכין על האלבום "לאהוב או למות" שהגיע בחודש האחרון אל מדפי החנויות. מדובר באלבום קונספט לפיו המקור לכל הצרות שלנו היום הוא אובדן הקשר האישי האנושי, וחוסר היכולת שלנו להתחבר אחד לשני ולאהוב בצורה אמיתית. באלבום מתארחים אביתר בנאי, אהוד בנאי, מוניקה סקס, יורם חזן, בועז שרעבי שם טוב לוי ומירי מסיקה, והוא מגולל סיפור בשירים על גיבור בשם "מושי", סוג של משה, שמיועד לשחררנו מהעבדות המודרנית המפרידה בנינו. מושי יוצא למסע מרתק, בו הוא משתוקק להציל את המשפחה שהתפרקה לו, ובעיקר לנסות להפשיר את הלב של שירה בתו, שהפכה לסוג של יצור בעל כוח לא מבוטל המזיק לעצמו ולעיר. אל האלבום התלווה גם ספרון מאויר הכולל צילומי אילוסטרציה, שבחלקם מצולם דוכין עצמו לצד מילות השיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל הבעיה שלנו מתחילה ונגמרת בבין אישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רם אוריון - "גרמנים באוגנדה"

שלוש שנים אחרי האלבום "האחרון", מוציא אוריון אלבום שהחל כאוסף סקיצות מוזיקליות ומילוליות שנכתבו והוקלטו לפני כשנה בשהות חורפית וחשוכה בת חודש בריקיוויק, בירת איסלנד. האלבום הוא כר פורה ובסיס רחב לשיתופי פעולה מכל מיני סוגים בכתיבה ובהקלטה, לאורכם של מספר חודשים אינטנסיביים באולפן הביתי של אוריון בדרום תל אביב. בין הכותבים ניתן למצוא את אסף עדן, הידוע בכינויו "רייסקינדר", אסף גברון - חברו של אוריון ללהקת "הפה והטלפיים" - והילה רוח, שגם שרה באלבום ומככבת בקליפ לסינגל "השליח". עוד השתתפו ביצירה הסופרת שהיתה מועמדת לפרס ספיר ענת עינהר, הגיטריסט והזמר קוסטה קפלן ("חיה מילר") ועוד.

אסף אמדורסקי - "פה"

חמש שנים מאז אלבומו האחרון, "צד א'", חוזר אמדורסקי עם אלבום חדש, "פה", מתוכו שוחררו כבר שני סינגלים: "מגדלים" ו"שדות צהובים". האלבום שמומן מכספי ההמונים מסכם תהליך שהחל ב-2012 בדירתו של אמדורסקי באלנבי, שם יצר "רעשים" המדמים את הקולות ושואבים מהריחות והאווירה שבקרבת הדירה. לאחר כשנה, כחלק ממיזם אמנים בעיר התחתית בחיפה, הקים אמדורסקי אולפן קטן ושקע בניסוי וטעייה נוספים. אז שיתף פעולה עם גידי רז, חבר להקת מים האלטרנטיבית ומומחה בתחום המוזיקה האלקטרונית, שאמדורסקי עקב אחריו בשני העשורים האחרונים ונעזר בו עבור הגימור הסופי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלבום שמתבסס על "רעשי" הסביבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריאל זילבר - "מישהו"

כשלוש שנים לאחר שיצא אלבומו "העטלף והתרנגול" חוזר זוכה פרס אמ"י על מפעל חיים בתחום המוזיקה, אריאל זילבר, עם אלבום חדש. מתוכו שוחררו עד כה ארבעה שירים: "לאן פנתה אהבתנו", "הלוואי ויכולתי", "והיה עם תלכי" ושיר הנושא "מישהו", שיר אהבה וגעגוע למילים והלחנים של שמוליק צ'יזיק היוצר האהוב על זילבר. השניים שיתפו בעבר פעולה ויצרו שירים כמו "תני לי מחסה", "שרית הספרית", "רוצי שמוליק", "שיר הזרוק", "החברה להגנת הטבע" ועוד.

חוה אלברשטיין - "סיפור חיים"

בחג הפסח הקודם הוציאה אלברשטיין את האלבום האינטימי "סרנדה" ובו 14 שירי שהוקלטו באולפן קטן, ובחג השנה היא מצ'פרת את המאזינים באוסף כפול המאגד שלושים וארבעה שירים שאותם הקליטה לאורך השנים פרי עטם של גדולי המשוררים הישראליים. ביניהם ניתן למנות את ביאליק, אלתרמן, לאה גולדברג, נתן זך, דליה רביקוביץ', יהודה עמיחי, דוד אבידן ואחרים, ועד למשוררים פחות ידועים וקנוניים כמו אסתר ראב, אלישבע, ש. שלום, שלמה טנאי, אמירה אגני ויהודה קרני.

האנתולוגיה, שזכתה לשם "סיפור חיים" על שם שירו של דן מינסטר המופיע באוסף, מקפל בתוכו פיסות תרבות ו"היסטוריה" מקומית, מהכללי ועד הפרטי ולהפך. משירים שהולחנו/הוקלטו במיוחד עבור אירוע מסוים כמו "שיר ליל שבת" של יהודה עמיחי שיועד לתכנית הרדיו "דו רה ומי עוד"., דרך שירים שהולחנו עבור מופעים של חוה עצמה כמו המופע "שירי רחל", שעלה בשנת 1968, ועד שיתופי פעולה עכשוויים כמו הביצוע המשותף עם שאנן סטריט לשיר "נפשי" של עמנואל הרומי.

סיון טלמור - "Fire"

שלוש שנים חלפו מאז יציאת אלבום הבכורה של פליטת "דה ווייס", הזמרת סיון טלמור "לונה פארק" בהפקתו המוזיקלית של יוני בלוך. כעת מוציאה טלמור אלבום שלם באנגלית בהפקתו המוזיקלית של אורי וינוקור (הידוע כמי שעבד בצמוד עם אסף אבידן מראשית דרכו). אחרי שנתיים של כתיבה ומחיקה, במהלכן הופיעה עם יהונתן גפן ובמופע המחווה ללאונרד כהן לצד גיל ניסמן וארי גורלי, סיון מציגה אלבום שלם שאת שיריו כתבה והלחינה.

יובל דיין - "ליבי ער"

לרגל השחרור מצה"ל והיציאה מעבדות לחירות, משחררת יובל דיין אלבום חדש. היא כתבה והלחינה את רוב שירי האלבום ששלושה מתוכם כבר יצאו כסינגלים לרדיו: "ליבי ער", "בשעה טובה" ולאחרונה "בדיוק כמו הירח". עוד היו שותפים לשירי האלבום דודי בר דוד, גלעד כהנא, דודו טסה ואהובה עוזרי, ועל העיבוד המוזיקלי אחראי גלעד שמואלי.

אייל גולן - "רחוק מכאן"

כשנה לאחר צאת האלבום "בסוף כל יום" יוצא אייל גולן עם אלבום חדש בשם "רחוק מכאן". מספר סינגלים כבר שוחררו מן האלבום לתחנות הרדיו ביניהם "לאן הגענו", "תמיד בשבילך" בביצוע מיוחד עם בתו אלין גולן, "אייל גולן קורא לך" ו"טוב לך איתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישי ריבו - "פחד גבהים"

כארבע שנים לאחר אלבום הבכורה של ריבו הצעיר (26), השואב השראה מהמקורות היהודיים ומנסה להנגיש את התנ"ך לכל אוזן ישראלית, מוציא היוצר הדתי אלבום שני. שחרור האלבום מלווה בשתי הופעות השקה חגיגיות: במוזיאון תל אביב, שם מתארח עידן עמדי, והופעה נוספת בז'ראר בכר שבירושלים שם יתארח דודו טסה.

על ההפקה המוזיקלית אמונים הפעם ישי ריבו עצמו יחד עם מאור שושן. לראשונה אף הוצע האלבום לרכישה מוקדמת שתכלול חוברת אקורדים והקדשה אישית לבחירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully